post image

۵ مهارت‌ مهم مدیران ارشد بازاریابی، امسال ماهرانه مدیریت کنید!

ضروری‌ترین مهارت‌هایی که یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) در دوران پساکرونا باید بداند.


سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با حضور پدیده‌ غافلگیر کننده‌ای به نام ویروس کرونا و به طبع آن به وجود آمدن محدویت‌های جهانی برای کسب‌وکارهای متعدد، بدون شک سال‌هایی بسیار دشوار بوده‌است. در این میان مدیران ارشد بازاریابی با توجه به نوع مسئولیت‌های خود بیش از دیگران، ناچار به سازگاری با تغییرات به وجود آمده شده‌اند. تغییراتی که از اهداف کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان آن تا کمپین‌ها و روش‌های درآمدزایی را تحت تاثیر قرارداد و آینده اغلب کسب‌وکارها را تا حد زیادی در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

علی‌رغم کشمکش‌ها و ناکامی‌‌های سال گذشته، به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۲ دوره‌ای امیدوار‌کننده و با ثبات بیشتری برای رهبران بازاریابی باشد، اگرچه سرعت بازگشت به این ثبات نسبی چندان سریع نیست، اما می‌توان همین گام‌های کوتاه را اثر بخش دانست. در ادامه قصد داریم ۵ مهارت اساسی و ضروری که یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) در سال ۲۰۲۲ برای مرتفع کردن چالش‌های خود به آن نیاز دارد را با شما مطرح کنیم تا با کمک آن به روند رشد کسب‌وکار خود سرعت ببخشید. پس تا انتهای این مقاله با پایگاه دانش راهکارهای کسب­وکار ایرانسل همراه باشید.

۱. انعطاف‌پذیری خود را بالا ببرید!

/wp-content/uploads/2022/02/55-1-e1645423583427.jpg

انعطاف‌پذیری همواره عامل موفقیت در هر زمینه‌ای علی‌الخصوص پروژه‌های اجرایی بوده‌است و در سال جدید این انعطاف‌پذیری بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. شما به عنوان یک CMO باید بدانید که بازگشت به حالت عادی و رسیدن به ثبات نسبی همچون گذشته به سرعت مقدور نیست، بنابراین بهتر است با تغییرات و دگرگونی‌های جهان دیجیتال همسو شوید و تلاش کنید با مطالعه بازارهای جهانی، تحلیل و بررسی رقبای خود روش‌های تازه‌ای را برای بازاریابی کسب‌وکارتان بیابید و با جایگزینی آن‌ها از همتایان خود پیشی بگیرید.

۲. از تجارب مشتریان خود استفاده کنید

/wp-content/uploads/2022/02/555-1-e1645423621173.jpg

به خاطر دارم یکی از اساتیدم در کلاس بازاریابی محتوایی جمله معروفی را همواره به کار می‌برد، ”مشتری، ولی نعمت ماست! “ بدون شک که این ضرب‌المثل رایج در بازارها و حجره‌های بزرگ و قدیمی می‌تواند چراغ راه کسب‌وکارهای نوپای امروزی در بستر آنلاین باشد.

شما به عنوان یک مدیر ارشد بازاریابی باید با تیم فروش خود در هماهنگی کامل باشید، از مشتریان خود انتظاراتشان را بپرسید و تمام توان خود را برای اجرای وعده‌های خود در کمپین‌ها بگذارید، به مشتریان خود این احساس را بدهید که قصد دارید، هر روز تجربه بهتری از روز قبل در خرید و یا استفاده از خدمات خود به آن‌ها بدهید.

فراموش نکنید مشتری امروز شما بسیار آگاه است و یک مشتری در فضای دیجیتال می‌تواند در عرض یک ساعت کسب‌وکار شما را دست‌کم به ۱۰۰ شخص دیگر معرفی کند، حال آنکه در بستر غیر دیجیتال یا سنتی این مشتری تنها می‌تواند تنها ۵ تا ۱۰ نفر را از وجود کسب‌وکار شما و کیفیت محصول و یا خدمات شما آگاه کند، پس با مشتریان خود ارتباطی صمیمانه و صادقانه بسازید.

 

۳. خلاقیت را به کسب‌وکار خود وارد کنید

بازاریابان همیشه برای خلاقیت ارزش ویژه‌ای قائل بوده‌اند. خلاقیت مانند انعطاف پذیری، به مدیران ارشد بازاریابی (CMO) این امکان را می‌دهد تا از موقعیت‌های نامطلوب حداکثر بهره را ببرند و یا از فرصت‌های گذرا برای کسب‌وکار خود نهایت استفاده را داشته ‌باشند. در سال جدید، خلاقیت فردی دیگر معنای خود را از دست‌داده است و جای خود را به طوفان‌های فکری تیمی داده‌ است. اتاق‌های فکر و تیم‌های خلاقه در کسب‌وکارها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و تک‌رای بودن دیگر به تاریخ پیوسته است.

