پیش‌تر به ارائه راهکارهایی برای رفع چالش‌های ناوگان حمل و نقل در صنعت خودروهای استیجاری پرداختیم، در این مقاله نیز قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودروسازی را بررسی کنیم. همان‌طور که می‌دانید، یکی از اساسی‌ترین دلایل بقای شرکت‌ها، برقراری ارتباطات موثر با مشتری و ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت است. با توجه به نقش پر رنگ ماشین‌ها در زندگی روزمره، این موضوع در صنعت خودروسازی نیز به شدت صدق می‌کند. خدمات پس از فروش، در کنار کیفیت محصولات، دو عامل جدا نشدنی برای جلب رضایت مشتریان و از مهم‌ترین مزایای رقابتی این شرکت‌ها به حساب می‌آید.

از طرفی، با توجه به حجم گسترده معاملات خودروهای کارکرده، اطمینان یافتن خریداران از میزان واقعی کارکرد خودروها، به یکی از بزرگترین چالش‌ها در این زمینه تبدیل شده است، چرا که با به‌کارگیری برخی ترفندها و دستکاری ECU خودرو، می‌توان میزان کارکرد آن را کم کرد.

در ادامه به طور مفصل به چالش‌های این حوزه و راهکارهای برطرف کردن آن می‌پردازیم.