post image

چرا استفاده از مدیریت هوشمند ناوگان برای شرکت‌های اجاره خودرو حیاتی است؟

بررسی ویژگی‌هایی از مدیریت هوشمند ناوگان که باعث توسعه شرکت‌های اجاره خودرو می‌شود.


به‌راحتی می‌توان حدس زد که صنعت حمل‌ونقل با سرعت بالایی درحال توسعه و رشد است و تعداد افرادی که به حمل‌ونقل عمومی و سایر خدمات حمل‌و‌نقل روی می‌آورند، روزبه‌روز  درحال افزایش است. اما با توجه به افزایش قیمت اخیر خودروها و کاهش قدرت خرید مردم، ممکن است تعداد زیادی از افراد به سمت حمل‌ونقل عمومی یا شرکت‌های اجاره خودرو بروند. در این شرایط شرکت‌های اجاره خودرو کار سختی خواهند داشت، زیرا افزایش مشتریان، باعث سخت‌تر شدن مدیریت وسایل نقلیه و افزایش هزینه‌های نگه‌داری خودروها می‌شود. اما این چالش‌ها بدون راه‌حل هم نیستند. راهکار مدیریت هوشمند ناوگان یا FMS با مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند اکثر مشکلات مطرح‌شده را به‌راحتی حل کند.

مدیریت هوشمند ناوگان چیست؟

/wp-content/uploads/2022/10/11111-e1665507730514.jpg

به‌طور کوتاه و خلاصه به سامانه‌ها، ابزارها و فناوری‌های دیجیتالی که از طریق اتصال اینترنت اشیا به خودرو‌ها، وضعیت لحظه‌ای آن‌ها را برای اپراتورهای ناظر ارسال می‌کنند، مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) می‌گویند. اطلاعات ارسالی مدیریت هوشمند ناوگان معمولا مواردی مانند نحوه رانندگی راننده، وضعیت سلامت خودرو، موقعیت مکانی آن و… است. در اصل، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان به یک کسب‌و‌کار کمک می‌کند تا ناوگان خود را امن‌تر و کارآمدتر از قبل مدیریت کند.

چرا شرکت اجاره خودرو باید از مدیریت هوشمند ناوگان استفاده کند؟

بعضی از مدیران مشاغل وکسب‌وکارها تمایلی به سرمایه‌گذاری در مدیریت هوشمند ناوگان ندارند و اعتقاد آن‌ها این است که سرمایه‌گذاری روی این سامانه باعث هدر رفتن پول آن‌ها می‌شود، اما حقیقت این است که مدیریت هوشمند ناوگان، در واقع منجر به کارایی و البته صرفه‌جویی بیشتر در بلندمدت می‌شود.

در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل استفاده از مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) را باهم مرور می‌کنیم:

۱. کیفیت بالای ارائه خدمات به مشتری

/wp-content/uploads/2022/10/1234-e1665508038291.png

ممکن است تعجب کنید که چگونه امکان دارد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، به شرکت اجاره خودرو شما کمک کند تا شاهد بهبود خدمات به مشتری باشید. برای روشن‌تر شدن این ابهام یکی از ویژگی‌های مهم این سامانه، یعنی ارائه موقعیت مکانی را با هم بررسی می‌کنیم. به‌عنوان مثال، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه بدانید که وسایل نقلیه شما، دقیقا کجا هستند. با این قابلیت شما امنیت رانندگان و مسافران خود را افزایش می‌دهید. علاوه‌بر این، ردیابی رفتار راننده از طریق اطلاعات ارسالی این سامانه و اطلاع از جزئیات هر سفر، به شما کمک می‌کند تا خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

 

۲. تامین امنیت با ناوگان حمل‌ونقل هوشمند

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که وسایل نقلیه شما در امنیت کامل هستند. در مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، رانندگان به‌راحتی می‌توانند موارد نقض امنیتی یا تصادفات را به مدیران یا ناظران سامانه گزارش دهند.

