post image

واکه، بی‌سیم چندرسانه‌ای ایرانسل چالش‌های ارتباطی صنایع معدنی را کاهش می‌دهد!

چگونه بی‌سیم چندرسانه‌ای ایرانسل به افزایش کیفیت ارتباطات در محدوده‌های کارگاهی معادن کمک کرده است؟


ارتباط بی‌سیم در معادن به دلیل گستردگی سایت استخراج و تولید در کنار شرایط جغرافیایی خاص، پراکندگی نیروی انسانی، محیط صنعتی پرخطر وغیره، از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیریت نیروی انسانی بدون ارتباط سریع و باکیفیت در محیط‌های این‌چنینی غیرممکن خواهد بود. واکه، بی‌سیم چندرسانه‌ای ایرانسل با رفع مشکلات فنی بی‌سیم‌های رادیویی نسل گذشته (آنالوگ)، ارتباطی امن، سریع و با کیفیت را برای معادن کشور ممکن ساخته است. در ادامه به بررسی بیشتر این راهکار در حل چالش‌های ارتباطی معادن می‌پردازیم.

چالش‌های ارتباطی بی‌سیم صنایع معدنی

/wp-content/uploads/2022/09/77-e1663481133132.jpg

سیستم‌های بی‌سیم نسل گذشته که براساس زیرساخت‌های رادیویی قدیمی فعالیت می‌کنند، چالش‌های فراوانی برای صنایع معدنی با خود به همراه دارند و هزینه‌های زیادی را به این واحد‌ها تحمیل می‌کنند. استفاده از سیستم بی‌سیم نسل گذشته نیاز به تهیه زیرساخت‌های گران‌قیمت دارد، در حالی که طول برد این دستگاه‌ها عموماً محدود است و نمی‌تواند تمام سایت‌های استخراج و تولید را پوشش دهد به همین دلیل هزینه‌های فراوانی به صنایع معدنی تحمیل می‌کند. معضل بعدی هم‌پوشانی فرکانس‌های این بی‌سیم‌ها با بی‌سیم‌های نهادهای دیگر است که می‌تواند امنیت مکالمات را کاهش دهد. همچنین واحد‌های صنعتی که از بی‌سیم رادیویی آنالوگ استفاده می‌کنند باید مجوزهای مختلفی را از دولت دریافت کنند که فرایند راه اندازی این سرویس را کند می‌کند. اضافه شدن هزینه‌های نگهداری زیرساخت‌ها و دستگاه‌های مورد نیاز در این سیستم به علاوه موارد ذکر شده، مدیران معادن را به جستجوی راهکاری جدید، کم‌هزینه‌تر و مؤثرتر تشویق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دلایل استقبال جهانی از فناوری PoC، نسل جدید بی‌سیم در کسب‌وکارها!

واکه، بی‌سیم چندرسانه‌ای ایرانسل کم‌هزینه‌تر و موثرتر!

/wp-content/uploads/2022/09/777-e1663481196377.jpg

ارتباط بی‌سیم نیز با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییرات فراوانی شده است، واکه، بی‌سیم چندرسانه‌ای  ایرانسل پیشرفته‌ترین نوع ارتباط بی‌سیم را در کشور فراهم کرده که بسیاری از مشکلات نسل گذشته را بر طرف نموده است.

شاید بخواهید بدانید، مزایای واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل برای کسب‌وکارها چیست؟، باید بگوییم استفاده از تکنولوژی PoC  یا  Push-to-Talk over Cellular در واکه سبب می‌شود، این سرویس بدون نیاز به تهیه زیرساخت‌های گران‌قیمت و اخذ مجوز، برای فرکانس‌های رادیویی، بر بستر شبکه‌ موبایل ایرانسل قابل راه‌اندازی باشد و این موضوع خود سبب می‌گردد، امکان بهره برداری از آن با سرعت بیشتری فراهم گردد.

واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل با استفاده از پوشش شبکه ای اپراتور و همچنين دسترسی به شبکه پهن‌باند موبايل، یک سرویس بی‌سیم دوربرد با  پوشش‌دهی گسترده‌تر نسبت به سیستم‌های رادیویی قدیمی فراهم می‌کند که قدم را از سایت استخراج و تولید معدنی فراتر گذاشته و این ارتباط بین نیروهای انسانی را برای تمام کشور ممکن می‌سازد.

