• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    خانهپایگاه دانشاخبار و وبلاگ
    کپی شد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    تجربه حمل‌و‌نقل بین‌المللی خط صبا در استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

    کافی است در هنگام رفت‌وآمد در جاده‌ها، اتوبان‌ها یا خیابان‌های شهر نگاهی به اطراف‌تان بیندازید؛ تعداد بسیاری از خودروهای شرکت‌های حمل‌ونقل را خواهید دید که در حال جابه‌جا کردن کالاهای مختلف هستند. این خودروها در طول روز ممکن است کیلومترها سفر کنند و به مناطق دور بروند، اما شرکت‌های حمل‌ونقل، چگونه بر خودروهایی که همیشه در نقاط جغرافیایی مختلف در حرکت هستند، نظارت می‌کنند؟

    شاید اولین راهکاری که به ذهن برسد استفاده از سیستم‌ GPS باشد. GPS نوعی سامانه ماهواره‌ای ردیاب جهانی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند از موقعیت مکانی خودروهای خود به‌صورت در لحظه آگاه شوند.

    اما این سازمان‌ها برای مدیریت بهینه خودروهای خود، به اطلاعات بیشتری از جمله میزان مصرف سوخت، رفتار ترافیکی راننده، خرابی خودرو و… نیاز دارند. به نظر شما فناوری‌های روز دنیا چه راهی را برای دست‌یابی شرکت‌های حمل‌ونقل به این داده‌ها پیشنهاد کرده‌اند؟ تجربه شرکت خط‌ صبا در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل اطلاعات جالبی در این زمینه به شما ارائه می‌دهد.

     

    آشنایی با شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خط صبا

    شرکت حمل و نقل بین المللی خط صبا از شرکت‌های زیر مجموعه‌ گروه سرمایه‌‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان (سهامی خاص) است. این شرکت در سال ۱۳۸۹ با سرمایه اولیه بیش از ۵۰۰ میلیارد ريال تاسیس شد و اکنون دارای ۲۵۵ دستگاه کشنده بنز و اسکانیا و ۵۰۰ دستگاه از انواع تریلر (تانکر، چادری، کفی، کمپرسی، لبه‌دار و…) بوده و در زمینه ارائه خدمات حمل‌و‌نقل کالا به اقصی نقاط ایران و جهان فعالیت می‌کند.

    شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خط صبا با بهره‌‌مندی از ناوگان به‌روز، نیروهای متخصص و کارآزموده و استفاده از سیستم‌های مدرن و تکنولوژی روز دنیا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در ایران است.

    ردیابی خودروها، اولین دغدغه شرکت خط صبا

    /wp-content/uploads/2021/02/8-e1657517987475.jpg

    ردیابی موقعیت مکانی خودروها به‌صورت لحظه‌ای، همواره یکی از نیازهای اساسی شرکت خط صبا بوده است؛ تا جایی که این شرکت از حدود ۱۰ سال پیش از تکنولوژی GPS برای نظارت بر موقعیت ماشین‌ها استفاده کرده است، اما از آن‌جا که این دستگاه‌ها تولید داخلی نبودند، اعمال تحریم‌ها، به‌روز رسانی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده بود. بنابراین دستگاه‌های GPS قدیمی، دیگر قادر به ارسال موقعیت دقیق خودروها نبودند و امکان دسترسی کامل به تمام ویژگی‌های آن سرویس وجود نداشت.

    از سویی دیگر، از آنجا که ماشین‌های شرکت، خود-مالک (تحت مالکیت شرکت) است و راننده‌ها روی آن مشغول به کار هستند، بدون وجود یک سیستم یکپارچه، امکان نظارت بر عملکرد ترافیکی رانندگان، موقعیت جغرافیایی ماشین‌ها یا زمان شروع و پایان ماموریت ها وجود ندارد و بدون شک مدیریت بهینه ناوگان دچار اختلال خواهد شد. به همین دلیل شرکت خط صبا بر آن شد تا از یک راهکار هوشمند و به‌روز برای مدیریت عملکرد ناوگان استفاده کند. 

    بیشتر بخوانید:

    نقش سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) در حمل‌ونقل مواد غذایی

     

    سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل؛ راهکار برگزیده خط صبا

    این شرکت برای حل این مسئله و همچنین با هدف حمایت از تولید ملی به استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل روی آورده است. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (Fleet Management System-FMS)، راهکاری جامع و یکپارچه است که سازمان‌ها می‌توانند با آن  تمامی اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروها را جمع‌آوری و تحلیل کنند. این داده‌‌ها به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های واقعی و قابل اعتماد، تصمیمات بهتری بگیرند. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل از سه بخش اصلی تشکیل شده است: سخت‌افزار (سنسورها)، بستر انتقال اطلاعات و نرم‌افزارهای مدیریتی.

