post image

چرا بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای کشور تصمیم به استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل گرفتند؟

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل، چه کمکی به حل چالش‌های شرکت‌های بزرگی مانند بیمه سرمد، به‌پرداخت ملت، توزیع برق اهواز و توزیع برق استان البرز کرده است؟


هم‌زمان با هم‌سو شدن کسب‌وکارها با ، تأمین امنیت در تبادل اطلاعات و استفاده از یک بستر شبکه پایدار و  قابل‌اطمینان، تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های امروزی شده است. استفاده از بسترهای عمومی اینترنت، ریسک حمله سایبری و دزدیده شدن اطلاعات حساس سازمان‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از شبکه‌های خصوصی برای تبادل امن اطلاعات خود استفاده کنند.

یکی از مفیدترین انواع شبکه‌های خصوصی، سرویس شبکه امن همراه است. در این راهکار، مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌ها برای ساخت یک شبکه خصوصی مجازی به کار می‌روند و از این طریق تبادل امن اطلاعات را در نقاط جغرافیایی مختلف، امکان‌پذیر می‌کنند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه ۳ نوع شبکه امن همراه تحت عنوان سرویس VPN سازمانی یک بستر ارتباطی اختصاصی و امن را برای کسب‌وکارهای گوناگون فراهم می‌کند. این ۳ راهکار شامل شبکه امن همراه APN ، شبکه امن همراه VPNLite و شبکه امن همراه VPN+ هستند، کسب‌وکارها می‌توانند به فراخور نیازمندی‌های خود از هر یک از آن‌ها بهره‌مند شوند.

تاکنون کسب‌وکارها و صنایع بزرگی از سرویس‌های شبکه امن راهکارهای سازمانی ایرانسل استفاده کرده‌اند.

در ادامه این بلاگ با ما همراه باشید تا شما را با تجربه موفق شرکت‌های بزرگی مانند بیمه سرمد، به‌پرداخت ملت، توزیع نیروی برق اهواز و توزیع برق استان البرز، در استفاده از سرویس‌های APN و VPNLite آشنا کنیم.

تجربه «شرکت بیمه سرمد» در استفاده از سرویس APN

/wp-content/uploads/2022/02/47413-e1644649715819.jpg

شرکت بیمه سرمد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت بیمه کشور است که در سال ۱۳۹۲ با حمایت گروه‌های مالی و سرمایه‌گذاری مانند بانک صادرات ایران، بانک شهر و گروه مالی سپهر صادرات تأسیس شد. این شرکت به ارائه خدمات بیمه‌ای گوناگون، پذیرش بیمه‌های اتکایی از شرکت‌های بیمه داخل و خارج کشور و سرمایه‌گذاری از محل ذخایر فنی و قانونی می‌پردازد.

این مجموعه برای برقراری ارتباط با شعب خود در شهرهای مختلف از یک شبکه‌ ارتباطی بر بستر اینترنت استفاده می‌کرد که آن‌ها را با چالش‌هایی مانند وقفه یا کاهش سرعت در برقراری ارتباط با شعب روبه‌رو کرده بود. به‌منظور رفع این چالش،‌ مدیران مجموعه بیمه سرمد، سرویس‌های شبکه گوناگون را به‌منظور یافتن یک بستر ارتباطی امن و پایدار  مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل، بهترین گزینه برای رفع چالش‌های آن‌هاست.

این راهکار شبکه امن و اختصاصی با عملکردی کاملاً مستقل از اینترنت، یک بستر امن و قابل‌اطمینان را برای به‌ اشتراک‌گذاری اطلاعات، در اختیار این مجموعه قرار داده است. به گفته مدیران این شرکت: «استفاده از راهکار شبکه امن APN مزایای بسیاری را برای مجموعه ما به همراه داشته است که از جمله این مزایا می‌توان به افزایش سرعت ارتباط با شعب‌مان در شهرهای مختلف، امکان به‌اشتراک‌گذاری پایدار اطلاعات، افزایش سرعت و بهبود ارائه خدمات به مشتریان اشاره کرد. همچنین از آنجایی که این سرویس، مستقل از اینترنت عمومی عمل می‌کند، بخش زیادی از دغدغه‌های ما از نظر قطعی و کاهش سرعت اینترنت برطرف شده است. همچنین یکی از نتایج غیرقابل ‌انتظاری که این راهکار برای مجموعه ما به‌همراه داشته، کاهش هزینه‌ها بوده است. همه این عوامل باعث شده تا مدیران و کارکنان‌ ما رضایت بالایی در استفاده از این سرویس داشته باشند.»

