تحول دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است. تحول دیجیتال علاوه بر فرایندهای عملیاتی کسب و کار، بر محصولات، ساختار و مفاهیم مدیریتی کسب و کارها نیز تاثیر می‌گذارد.به گفته «جرج وسترمن»، پژوهشگر برجسته دانشگاه ام.آی.تی، تحول دیجیتال مثل تبدیل کرم ابریشم سازمان به پروانه است و اما لزوما به معنای شکوفایی سریع نیست.

تحول دیجیتال به اتخاذ فرآیندها و ابزارهای دیجیتال برای دستیابی به اهداف استراتژیک تجاری اشاره دارد. این یک فرآیند پیچیده و چند وجهی است که نشان دهنده یک تغییر گسترده فرهنگی در محل کار خواهد بود که هر بخش از کسب و کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.