• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    نقش سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در بهبود عملکرد سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب!

    متأسفانه همه ساله در ایران شاهد تعداد بالای تلفات جاده‌ای و حوادث رانندگی هستیم.‌ بر اساس آخرین آمارها در سال ۱۳۹۸، ۱۶ هزار و ۹۴۷ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین نتایج تحقیقات نشان داده‌ است که حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بر اثر تصادفات دچار معلولیت‌های ذهنی و جسمی می‌شوند.

    گذراندن دوره درمان و نقاهت ناشی از جراحات در تصادف‌ها، معلولیت و خانه‌نشینی، هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. به‌علاوه شرکت‌های بیمه نیز متحمل پرداخت میلیاردها تومان بابت دیه‌ کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای می‌شوند.

    گزارش‌های آماری سال‌های گذشته در استان‌های مختلف نشان می‌دهد استان‌های فارس، تهران،‌ خراسان‌رضوی، اصفهان و خوزستان به ترتیب شاهد بیشترین نرخ تلفات جاده‌ای بوده‌اند.

    /wp-content/uploads/2020/12/33-2-e1655612812307.jpg

    همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از کارکنان شرکت‌ها در سراسر ایران از سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب برای تردد بین محل کار و منزل استفاده می‌کنند. از آن‌جا که این سرویس‌ها نیز از ریسک و خطر تصادف و همچنین خطای رانندگان در امان نیستند، ممکن است در جریان رفت‌وآمد جان رانندگان و کارکنان شرکت‌ها در معرض تهدید باشد؛ همان‌طور که پیش‌تر شاهد خبرهای غم‌انگیزی مانند تصادف سرویس ایاب‌و‌ذهاب شرکت پارس جنوبی، واژگونی اتوبوس کارگران پتروشیمی بوشهر، واژگونی اتوبوس حامل کارکنان کارخانه فولاد شاهین بناب، تصادف اتوبوس مخصوص ایاب‌و‌ذهاب در دانشگاه علوم‌وتحقیقات، واژگونی سرویس دانش‌آموزان در هرمزگان و… بودیم.

    در این‌جا این سؤال پیش می‌آید که چه عاملی در وقوع حوادثی مانند سقوط و واژگونی سرویس ایاب‌و‌ذهاب شرکت‌ها نقش پررنگ‌تری دارد یا چه کسی مقصر است؟

     

     عوامل مؤثر بر حوادث جاده‌ای

    کارشناسان حمل‌ونقل، ریشه رخ دادن حوادث جاده‌ای را در سه دسته‌بندی انسانی، جاده‌ای و فنی تقسیم کرده‌اند. به عقیده فعالان این صنف، خستگی رانندگان، وضعیت نامطلوب و غیر استاندارد جاده‌ها و فرسودگی ناوگان از دلایل اصلی حوادث هستند. در حالی که کارشناسان ترافیک، رفتارهای غلط و تهاجمی در رانندگی را علت اصلی رخ دادن تصادفات می‌دانند.

    اگرچه حرکات خطرناک رانندگان مانند سبقت غیرمجاز، ترمزهای بی‌جا ، تغییر مسیر  و یا شتاب ناگهانی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل وقوع حوادث مرگ‌بار هستند، نمی‌توان از عواملی مانند فرسودگی و استاندارد پایین ناوگان در کنار ناامن بودن جاده‌ها صرف‌نظر کرد.

    /wp-content/uploads/2020/12/333-e1655612855335.jpg

    با وجود این‌که قوانین بسیاری مانند ممنوعیت رانندگی هنگام خواب آلودگی، تعویض راننده پس از طی مسافتی مشخص و داشتن معاینه فنی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای وضع شده است، هم‌چنان شاهد رخ دادن حادثه‌های مرگباری هستیم که بی‌دقتی راننده، نقص فنی خودرو و عدم تعمیر به‌موقع آن یا جاده‌ای که نیاز به تعمیر دارد، در آن دخیل بوده‌اند. اما چه روشی برای تعیین مقصر اصلی و دریافت خسارت وجود دارد؟ به نظر می‌رسد استفاده از ابزاری هوشمند برای تهیه مستنداتی در ارتباط با نوع، علت وقوع حادثه و همچنین بهینه‌سازی عملکرد سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب می‌تواند در این مرحله چاره‌ساز باشد.

    اهمیت بهینه‌سازی سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب

    /wp-content/uploads/2020/12/33333-e1655612879218.jpg

    وجود سرویس ایاب‌و‌ذهاب استاندارد، به‌خصوص در شرکت‌هایی که در فاصله دورتری از مرکز شهرها واقع شده‌اند، اهمیت بسیاری دارد و باعث بالا رفتن میزان رضایت شغلی کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان می‌شود.

