post image

کاهش هزینه‌های جاری کسب‌وکارها با ۶ راهکار ساده

با چند راهکار ساده می‌توان هزینه‌های جاری کسب‌وکارها را کاهش داد.


جهان امروز ما تحت تاثیر اتفاقات متعددی مثل گسترش ویروس کرونا قرار گرفته و شیوه‌ها و شرایط کاری دگرگون شده است. کسب‌وکارهای مختلف به منظور بقا و جلوگیری از ورشکستگی همواره باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های خود باشند.

رکود اقتصادی که این بار به دلیل شیوع این بیماری در سطح جهان رخ داده است، متفاوت از رکودهای اقتصادی گذشته به نظر می‌رسد و کسب‌وکارها را در شرایطی قرار داده تا خود را با وضعیتی بسیار متفاوت تطبیق دهند. کاهش هزینه‌های جاری کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این شرایط به کار می‌آید و همواره راهکارهای متعددی نیز برای آن ارائه می‌شود. برای نمونه می‌توان به استفاده از بازاریابی در فضای دیجیتال و  تکنولوژی‌های روز اشاره کرد. در ادامه این مقاله با جزییات بیشتری به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

۱-بازاریابی در فضای دیجیتال

/wp-content/uploads/2020/12/22-e1608016384431.jpg

اینترنت و تکنولوژی‌های وابسته به آن، این روزها نقش پررنگی در زندگی روزمره افراد بازی می‌کند. احتمال دیده شدن تبلیغات شما در فضای آنلاین بسیار بالاتر از زمانی است که تنها از شیوه‌های سنتی بازاریابی استفاده می‌کنید و از نرخ تبدیل بهتری نیز برخوردار خواهید شد.

با استفاده از بازاریابی در فضای دیجیتال، شما به جامعه هدف گسترده‌ای دسترسی دارید و کسب‌وکار خود را به مخاطبانی که در پلتفرم‌های مختلف آنلاین حضور دارند، معرفی می‌کنید. حال که لازم است رویکرد متفاوتی را برای افزایش آگاهی برند اتخاذ کنید، تمرکز بیشتر بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو/ SEO)، ایمیل مارکتینگ و حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شروع خوبی باشد.

از این رو، بهتر است به سرمایه‌گذاری برای داشتن حضوری سودمند و پایدار در دنیای دیجیتال نگاه جدی‌تری داشته باشید و از تمامی امکانات متنوع آن بهره ببرید. بازاریابی در فضای دیجیتال به شما کمک می‌کند در حالی که مبلغ کم‌تری خرج می‌کنید، بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

۲- ترویج دورکاری

/wp-content/uploads/2020/12/23-e1608016515910.jpg

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، کسب‌وکارهای زیادی با همه‌گیری کووید ۱۹ به دورکاری روی آورده‌اند. گسترش استفاده از فناوری و اینترنت به پیشبرد امور در زمان دورکاری کمک بسیاری کرده است. شما نیز می‌توانید با تدوین استراتژی‌هایی برای افزایش بهره‌وری در زمان دورکاری، حتی اگر یک یا دو روز در هفته باشد، شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌های خود باشید. به‌علاوه، آمار نشان می‌دهد کارمندانی که از خانه کار می‌کنند خلاق‌تر هستند و خروجی بیشتری دارند.

۳-استفاده از تکنولوژی‌های روز

/wp-content/uploads/2020/12/333333333333-e1608018926560.jpg

با گسترش روزانه دنیای تکنولوژی، فضایی میان کسب‌وکارهای مختلف به وجود آمده است که در آن هزاران ابزار دیجیتال تولید و خلاقیت به سادگی در دسترس است. بهره‌گیری از این فناوری‌های نوین، با وجود این که ممکن است در ابتدای امر برای کسب‌وکار شما هزینه در‌برداشته باشد، اما در بلندمدت به نفع شما خواهد بود. نمونه‌هایی از این ابزارهای دیجیتال، برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری، مدیریت پروژه و حسابداری هستند.