بیشتر بخوانید:

 سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، راهکاری بهینه در شرکت عمرانی Kimball

۳. تجربه یک رانندگی امن با سامانه مدیریت هوشمند ناوگان

/wp-content/uploads/2022/10/111111111-e1665508115832.jpg

اطلاع از موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه، به شما کمک می‌کند تا از بروز حوادث پیش‌بینی نشده جلوگیری کنید یا در صورت وقوع حادثه، با گزارش به نیروهای امدادی بتوانید جان افراد را نجات دهید. علاوه‌بر این، رانندگان می‌توانند هنگام استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، جزئیات مربوط به سفر، مانند وضعیت جاده و ترافیک را اطلاع داشته باشند.

 

۴.صرفه‌جویی در هزینه

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) برای محاسبه و پیش‌بینی هزینه‌های اجاره خودرو نیز، بسیار مناسب است. شما به‌عنوان مدیر یک شرکت اجاره خودرو، اگر موقعیت مکانی وسایل نقلیه، زمان انتظار آن‌ها در ترافیک، مسافت طی‌شده، سرعت سفر و سایر اطلاعات لازم و مورد نیاز را داشته باشید، به‌سادگی می‌توانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید. این ویژگی دقیقا همان کاری است که مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) می‌تواند برای شما و سازمان‌تان انجام دهد تا در دراز مدت شاهد صرفه جویی در هزینه های سازمان خود باشید.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت بین المللی خط صبا در استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

 

راهکارهای سازمانی ایرانسل و مدیریت هوشمند ناوگان

راهکارهای سازمانی ایرانسل همیشه در زمینه تکنولوژی و فناوری در کشور، پیشگام بوده است و راهکارهای مختلف و متنوعی از جمله سرویس VPN سازمانی، واکه؛ سیستم بی‌سیم سازمانی و… را برای بهبود عملکرد سازمان‌ها ارائه کرده است. اما دغدغه مدیریت حمل‌ونقل در سازمان‌ها باعث شد تا راهکارهای سازمانی ایرانسل با طراحی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در کشور گام بزرگی در بهبود کسب‌وکارهای ایرانی بردارد. مدیریت هوشمند ناوگان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین راهکارهای موجود برای کنترل هزینه‌های یک کسب‌وکار است که سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در سرتاسر دنیا از این راهکار را در سیستم حمل‌ونقل خود استفاده می‌کنند. تجربیات سازمان‌های بزرگ در استفاده از این سامانه، نشان‌دهنده تاثیرگذاری این سامانه است. اما دلیل این تجربیات مثبت، وجود ویژگی‌های منحصربه‌فرد در این سرویس نسبت به سایر روش‌ها و راهکارهای موجود است. در ادامه برخی دیگر از ویژگی‌های این سامانه که کم‌تر به آن پرداخته شده است، آورده شده است.

  •  ماژول تحلیل رفتار راننده
  • مدیریت و نظارت بر دمای محفظه بار
  • سنجش آنلاین وزن بار
  • مدیریت سوخت مصرفی
  • مدیریت تعمیر و نگهداری خودرو
  • ارتباط با ECU و شبکه CAN
  • مدیریت زمان‌بندی پروژه
  • مدیریت ایاب و ذهاب

علاوه‌بر نکات بالا، استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل برای مشتریان و رانندگان خودرو‌ها نیز مزیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، برای مثال رانندگان می‌توانند به صورت لحظه‌ای از میزان زمان و مسافت باقی‌مانده تا مقصد آگاه شوند.

 

کلام آخر

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، یک راهکار عالی برای حل چالش‌های سیستم‌های حمل‌ونقل سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک است. راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با طراحی و اجرای این سامانه در ایران، به کسب‌وکارهای مختلف در راستای ایمن سازی سیستم های حمل‌ونقل کمک می‌کند. اگر به استفاده از این راهکار در سازمان خود علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید. همچنین برای خرید این سرویس نیز می‌توانید به فروشگاه سازمانی ایرانسل مراجعه نمایید.

 

منبع:

https://managevehicle.com/fleet-management/car-rental-fleet-management-solutions/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11949

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8406

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8381