    /wp-content/uploads/2021/02/88-1-e1657518049786.jpg

    در کنار همه این ویژگی‌ها، قابلیت به‌روز رسانی، برخورداری از امکانات کامل‌تر و همچنین تجهیز این سامانه به یک تیم پشتیبانی قوی در داخل ایران از دلایل اصلی استفاده از این سامانه محسوب می‌شود. از سویی دیگر حسن سابقه واحد راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در این انتخاب نقش موثری داشته است.

    در حال حاضر شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خط صبا از ماژول‌های ردیابی ناوگان و تحلیل رفتار ترافیکی راننده استفاده می‌کند. مدیران این شرکت با استفاده از این دو ماژول می‌توانند به امکاناتی مانند موارد زیر دسترسی پیدا کنند:

     

    • نظارت لحظه‌ای بر موقعیت مکانی خودروها
    • اطلاع از سرعت ماشین‌ها در تمام طول مسیر
    • آگاهی از مدت زمان و مسافت حرکت با سرعت یا دور موتور غیر مجاز
    • تعداد شتاب‌گیری‌های شدید
    • مدت زمان کارکرد خودرو
    • زمان شروع و پایان فرآیند حمل‌ونقل
    • تعداد ترمزهای ناگهانی
    • میزان کارکرد درجای ماشین‌ها
    • آگاهی از تعویض دنده‌ در دور موتور مناسب (برای خودروهای دنده‌ای)

    داده‌های به‌دست آمده از طریق این سامانه توسط این شرکت تحلیل می‌شود تا اطلاعات جامعی درباره رفتار ترافیکی هر راننده فراهم شود. از نتایج به‌کارگیری این سامانه می‌توان به این موضوع اشاره  کرد که در دراز مدت با توجه به اصلاح خودکار رفتار ترافیکی راننده‌ها، ماشین‌ها به لحاظ فیزیکی کمتر آسیب دیده‌اند و تعداد تصادفات کاهش یافته است. طبق گفته مدیران این شرکت، بهره‌مندی از این سامانه توانسته حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد در این زمینه مفید واقع شود.

    بیشتر بخوانید:

    فولاد مبارکه اصفهان در مسیر تحول دیجیتال

     

    میزان رضایت شرکت خط صبا از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

    به عقیده مدیران این شرکت، مدیریت هوشمند ناوگان یک سرویس با ثبات است و تیم پشتیبانی ایرانسل نیز خدمات خوبی به آنان ارائه می‌دهد.

    قابلیت یکپارچه‌سازی ماژول تعمیرات و نگهداری، مدیران شرکت خط صبا را بر آن داشته تا با اضافه کردن این ماژول، بتوانند در زمینه تعمیر و محافظت از ماشین‌های خود بهینه‌تر از قبل عمل کنند.

    از سویی دیگر استفاده از این سامانه در بلندمدت باعث می‌شود استهلاک و هزینه‌های تعمیرات خودروها به حداقل برسد؛ چراکه بدون وجود یک سیستم نظارتی، ممکن است بعضی از رانندگان به دلیل عدم مالکیت ماشین‌ها رفتار ترافیکی مناسبی از خود نشان ندهند یا برخی مسائل را در زمینه ایمنی، تعمیرات و نگهداری مناسب ماشین‌ها را رعایت نکند.

     

    کلام آخر

    شرکت خط صبا با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه حمل‌ونقل‌ داخلی و بین‌المللی در ابتدا با انگیزه ردیابی لحظه‌ای ناوگان خود، از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل استفاده کرد. سپس با استفاده از ماژول‌های دیگر این سامانه، توانست به اطلاعات دقیقی در زمینه رفتار ترافیکی رانندگان مانند سرعت یا شتاب‌گیری‌های ناگهانی آن‌ها دست پیدا کند.

    تجربه استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در شرکت خط صبا، تا اندازه زیادی به تجربه شرکت ارومیه شن ‌ریز در استفاده از این راهکار نزدیک بوده و علاوه‌بر فراهم کردن امکان نظارت دقیق‌تر بر فرآیند حمل‌و‌نقل و مدیریت بهینه ناوگان، سبب کاهش استهلاک ماشین‌ها  و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده است.

    در صورتی که تمایل دارید فرآیند حمل‌ونقل را در کسب‌و‌کار خود بهینه کنید، می‌توانید از منوی محصولات و راهکارها در صفحه اصلی راهکارهای سازمانی ایرانسل به بخش مدیریت هوشمند ناوگان مراجعه نموده یا سؤالات خود را از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در میان بگذارید.

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195