post image

تجربه شرکت ارومیه شن‌ریز در استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

چگونه شرکت ارومیه شن‌ریز با هوشمندسازی ناوگان، عملکرد ماشین‌های خود را مدیریت کرده است؟


آشنایی با شرکت ارومیه شن‌ریز

شرکت ارومیه شن‌ریز با هدف سازندگی و آبادانی کشور، پس از جنگ تحمیلی آغاز به کار کرده است. فعالیت عمده این شرکت در زمینه‌هایی مانند جاده‌سازی، راه‌آهن، سدسازی، ساختمان نیروگاه آبی، تولید شن و ماسه، بتن، آسفالت و… است.

/wp-content/uploads/2021/01/34-e1611036601292.jpg

شرکت ارومیه شن‌ریز با بیش از دو دهه فعالیت به‌عنوان یکی از شرکت‌های دارای سابقه پیمانکاری در زمینه راه‌سازی، با بهره‌گیری از مدیران متخصص و مجرب و نیز برخورداری از پشتوانه وسیع تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی توانسته است علاوه‌بر جلب رضایت و اعتماد کارفرمایان، در اجرای پروژه‌های ملی و توسعه زیرساخت‌های کشور نقشی مفید ایفا نماید.

ردیابی آنلاین ماشین‌ها؛ مهم‌ترین چالش شرکت ارومیه شن‌ریز

/wp-content/uploads/2021/01/35-e1611036635246.jpg

شرکت ارومیه شن‌ریز در محدوده استان آذربایجان غربی فعالیت می‌کند. مدیران این شرکت تمایل داشتند که خودروها صرفا از مسیرهای تعیین شده تردد کنند و از آن محدوده خارج نشوند. اطلاع از مسیر حرکت ناوگان خودرویی به آنان اطمینان می‌داد که ماشین‌ها و همچنین سوخت موجود در باک، به شکل بهینه و تنها در راستای فعالیت شرکت به‌کار گرفته  می‌شوند. برای حل این چالش، مدیران این شرکت به فکر استفاده از سیستم‌های ردیاب خودرو افتادند اما، آن سیستم‌ها نتوانستند نیاز اصلی یعنی دسترسی لحظه‌ای و بدون تاخیر به موقعیت جغرافیایی خودروها را برآورده کنند.

 

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل پاسخ مناسبی به چالش‌های ارومیه شن‌ریز

پیش از این، شرکت ارومیه شن‌ریز از نیروی انسانی برای کنترل مسیر تردد خودروها استفاده می‌کرد. همچنین، تمام باک‌های سوخت‌ دارای قفل بودند و  ممکن بود کلید این قفل‌ها گم یا خراب شوند. از طرفی، نیاز بود یک نفر وظیفه وزن کردن بار خودروها را بر عهده بگیرد. با وجود این سامانه، شن‌ریز توانست از ظرفیت نیروی انسانی خود در بخش‌های دیگر استفاده کند..

تجربه ناموفق از سیستم های ردیابی قبلی رقبا نتوانست نیازهای شرکت ارومیه شن‌ریز را برآورده کند. این موضوع باعث شد مدیران این شرکت راهکار سازمانی ایرانسل در حوزه حمل‌و‌نقل را انتخاب کنند و ۱۶ ماشین خود را به سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل مجهز نمایند.

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، با استفاده از ماژول ردیاب خودرو، امکان اطلاع از موقعیت جغرافیایی لحظه‌ای ماشین‌ها را برای این شرکت فراهم کرده است. در صورت خروج خودروها از مسیرهای تعیین شده، سیستم به کمک  آلارم ، مسئولان را مطلع می‌کند.

/wp-content/uploads/2021/01/36-e1611036720810.jpg

پس از  رفع چالش‌ اصلی، یعنی ردیابی محل جغرافیایی خودروها، این شرکت تصمیم گرفت تا از امکانات دیگر این سامانه مانند کنترل وزن بار و میزان سوخت موجود در باک ماشین‌ها نیز بهره گیرد.

