post image

۸ نکته طلایی برای بهبود مدیریت ناوگان در سال ۲۰۲۳ !

بررسی برنامه‌ها و راهکارهای منحصربه‌فرد در راستای بهبود مدیریت هوشمند ناوگان در سال ۲۰۲۳


به‌زودی سال دیگری با فرصت‌های بی‌شمار برای مدیریت ناوگان در صنعت حمل‌ونقل فرا می‌رسد. سال ۲۰۲۳ فرصتی برای پیشرفت و دستیابی به اهداف جدید در این صنعت است. صنعتی که در حال حاضر و با هدف بهبود ایمنی، پایداری و صرفه‌جویی قصد ورود به سال جدید را دارد. اما هر سه این اهداف، اشتراکاتی با یکدیگر دارند که موجب می‌شود گام برداشتن در مسیر آن‌ها فقط با برنامه و ابزار مناسب امکان‌پذیر باشد.

ما تصمیم گرفتیم تا در روز حمل‌ونقل رایگان و صرفه‌جویی در انرژی، به این نکات و برنامه‌ها بپردازیم تا مدیریت ناوگان حمل‌ونقل در این بهبود یابد.

معرفی برنامه و نکات مدیریت ناوگان برای سال آینده

/wp-content/uploads/2022/12/121-e1671006351492.jpg

در مدیریت ناوگان، مسئولان مربوطه باید با بررسی وضعیت کارکنان خود، برای دستیابی به موفقیت برنامه‌ریزی کنند. هشت نکته و پیشنهادی که در ادامه مطرح می‌شود نیز در همین راستا و برای کمک به مدیریت ناوگان در سال ۲۰۲۳ مطرح شده است. با اجرای این نکات و برنامه‌ها، حتما در سال آینده به یکی از موفق‌ترین موقعیت‌های کسب‌وکار خود دست پیدا خواهید کرد.

۱. دانستن هزینه کل مالکیت

دست‌یابی به فرصت‌هایی برای پس‌انداز، با یک بررسی و حسابرسی کامل از کل هزینه مالکیت (TCO) آغاز می‌شود. برای بررسی بخش‌ها و حوزه‌هایی که بیشترین هزینه‌ها را دارند، وقت بگذارید. مانند دارایی‌ها، هزینه‌های سوخت، کارکنان و بیمه که یافتن راهی برای دیدن این عوامل پیش از شروع سال جدید و نظارت بر آن‌ها در طول سال، به شما در تعیین و پیگیری اهداف مدیریت ناوگان کمک می‌کند.

۲. رسیدگی به فرآیندها

رسیدگی به مسائل داخلی کسب‌وکار در سال ۲۰۲۳ نیز مثل همیشه مهم خواهد بود. قانون‌گذاران انتظارات بالایی از شما برای رعایت ایمنی چه در انبار و چه در جاده خواهند داشت. تخلفات پرهزینه هستند، به‌همین علت باید فرآیندهای روزانه خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که مطابق با استانداردهای مربوطه باشند.

بیشتر بخوانید:

حل چالش های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

۳. تمرکز بر حفظ راننده‌ها

اخیراً کمبود رانندگان تبدیل به یکی از نگرانی‌های اصلی صنعت حمل و نقل و مدیریت ناوگان شده است. بررسی آمار و ارقام این بخش برای دستیابی به اهداف مختلفی مانند افزایش بهره‌وری، ایمنی و کارایی ضروری است. برای حفظ رانندگان خود، باید به هر کدام از آن‌ها نشان دهید که برایشان ارزش قائل هستید. با مزایایی مانند دستمزد بالاتر، فرصت‌های ارتقاء شغلی و غیره می‌توانید این نکته را به آن‌ها ثابت کنید.

۴. برنامه‌ریزی برای مسائل زنجیره تامین

اختلالات مداوم زنجیره تامین ممکن است دستیابی به وسایل و مواد مورد نیاز برای مدیریت ناوگان را دشوارتر کند. پیگیری شرایط تعمیر و نگهداری ناوگان حمل‌ونقل در سال جدید، مهم‌تر از همیشه است. چراکه از این طریق می‌توانید هنگام تعمیر یا سفارش قطعات جایگزین، جلوتر از زمان خود باشید و دست برتر را داشته باشید. البته که باید خیلی زود اقدام کنید تا زنجیره تامین کُند و آهسته، ناوگان شما را متوقف نکند.

بیشتر بخوانید:

۵ مزیت حمل و نقل هوشمند که در بهبود وضعیت جاده ها موثرند!