برای آشنایی بیشتر با تجربه این شرکت، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

تجربه «شرکت به‌پرداخت ملت» در استفاده از سرویس APN

/wp-content/uploads/2022/02/111-e1644649762273.png

شرکت به‌پرداخت ملت یکی از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت الکترونیکی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است و در حوزه ایجاد و پشتیبانی شبکه‌ پایانه‌های فروش، شبکه پرداخت اینترنت، پایانه‌های فروشگاه، دستگاه خودپرداز و… به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کند. شایان ‌ذکر است که یکی از خدمات مهم این شرکت به مشتریان در حوزه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در جایگاه‌هاست.

این شرکت برای برقراری ارتباط با جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور، نیاز به یک شبکه غیرقابل ‌نفوذ و پایدار داشت. پس از آشنایی با راهکارهای سازمانی ایرانسل، مجموعه به‌پرداخت ملت تصمیم به پیاده‌سازی راهکار شبکه امن همراه APN در ۵۵۰۰ جایگاه سوخت در کشور گرفت.

مدیران این مجموعه اعلام کردند: «استفاده از بسترهای شبکه مبتنی بر اینترنت در جایگاه‌های سوخت، علاوه‌‌بر بالا بردن هزینه‌ها، مجموعه ما را با چالش عدم امکان سرویس‌دهی در هنگام قطعی اینترنت مواجه کرده بود. همچنین در بسترهای شبکه قبلی، مدیریت حجم تراکنش‌ها به‌درستی انجام نمی‌شد، اما راهکار شبکه امن همراه APN بستری مستقل از اینترنت است که مزایایی مانند امنیت بالا، کاهش هزینه‌ها، مدیریت حجم تراکنش‌ها و خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان را برای مجموعه ما فراهم کرده است.»

برای اطلاع از جزئیات این تجربه موفق، می‌توانید این مقاله را بخوانید:

تجربه شرکت به پرداخت ملت در استفاده از راهکار شبکه امن همراه ایرانسل

تجربه «شرکت توزیع نیروی برق اهواز» از سرویس VPNLite

/wp-content/uploads/2022/02/1111-e1644649805200.jpg

شرکت توزیع برق اهواز در سال ۱۳۷۱ تأسیس شده است و وظیفه توزیع نیروی برق را در محدوده شهر اهواز برعهده دارد. چند نمونه از خدمات این شرکت شامل ایجاد، توسعه و بهسازی شبکه برق، خرید و فروش برق و تعمیر و نگهداری شبکه توزیع برق است.

این شرکت در بحث توزیع برق با چالش‌هایی چون عدم‌نظارت دقیق بر میزان برق توزیع‌شده، وقوع قطعی‌های مکرر در سیستم توزیع و همچنین به‌خطر افتادن امنیت پرسنل اعزامی به مناطق صعب‌العبور برای قرائت کنتورها روبه‌رو بود. به همین دلیل تصمیم به پیاده‌سازی طرح کنتورهای هوشمند گرفت که اجرای این طرح مستلزم به‌کارگیری یک شبکه ارتباطی امن و پایدار بود.

بنابراین تصمیم بر این شد که این مجموعه برای نظارت دقیق بر شبکه توزیع برق، به حداقل رساندن زمان قطعی، افزایش ایمنی پرسنل و فراهم کردن بستری امن برای تبادل اطلاعات، از سرویس شبکه امن همراه VPNLite راهکارهای سازمانی ایرانسل استفاده کند.