اکنون شرکت ارومیه شن‌ریز علاوه‌بر ردیابی دقیق ماشین‌ها، می‌تواند بر فاکتورهایی مانند مجموع ساعت کارکرد، زمان شروع به کار، حجم بار، میزان کارکرد درجا، حجم سوخت داخل باک و آهنگ سوخت مصرفی ماشین‌ها نظارت کند.

میزان رضایت شرکت ارومیه شن‌ریز از راهکار مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

شرکت ارومیه شن‌ریز رضایت بسیار بالایی (حدودا 100 درصد) از سیستم گزارش‌دهی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل دارد. مدیریت خودروها از سامانه مرکزی و از راه دور، علاوه‌بر تسریع و بهبود فرآیند نظارتی، حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه نیروی انسانی را در ماه کاهش داده است و دیگر نیازی به اعزام پرسنل به جاده‌ها برای نظارت روی عملکرد خودروها نیست.

از طرفی، با استفاده از این راهکار در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود، چرا که سوخت داخل باک ماشین فقط به منظور امور محوله شرکت مصرف شده و راه دیگری برای استفاده از آن (استفاده شخصی از خودروها) وجود ندارد.

از آنجا که راننده‌ها و واحد تعمیرات و نگهداری، هماهنگی چندان زیادی با یکدیگر ندارند، مدیران شرکت تمایل دارند در آینده‌ای نزدیک، از ماژول تعمیرات و نگهداری این سامانه نیز بهره‌مند شوند؛ چرا که خرابی قطعات در اثر انجام نشدن سرویس‌های منظم دوره‌ای می‌تواند منجر به افزایش میزان مصرف سوخت و استهلاک ماشین‌ها شود.

درخواست مدیران این شرکت، افزایش سرعت ارائه خدمات فنی در زمینه انتقال سنسورها از ماشینی به ماشین دیگر در هنگام فروش یا نوسازی ناوگان است.

 

پیشنهاد استفاده از این سرویس به کسب و کارهای فعال در حوزه عمران و راه‌سازی

علی‌رغم استقبال کم بعضی از مدیران حمل‌و‌نقل نسبت به تغییر شیوه‌های مدیریتی و گذار از روش سنتی به سمت تحول دیجیتال و استفاده از راهکارهای مدرن، بسیاری از کسب‌وکارها نیاز دارند تا خود را با روند سریع پیشرفت تکنولوژی هم‌گام کنند. از سویی دیگر، با توسعه و گسترش فعالیت هر کسب‌و‌کار، مدیریت نیز سخت‌تر شده و نیاز به روش‌های بهینه برای کنترل تمام فرآیندها بیش از پیش احساس می‌شود. به همین دلیل، مدیران شرکت ارومیه شن‌ریز به‌کارگیری سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل را به کسب‌و‌کارهای فعال در صنایع مختلف، به‌خصوص پیمان‌کاران و شرکت‌های عمرانی، معدنی، راه‌سازی و… پیشنهاد می‌کنند.

جمع‌بندی

شرکت ارومیه شن‌ریز با بیش از 20 سال فعالیت در زمینه عمران و راه‌سازی، در ابتدا با هدف ردیابی لحظه‌ای ناوگان حمل‌و‌‌نقل خود، به استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل روی آورد. سپس با استفاده از ماژول‌های دیگر این سامانه، توانست اطلاعات دقیق دیگری درباره میزان کارکرد، وزن بار، حجم سوخت داخل باک و آهنگ سوخت مصرفی خودروها به‌دست آورد. هم‌اکنون این سامانه سبب شده تا مدیران شرکت ارومیه شن‌ریز بتوانند ناوگان حمل‌و‌نقل را به شکل بهینه مدیریت کرده و تا حد زیادی در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنند.

اگر شما نیز به بهینه‌سازی فرآیند حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های کسب‌وکار خود علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم از منوی محصولات و راهکارها در صفحه اصلی ایرانسل سازمانی، به بخش مدیریت هوشمند ناوگان مراجعه کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir مطرح کنید.

3.6 5 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11892

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8361

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8324