post image

تبادل امن اطلاعات در دورکاری با سرویس VPN سازمانی ایرانسل!

دسترسی امن کارمندان به اطلاعات شرکت در دوران دورکاری با استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل !


زمانی‌که همه‌گیری و پاندمی در سرتاسر دنیا در جریان بود، ضرورت انجام فعالیت‌های تجاری به کارمندان اجازه داد تا حداقل بخشی از زمان خود را دورکاری کنند. این اتفاق به‌سرعت برای بسیاری از کسب‌وکارها مانند شرکت‌های املاک و شرکت‌های فناوری سیلیکون‌ولی تا بانک‌ها و دولت‌های محلی، عادی شد و طیف گسترده‌ای از صنایع، امکان دورکاری را به‌عنوان انگیزه‌ای برای حفظ کارمندان و حفظ بهره‌وری سازمان خود استفاده کردند.

اما دورکاری برای کارمندان، خطر اتصال وسایل کاری آن‌ها به شبکه‌های ناامن را چه در خانه و چه در فضاهای عمومی افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش مرکز شکایات جرایم اینترنتی آمریکا، خسارات مالی ناشی از جرایم سایبری، اخیرا سیر صعودی داشته است و طی یک سال ۶۴ درصد افزایش یافته و به ۶.۹ میلیارد دلار رسیده است که نکته‌ای به‌شدت نگران‌کننده است. در اینجا یک ابزار امنیتی حاشیه‌ای با عنوان شبکه خصوصی مجازی یا VPN وارد عمل می‌شود.  اما سرویس VPN سازمانی دقیقا چیست و چگونه سازمان‌ها می‌توانند از آن به‌عنوان بخشی از یک استراتژی امنیت سایبری برای ایمن نگه‌داشتن کارکنان و اطلاعات‌شان استفاده ‌کنند؟

چگونه سرویس VPN سازمانی به امنیت کسب وکار شما کمک میکند؟!

/wp-content/uploads/2022/10/1111-3-e1665813843388.jpg

چالش های اصلی دورکاری برای کسب‌وکارها اغلب دو مورد زیر است:

  • امکان دسترسی به منابع مهمی از سازمان که فقط از طریق سیستم‌های داخلی در دسترس هستند.
  • حفظ امنیت و حریم خصوصی اطلاعات سازمان، کارکنان و مشتریان

VPN سازمانی سرویسی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بر این موانع، غلبه کنند. سازمان‌ها با استفاده از این سرویس، اتصالات رمزگذاری‌شده را به منابع شرکت بازمی‌گردانند و از اتصالات کارمندان به شبکه ناامن جلوگیری می‌کنند. هنگامی که سیستم‌های کارمندان به‌درستی راه‌اندازی شود، آن‌ها می‌توانند بسیار ساده و راحت به منابع شرکت دسترسی پیدا کنند.  به گونه‌ای که در همان لحظه در شرکت حاضر هستند و به‌صورت مستقیم از طریق یک اتصال سیمی یا بی‌سیم به شبکه اداری خود متصل شده‌اند. آن چیزی که باعث می‌شود دستگاه شما به طور مجازی به منابع و شبکه‌های داخلی سازمان، دسترسی داشته باشد، همان سرویس VPN سازمانی است که از آن صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

تجربه سازمان فناوری اطلاعات ایران در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل

 

زمانی‌که کارمندان دورکار، از اینترنت خانگی خود استفاده می‌کنند، اغلب شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی آن‌ها، ارتباط ایمنی برایشان فراهم می‌کند. اما افرادی که به شبکه‌های بی‌سیم عمومی متصل می‌شوند، در معرض خطر رهگیری ترافیک شبکه خود قرار می‌گیرند و به طور بالقوه اطلاعات حساس مرتبط با کسب‌وکار خود را در معرض دید سایرین قرار می‌دهند. آن‌ها با این اتصال ناامن، امکان دسترسی به اطلاعات حساس داخلی شرکت را برای افراد ناشناس فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اینترنت اشیا چگونه موجب تحول دورکاری می‌شود؟

استفاده آسان از سرویس VPN سازمانی

/wp-content/uploads/2022/10/11111-2-e1665813912659.jpg

تصور برخی از سرویس VPN سازمانی، استفاده از سیستمی پیچیده است که کارکردن با آن سخت و دشوار است اما پیشرفت‌های اخیر در فناوری، استفاده از این سرویس را حتی برای کسانی که خیلی از فناوری سررشته ندارند نیز، یکپارچه و آسان کرده است.

