جهان امروز ما تحت تاثیر اتفاقات متعددی مثل گسترش ویروس کرونا قرار گرفته و شیوه‌ها و شرایط کاری دگرگون شده است. کسب‌وکارهای مختلف به منظور بقا و جلوگیری از ورشکستگی همواره باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های خود باشند.

رکود اقتصادی که این بار به دلیل شیوع این بیماری در سطح جهان رخ داده است، متفاوت از رکودهای اقتصادی گذشته به نظر می‌رسد و کسب‌وکارها را در شرایطی قرار داده تا خود را با وضعیتی بسیار متفاوت تطبیق دهند. کاهش هزینه‌های جاری کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این شرایط به کار می‌آید و همواره راهکارهای متعددی نیز برای آن ارائه می‌شود. برای نمونه می‌توان به استفاده از بازاریابی در فضای دیجیتال و  تکنولوژی‌های روز اشاره کرد. در ادامه این مقاله با جزییات بیشتری به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.