    از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب می‌توان به آسایش افراد در خودرو، زمان‌بندی درست حرکت،‌ نوع برخورد راننده،‌ سالم بودن خودرو، سیستم سرمایشی یا گرمایشی مناسب و رفتار ترافیکی راننده برای کاهش ریسک تصادف نام برد.

    علاوه‌بر موارد فوق، می‌توان از موارد زیر به عنوان فاکتورهای مهم  یک سرویس ایاب‌و‌ذهاب استاندارد اشاره کرد:

    • عبور رانندگان تنها از مسیرهای مجاز
    • عدم ورود افراد غیر مجاز به سرویس
    • به‌موقع برطرف شدن تمام نقص‌های فنی ناوگان
    • تعیین صلاحیت رانندگان با استفاده از سابقه جرائم پیشین آن‌ها در رانندگی
    • ارزیابی عملکرد رانندگان به‌صورت ماهیانه
    • تعهد رانندگان نسبت به پرداخت خسارات ناشی از غفلت خود در حوادث

    با توجه  به موارد بالا، استفاده از کدام راهکار در بهینه‌سازی عملکرد سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب نقش موثری دارد؟

    سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

    /wp-content/uploads/2020/12/3333333-e1655612915474.jpg

    راهکارهای سازمانی ایرانسل، به منظور توسعه خدمات مبتنی بر  اینترنت اشیا در حوزه حمل‌ونقل در صنایع مختلف مانند معدن، نفت و گاز، عمران و راه‌سازی، امدادی و عملیاتی، توزیع مواد غذایی، خودروسازی، بیمه و… راهکاری نوین را در قالب یک سامانه هوشمند ارائه کرده است.

    سامانه مدیریت هوشمند ناوگان راهکاری جامع و یکپارچه است که به کسب‌‌وکارها این امکان را می‌دهد که تمامی اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروهای خود را جمع‌آوری و تحلیل کنند. این داده‌‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های واقعی و قابل اعتماد، تصمیمات بهتری بگیرند. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل از سه بخش اصلی تشکیل شده است: سخت‌افزار (سنسورها)، بستر انتقال اطلاعات و نرم‌افزارهای مدیریتی.

    بیشتر بخوانید:

    با سیستم مدیریت هوشمند ناوگان، نظارت بر خودروهای معادن دیگر پیچیده نیست!

    این سامانه با ارائه ماژول ایاب‌وذهاب، امکان نظارت بر رفت‌و‌آمد کارکنان، هوشمندسازی ارتباطات میان رانندگان، پیمان‌کاران و مدیران و همچنین افزایش سرعت و امنیت خدمات را فراهم می‌کند. همچنین داده‌های موجود در این سامانه، مدیران حمل‌ونقل را قادر می‌سازد تا بر وضعیت خدمت‌رسانی پیمانکاران به‌صورت آنلاین نظارت کنند.

    کاربردهای ماژول ایاب‌و‌ذهاب سامانه هوشمند مدیریت ناوگان عبارت‌اند از:

    • امکان ردیابی آنلاین خودرو
    • نظارت بر میزان مصرف سوخت
    • امکان کنترل دمای داخل خودرو به‌وسیله سنسور دما
    • ثبت اطلاعات مربوط به ناوگان و رانندگان هر کدام
    • ثبت زمان آغاز به کار خودروها با کنترل وضعیت سوییچ
    • دسترسی به مستنداتی برای تعیین مقصر در تصادفات
    • ثبت موقعیت مکانی مبدا، مقصد و همچنین زمان حرکت سرویس‌ها
    • تعریف محدوده‌های جغرافیایی حرکت خودروها و دریافت هشدار در صورت خروج از این محدوده
    • شناسایی رانندگان و مسافران از طریق اثر انگشت یا کارت شناسایی برای جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز
    • رصد کردن و ثبت کلیه داده‌های مربوط به رفتار رانندگان و امتیازدهی به عملکرد آن‌ها

     

    سخن آخر

    استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌و‌نقل به منظور بهینه‌سازی عملکرد سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب در تمام صنایع، موجب بهبود امنیت و کیفیت فرآیند خدمات مربوط به رفت‌و‌آمد کارکنان و همچنین افزایش رضایت مدیران و کارمندان می‌شود. علاوه‌بر این موضوع، هوشمندسازی ناوگان باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌های ناشی از موارد مختلفی مانند کاهش تلفات، خسارات جانی و مالی و همچنین تعمیر و نگهداری به‌موقع خودروها می‌شود.

    اگر شما هم در سازمان خود با چالش‌هایی در زمینه عملکرد سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب مواجه هستید یا می‌خواهید فرآیند فعالیت این سرویس‌ها را بهبود بخشید، به وب سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره درباره این راهکار به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل بفرستید.

    در ضمن برای خرید سرویس پایه سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل می‌توانید، در کوتاه‌ترین مدت آن را از فروشگاه آنلاین محصولات سازمانی ایرانسل خریداری کنید.

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195