پس از انتخاب یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس VPN سازمانی، معمولاً برنامه‌ای با عنوان سرویس گیرنده VPN بر روی دستگاه‌های دیجیتال شما از جمله لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌همراه نصب می‌شود. این سرویس هنگام فعال شدن، برای اتصال ایمن به سرور VPN، اطلاعات از قبل پیکربندی شده، توسط یک ارائه‌دهنده VPN یا به‌صورت مستقیم توسط کسب‌وکار شما میزبانی می‌شود. سپس کارمندان می‌توانند در امنیت کامل به منابع داخلی شرکت دسترسی داشته باشند و اطلاعات خود را دریافت یا بارگذاری کنند.

سرویس VPN سازمانی می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که براساس نیازهای کسب‌وکارتان، به محض روشن شدن دستگاه‌های شما و اتصال به شبکه بی‌سیم، به طور خودکار فعال شود و خیال کارمندان را از جهت ایمن بودن اتصال، راحت کند.

بیشتر بخوانید:

با ۷ روش ساده اهمال کاری در دوران دورکاری را به صفر برسانید!

افزایش امنیت نیروهای دورکار

/wp-content/uploads/2022/10/11111111-e1665813962995.jpg

مانند هر کنترل امنیت سایبری، استفاده از VPN سازمانی نباید تنها لایه امنیتی سازمان شما باشد، بلکه باید یکی از چندین لایه دفاعی شما برای محافظت از اطلاعات و سازمان‌ شما باشد. اهمیت این نکته از این جهت است که سرویس VPN سازمانی ارتباط مستقیمی با منابع داخلی سازمان شما ایجاد می‌کند و به‌راحتی می‌تواند سایر کنترل‌های امنیتی را که افراد حاضر در یک دفتر کار، با آن مواجه می‌شوند را دور بزند.

علاوه‌بر سرویس VPN سازمانی، شرکت‌ها باید از کنترل‌های امنیتی و حریم خصوصی زیر استفاده کنند:

  • فعال کردن نقطه پایانی و فایروال های برنامه برای جلوگیری از ترافیک غیرمعمول یا مخرب
  • خاموش کردن تنظیمات اشتراک‌گذاری شبکه برای سیستم‌هایی که نیازی به دسترسی از راه دور ندارند.
  • اصلاح نرم‌افزار دستگاه و به‌روزرسانی آنتی ویروس
  • استفاده از رمزگذاری دستگاه و قفل صفحه برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به نقاط پایانی
  • استفاده از احراز هویت چند‌مرحله‌ای برای ورود به نرم‌افزارها

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت به پرداخت ملت در استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل

 

ویژگی‌های سرویس VPN سازمانی ایرانسل

راهکارهای سازمانی ایرانسل، با ارائه سرویس VPN سازمانی امکان تبادل امن اطلاعات را برای کسب‌وکارهای گوناگون فراهم کرده است. سرویس VPN سازمانی ایرانسل شامل سه محصول با نام‌های سرویس APN، سرویس VPN+ و سرویس VPNLite است که هر سه سرویس با ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی و بدون وابستگی به اینترنت، انتقال و تبادل امن اطلاعات را از نقطه‌ای به نقطه دیگر مهیا می‌کنند. اما درکنار شباهت‌های ساختاری، هر کدام مزایا و ویژگی‌های متفاوت و متمایزکننده‌ای نیز با یکدیگر دارند که همین امر باعث شده تا این سرویس‌ها انتخاب اول شرکت های بزرگ برای تبادل امن اطلاعات باشند و سازمان‌های گوناگون با توجه به نیاز خود، یکی از سه راهکار سرویس VPN سازمانی ایرانسل را انتخاب کنند:

  • سرویس APN: شبکه امن اختصاصی (مستقل از اينترنت) با استفاده از سيم‌کارت
  • سرویس +VPN: شبکه‌ای با قابلیت طراحی به صورت لایه دو و لایه سه
  • سرویس VPN Lite: نسخه شخصی‌سازی شده سرویس +VPN

 

کلام آخر

استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل، در ترکیب با سایر مراقبت‌ها و کنترل‌های امنیتی، می‌تواند راهکاری مؤثر و ایمن به کارکنان دورکار  ارائه کند تا بدون توجه به مکان و زمان، همیشه در ارتباط و کارآمد بمانند.

همان‌طور که گفته شد باتوجه به نیازهای کسب‌وکار شما، راهکارهای سازمانی ایرانسل  سرویس APN، سرویس VPN+ و سرویس VPNLite را تحت عنوان سرویس VPN سازمانی با مزایا و ویژگی‌های متنوع به شما ارائه می‌کند که برای اطلاعات بیشتر یا مشاوره با کارشناسان ما در این رابطه، می‌توانید به آدرس ایمیل  EB@mtnirancell.ir درخواست سرویس و یا سوالات خود را ارسال کنید.

 

منبع:

https://managevehicle.com/fleet-management/car-rental-fleet-management-solutions/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29586

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26137

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8231