با استفاده از این شبکه بر بستر ۲۵۰ سیم‌کارت ایرانسل، امکان نظارت هوشمند بر کنتورها و قرائت آن‌ها از راه دور برای این مجموعه فراهم شد؛ به همین دلیل نیاز به اعزام مأموران به مناطق صعب‌العبور  کاهش پیدا کرد که این امر بر بهبود ایمنی این پرسنل، تأثیر زیادی داشت. این راهکار علاوه‌بر تأمین امنیت شبکه باعث شد تا شرکت توزیع برق اهواز در سال ۱۳۹۹ دچار قطعی در سیستم توزیع برق خود نشود.

در مقاله «تجربه شرکت توزیع برق اهواز در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل» می‌توانید با جزئیات تجربه مفید این شرکت، آشنا شوید.

تجربه «شرکت توزیع برق استان البرز» در استفاده از سرویس VPNLite

/wp-content/uploads/2022/02/111111-e1644649846581.png

شرکت توزیع برق استان البرز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توزیع برق از حیث تعداد مشترکان و مصرف انرژی در کشور است و وظیفه برق‌رسانی به بیش از ۱،۲۴۷،۰۰۰ مشترک را برعهده دارد. این مجموعه در بحث توزیع و انتقال برق با چالش‌هایی مانند کند بودن شبکه، طولانی بودن زمان کلیدزنی و هزینه‌بر بودن اعزام مکرر مأموران به محل بابت قرائت کنتورهای برق، روبه‌رو بود.

به‌منظور حل این چالش‌ها، مدیران تصمیم به هوشمندسازی شبکه توزیع برق گرفتند که این امر مستلزم استفاده از یک سامانه نظارت و کنترل بر شبکه برق (SCADA) و برخورداری از یک شبکه ارتباطی با امنیت بالا بود. به همین دلیل مدیران مجموعه پس از بررسی بسترهای شبکه مختلف تصمیم گرفتند از امکانات سرویس شبکه امن  VPNLite ایرانسل استفاده کنند.

به گفته یکی از کارشناسان این مجموعه: «استفاده از شبکه VPNLite به‌عنوان یک بستر مخابراتی، باعث شد نرخ خرابی و نقاط از دست رفته شبکه توزیع ما به طرز قابل‌توجهی کاهش یابد. همچنین با کاهش زمان دسترسی به کلیدها، تعداد دفعات اعزام نیرو به محل برای قطع و وصل کردن کلیدها کاهش یافته است. این راهکار، نقش مهمی در بهبود فرآیندهای مربوط به اتوماسیون کلیدهای ما داشته و در مجموع نتایج مطلوبی را برای ما رقم زده است؛ بنابراین استفاده از این راهکار را به سایر شرکت‌ها نیز پیشنهاد می‌کنیم.»

تجربه ارزشمند این شرکت را در مقاله زیر مطالعه کنید:

سرویس شبکه امن VPNLite و موبایل سازمانی ایرانسل در شرکت توزیع برق استان البرز

 

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد در عصر دیجیتال، اطلاعات، عنصری اساسی برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود. به‌طوری که عدم‌استفاده از بستری امن برای تبادل اطلاعات، حتی بزرگ‌ترین سازمان‌ها را در معرض نابودی قرار می‌دهد. از طرف دیگر با وجود اهمیت حرکت سازمان‌ها به سمت چابکی،  صرف زمان زیاد برای یافتن مناسب‌ترین شبکه، به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست. در این شرایط بهره‌گیری از تجربیات موفق سایر کسب‌وکارها می‌تواند نقش مهمی در تسریع فرآیند تصمیم‌گیری مدیران ایفا نماید.

در این مقاله سعی کردیم با اشاره به تجربیات مفید چند نمونه از بزرگ‌ترین کسب‌وکارها در کشورمان، شما را در بحث انتخاب یک شبکه اختصاصی امن یاری نماییم. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی درباره این سرویس و سایر راهکارهای سازمانی ایرانسل، همواره می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29542

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 25928

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8172