کاهش آلودگی زیست محیطی معادن با سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل(FMS)

۵. پیگیری مصرف سوخت و هزینه‌ها

/wp-content/uploads/2022/12/12121-e1671006425250.jpg

پیاده‌سازی یک سیستم قابل اعتماد برای اندازه‌گیری هزینه و میزان مصرف سوخت، می‌تواند تفاوت زیادی را در کسب‌وکار شما ایجاد کند. اطلاعات دقیق درباره میزان مصرف سوخت به شما کمک می‌کند تا میزان هزینه‌ای که صرف آن می‌کنید را متوجه شوید. به‌علاوه، اندازه‌گیری هزینه‌های سوخت به شما کمک می‌کند تا تمام الزامات توافقنامه بین‌المللی مالیات سوخت (IFTA) را نیز برآورده کنید.

۶. ارتقاء ایمنی و مسئولیت‌پذیری

در سال ۲۰۲۳ شاهد فشاری قابل‌توجه برای بهبود ایمنی راننده‌ها خواهیم بود. در مدیریت ناوگان برای تجربه سفرهایی آرام، شما فرصت دارید تا فرهنگی را تقویت کنید که در آن هر راننده بداند چگونه باید بین کارایی و ایمنی تعادل برقرار کند. مدیریت ناوگان مستلزم تلاش و مسئولیت‌پذیری رانندگان و مدیران است.

بیشتر بخوانید:

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان(FMS)، ۴ عامل موثر در موفقیت آن را بشناسید!

۷. نظارت بر عملکرد راننده

ردیابی ناوگان حمل‌ونقل، به شما کمک می‌کند تا بینشی در مورد کارایی و عملکرد ایمنی راننده‌ها پیدا کنید. می‌توانید از اطلاعاتی که به‌دست می‌آورید برای دادن پاداش به افراد برتر و یافتن فرصت‌های آموزشی برای رانندگانی که از استانداردهای شما عقب‌تر هستند، استفاده کنید. به‌طور کلی، نظارت بر عملکرد راننده به شما کمک می‌کند تا پیشرفت‌های مختلفی داشته باشید و قابلیت‌های تیم خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

۸. سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های پیشرفته

/wp-content/uploads/2022/12/12121212-1-e1671006499119.jpg

سامانه‌های مدیریت هوشمند ناوگان در سال ۲۰۲۳ قدرتمندتر از همیشه خواهند بود. این سیستم‌ها می‌توانند دسترسی به داده‌های مهمی را به شما بدهند که از آن‌ها برای برنامه‌ریزی و بهبود ناوگان خود استفاده کنید. استفاده از پلتفرم‌های پیشرفته‌ای مانند سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، مدیران ناوگان حمل‌ونقل را قادر می‌سازد تا نحوه عملکرد راننده، اندازه‌گیری میزان مصرف سوخت، نظارت بر نیازهای تعمیر و نگهداری و غیره را به‌راحتی پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

تکنولوژی رایانش ابری در خدمت مدیریت ناوگان حمل و نقل

 

معرفی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل (FMS)

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان یکی از مهم‌ترین سرویس‌های ارائه شده در کشور برای مدیریت ناوگان است. راهکارهای سازمانی ایرانسل با طراحی و تولید این پلتفرم، ناوگان حمل‌ونقل بسیاری از کسب و کارهای بزرگ کشور را ارتقا داده است.

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان با تجهیز خودروها و ناوگان حمل‌‌ونقل به سنسورها و ماژول‌های گوناگون، اطلاعات موردنیاز و حیاتی خودرو‌ها مانند میزان مصرف سوخت و نوع رفتار راننده را دریافت می‌کند. در ادامه نیز توسط نرم‌افزار‌هایی مخصوص، این داده‌ها را تحلیل و بررسی می‌کند تا در اختیار مدیران یا مراکز کنترل قرار دهد. همان‌طور که می‌دانید این فرآیندبه بهبود سلامت و ایمنی راننده‌ها و خودروها تاثیر مستقیم دارد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های سامانه مدیریت هوشمند ناوگان آشنا می‌شویم:

بیشتر بخوانید:

آشنایی با مهندس سیستم؛ طراح سامانه هایی همچون مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل!

 

کلام آخر

آینده کسب‌وکارهای کشور و پیشرفت آن‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل است که ارائه و طراحی سرویس‌های سازمانی و دیجیتالی گوناگون، از همین دغدغه سرچشمه می‌گیرد. واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، زیرساخت ابری ایرانسل، سرویس VPN سازمانی و غیره ازجمله محصولات ما در راستای بهبود کسب‌وکارها است.

برای مشاوره و آشنایی بیشتر با این راهکارها، می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و تمام اطلاعات و جزییات موردنظر خود را بر روی تلفن همراهتان دریافت کنید. البته راه ارتباطی دیگر ما یعنی آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir برای ارتباط با کارشناسان ما همچنان در اختیار شماست.

 

منبع:

https://fleet.randmcnally.com/blog/post/fleet-tips

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۸/۰۸

خودرو متصل، چگونه خودروی من هوشمند می‌شود؟

بررسی سوالات و ابهاماتی که در حوزه خودرو متصل وجود دارد.

بازدید: 14322

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 12461

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8887