وظایف مدیر بازاریابی در سال ۲۰۲۲ تغییر کرده ‌است. شما به عنوان یک CMO علاوه بر روشن کردن چراغ خلاقیت فردی خود باید نقش ویژه‌ای را در توانمندسازی همکاران و تیم خود داشته‌ باشید، پس همین امروز تلاش کنید ویژگی‌ها و استعدادهای همکاران خود را کشف کنید و در جهت شکوفا کردن آن‌ها به نفع سازمان گام بردارید.

بیشتر بخوانید:

روند نوین بازاریابی، کلید تمایز کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۱

۴. ارتباط سازمانی را مدیریت کنید

/wp-content/uploads/2022/02/5555-e1645423671886.jpg

در سال ۲۰۲۰ ، دورکاری به جای مزیت به یک ضرورت تبدیل شد. گفت‌وگوی تیم‌ها در پیام‌رسان‌ها جای خود را به محاورات رودرروی روزانه داد و مدیران ارشد بازاریابی عموما زمان خود را  صرف تماس‌های ویدئویی می‌کردند. با آن‌که عدم حضور در محیط کار، چالش‌ها و اصطحکاک بین تیمی را تا حد زیادی کاهش می‌داد و وجود پیام‌رسان‌ها، دسترسی به صورت‌جلسه‌ها و الزامات هر پروژه را ساده‌تر کرده‌بود، اما ارتباط درون سازمانی را تا حد زیادی محدود به زمان‌های خاص شده بود، چالش‌های عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت و یا هزینه‌های ارتباطی نیز تا حد زیادی عملکرد پرسنل را تحت شعاع قرار می‌داد، با این حال شرکت‌های متعدد راهکارهای بسیاری برای این حل این چالش‌ها ارائه داده‌اند که می‌توانید در سال جدید از آن به عنوان نقطه عطف مدیریت ارتباط سازمانی خود استفاده کنید.

 

از راهکارهای سازمانی ایرانسل کمک بگیرید!

راهکارهای سازمانی ایرانسل برای کاهش هزینه‌های خرید اینترنت، بسته‌های اقتصادی اینترنت سازمانی را به شما پیشنهاد می‌دهد، اگر شما هم قصد دارید هزینه‌های ارتباطی خود را کاهش دهید، به بخش فروشگاه، قسمت خرید بسته‌های اینترنت سازمانی مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در واحد پشتیبانی خدمات سازمانی ایرانسل با شماره ۷۱۴ (از خطوط ایرانسل) و یا ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ (از سایر خطوط) تماس بگیرید، کارشناسان ما بهترین راه‌حل برای ارتباط پرسرعت سازمانی شامل خدمات اینترنت سازمانی، سرویس VPN سازمانی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

۵. مخاطبان بیشتری را جذب کنید

/wp-content/uploads/2022/02/555555-e1645423721291.jpg

در سال ۲۰۲۲ تیم‌های بازاریابی باید شامل افرادی با تجارب و بیشینه‌های متعدد باشند تا بتوانند طیف گسترده‌تری از مخاطبان را تبدیل به مشتری وفادار خود کنند. مدیران مارکتینگ باید بدانند علاوه بر تکریم مشتریان اسبق خود، باید به طور جدی در جست‌وجوی مشتریان تازه و شناساندن خدمات و محصولات خود به گروه‌های جدید باشند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند.

 

کلام آخر

پس از سال ۲۰۲۲ چه مهارتی مورد نیاز است؟

مدیران ارشد بازاریابی هر سال نه بلکه هر روز باید در صدد ارتقا خود باشند. مهم نیست سال آینده، جهان دیجیتال با چه تغییراتی روبه‌رو است و یا شما به عنوان یک CMO چه مهارتی را نیاز دارید، علاقه به یادگیری و بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود از مسائل گوناگون همواره برای شما یک ضرورت خواهد بود. اگر به دنبال مهارت‌ها و ویژگی‌های مدیران موفق هستید، پیشنهاد می‌کنم مطلب «۱۰ ویژگی رهبران موفق» را از دست ندهید.

اما کسب‌وکار شما برای سال آینده نیازمند چه چیز است؟ پاسخ شما فقط یک کلمه است: «تغییر»!

خواندن این مطالب نیز برای شما مفید است:

 

منبع:

https://www.cmswire.com/digital-marketing/5-essential-skills-every-cmo-needs-in-2021/

4.2 5 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8328

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7101

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5477