این سیستم علاوه‌بر بهره گیری از تکنولوژی PTT یا Push to talk که ارتباط را تنها با فشردن یک دکمه فراهم می‌کند، منحصر به ارتباط صوتی نیست و با استفاده از آن می‌توان تماس تصویری برقرار یا فایل و تصویر ارسال کرد.

نکته حائز اهمیت در سیستم بی‌سیم برد بالای ایرانسل وجود دارد که باعث می‌شود امنیت بسیار بالایی در ارتباطات از طریق آن شکل بگیرد و همچون بی‌سیم‌های نسل گذشته مشکل همپوشانی با فرکانس‌های سایر نهاد‌ها در آن وجود ندارد. علاوه بر این، سرویس واکه از امکان ایجاد گروه‌های سازمانی مختلف برخوردار است، بنابراین امکان نشت اطلاعات مکالمات از یک‌ گروه‌به‌گروه دیگر غیر ممکن می‌گردد و امنیت مکالمات درون سازمانی نیز افزایش می‌یابد.

یکی از مسائلی که صنایع معدنی به دلیل وسعت محل استخراج با آن روبه‌رو هستند، مشخص نبودن مکان دقیق کارکنان معدن است. وجود GPS و امکان برخورداری از مرکز کنترل کاربران سبب می‌شود تا به صورت لحظه‌ای از مکان افراد مطلع بود و در صورت نیاز به آن‌ها مراجعه یا ماموریت را بنا به موقعیت آن فرد اعلام نمود.

خوب است بدانید بزرگترین معادن جهان در حال حاضر برای ارتباطات گسترده خود از تکنولوژی PoC استفاده می‌کنند، شما می‌توانید این تجربه‌های موفق را در مطالب زیر بخوانید:

سیستم‌های بی‌سیم آنالوگ و بی‌سیم نسل جدید در کنار هم!

/wp-content/uploads/2022/09/77777-e1663481249250.jpg

با بهره گیری از گیت‌وی‌های رادیویی می‌توان ارتباط  آنالوگ و دیجیتال را یکپارچه سازی کرد. به این طریق صنایع معدنی که اکنون در حال استفاده از بی‌سیم‌های آنالوگ رادیویی هستند می‌توانند بخشی از این سیستم را متناسب با نیاز خود حفظ کنند و در کنار واکه از آن بهره ببرند تا در هزینه‌های ارتباطی آن‌ها صرفه‌جویی شود، هر چند این دستگاه‌ها کاستی‌های دستگاه‌های آنالوگ را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند بزرگترین مشکل آن‌ها یعنی محدودیت آنتن دهی را رفع نماید.

 

تجربه ویژه مشتریان ایرانسل در استفاده از واکه را اینجا بخوانید:

 

کلام آخر

تنوع و چالش‌های کارها در معادن، از استخراج، ترابری و تولید گرفته تا تأمین امنیت و فرآیند‌های اداری سبب می‌شود تا ارتباط به عنصری حیاتی در صنایع معدنی بدل گردد. استفاده از بی‌سیم‌های آنالوگ در گذشته بخش زیادی از مشکلات ارتباطی در این صنایع ارزشمند را برطرف می‌ساخت، اما  کاستی‌های فراوان سیستم‌های آنالوگ در کنار محدودیت آنتن‌دهی سبب شد تا سیستم‌های بیسیم نسل جدید بر بستر شبکه‌های موبایل راه‌اندازی گردد که به مدد پیشرفت تکنولوژی تنها به ارتباط صوتی محدود نیستند و ارتباط آنی و چندرسانه‌ای را برای کاربران فرآهم می‌سازد. این موارد واکه را به مناسب‌ترین سیستم بی‌سیم معادن تبدیل کرده است.

هدف راهکارهای سازمانی این است که در ایجاد تحول دیجیتال به کسب‌وکارها  یاری رساند، به همین منظور راهکارها و خدمات خود نظیر  خدمات اینترنت سازمانی، سرویس VPN سازمانی، تماس ایمن و اینترنت اشیا مدیریت هوشمند ناوگان و… را که با بهره‌گیری از به‌روز ترین ترند‌های تکنولوژی شکل گرفته‌اند به سازمان‌ها و کسب و کارها ارائه می‌دهد.

اگر شما از فعالان حوزه صنعت و معدن هستید و  به دنبال راه‌کارهای موثر  مدیریتی و ارتباطی برای افزایش بهره‌وری در سازمان خود می‌گردید. می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین برای اطلاع بیشتر از خدمات راهکارهای سازمانی ایرانسل به صفحه اصلی وبسایت ما مراجعه فرمایید.

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7051

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6156

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5998