۴-خودکارسازی کارهای تکراری

/wp-content/uploads/2020/12/25-e1608016616264.jpg

وظایف روتین و وقت‌گیر بسیاری مانند پرداخت قبوض ماهیانه، سازمان‌دهی جلسات، پاسخ دادن به ایمیل مشتریان و رسیدگی به درخواست‌های کاری، همه‌روزه در محیط‌های کاری تکرار می‌شود. این وظایف نه تنها وقت زیادی را از کارمندان می‌گیرد، بلکه مستلزم صرف هزینه‌هایی جزئی اما دائمی است. شما می‌توانید با خودکارسازی این وظایف که مستعد خطای انسانی نیز هستند، در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید. استفاده از سرویس‌ها و خدمات مجازی بانک‌ها و هم‌چنین بهره بردن از ابزارها و برنامه‌های آنلاین مختلفی مانند ویو (Wave) که یک برنامه مربوط به حسابداری است به شما در کاهش هزینه‌های جاری کمک می‌کند.

۵-مدیریت بهینه موجودی شرکت

/wp-content/uploads/2020/12/26-e1608016645527.jpg

کسب‌وکارهای متفاوت همواره دست به تولید انبوه می‌زنند و با صرف هزینه‌های بالا به میزان موجودی خود می‌افزایند. با این وجود بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه موجودی و تولید محصول بالا به نفع کسب‌وکار شما نخواهد بود و زمانی که این موجودی بیش از حد اشباع شود یا میزان عرضه و تقاضا با هم برابر نباشد، موجودی شما منسوخ شده و هزینه بیشتری برای کسب‌وکارتان ایجاد می‌شود.به منظور کاهش هزینه‌های خود، شما می‌توانید با محدود کردن موجودی ، هزینه تعمیر و نگهداری مواد را کاهش دهید و ضایعات را به حداقل برسانید.

۶-صرفه‌جویی‌های کوچک

/wp-content/uploads/2020/12/27-e1608016719586.jpg

راهکارهایی برای کاهش هزینه در محیط کسب‌وکار وجود دارد که ممکن است در ابتدا چندان مهم به نظر نرسد اما در بلندمدت تاثیر زیادی بر کسب‌وکار شما خواهد داشت. با مصرف بهینه انرژی در محیط کار می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی کنید. برای نمونه بهتر است از خاموش بودن چراغ‌ها، سیستم‌ها و وسایل برقی در زمان ترک دفتر اطمینان حاصل کنید، در محل کار خود ترموستات اتومات نصب کنید و از ابزار و لوازم کم‌مصرف استفاده کنید.

نمونه‌ای دیگر از این نوع صرفه‌جویی‌ها استفاده از ابزار و وسایل دست دوم است. این روزها تکنولوژی به بخشی جدایی‌ناپذیر از کسب‌وکارها تبدیل شده است و تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز مثل رایانه و پرینتر می‌تواند هزینه زیادی در بر داشته باشد. شما با تهیه و استفاده از تجهیزات رایانه‌ای دست‌دوم می‌توانید تا ۴۰ درصد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به‌علاوه، کسب‌وکارها همواره هزینه زیادی را صرف خرید کاغذ می‌کنند؛ با استفاده از ابزار و تکنولوژی‌های نوین به جای کاغذ می‌توانید این مخارج را از هزینه‌های جاری خود حذف کرده و به حفظ هر چه بیشتر محیط زیست نیز کمک کنید.

 

جمع‌بندی

پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از فناوری‌های نوین، سبک زندگی و شیوه‌های کاری را دگرگون کرده است. بهره‌گیری از این پیشرفت‌ها به منظور پیشبرد بهتر امور در کسب‌وکارهای مختلف، نه تنها اقدامی مفید بلکه امری ضروری به نظر می‌رسد. آمار و تحقیقات نشان می‌دهد که از این راه شما می‌توانید میزان بهره‌وری کسب‌وکار خود را بالا برده و از مخارج جاری به میزان چشمگیری بکاهید. بنابراین، بهتر است شما نیز در کسب‌وکار خود از صرف هزینه اولیه برای استقرار این تکنولوژی‌ها و هم‌چنین تغییر نگاه و شیوه‌های مدیریتی خود هراسی نداشته باشید، هر چه بیشتر با نیازهای بازار کار منطبق شوید و با این تغییرات به نفع کسب‌وکار خود عمل کنید. ایرانسل برای کاهش هزینه‌های جاری کسب‌وکارها و پیشبرد بهینه امور در شرکت‌ها، سرویس‌هایی نظیر خدمات ابری یا سیرنگ و سرویس موبایل سازمانی را ارائه می‌کند.

 

منبع:

https://www.careeraddict.com

3 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8330

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478