پاسخی به چالش‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان با موبایل سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)، چگونه ارتباطات درون‌سازمانی فولاد مبارکه را تسهیل کرده است؟


پیش‌تر در مقاله‌ای به تجربه فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از خدمات شبکه امن همراه ایرانسل پرداختیم، آنچه در ادامه میخوانید تجربه همین سازمان در استفاده از موبایل سازمانی ایرانسل است.

برقراری ارتباطات آسان و باکیفیت میان کارکنان، یکی از نیازهای اساسی شرکت‌ها است. این نیاز هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه شرکت بزرگ‌تر، صنعت پیچیده‌تر و به تبع آن دسترسی به کارکنان سخت‌تر باشد.

هم‌چنین در فضاهای صنعتی و کارگاهی، به‌دلیل آنتن‌دهی ضعیف، برقراری تماس توسط سیستم‌های ارتباطی، به‌طور معمول امکان‌پذیر نیست.

این نکته حائز اهمیت است که در بعضی از شرکت‌ها به‌دلیل نبود یک سیستم ارتباطی یکپارچه، پرسنل توسط تلفن‌های شخصی خود، با دیگر اعضا تماس می‌گیرند و در بعضی موارد کارکنان برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شخصی، از برقراری ارتباط با همکاران خود، خودداری می‌کنند.

علاوه‌بر مشکلات ذکر شده، که شرکت‌ها هر روزه با آن‌ها مواجه می‌شوند، شیوع ویروس کوید ۱۹ و روی آوردن برخی از کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها به دورکاری نیز، به مفهوم «ارتباط» معنای جدیدی بخشیده است. در این میان مدیران ارشد سازمان‌ها به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند چالش برقراری ارتباطات درون‌سازمانی را در کوتاه‌ترین زمان و به سریع‌ترین روش، به حداقل برسانند.

از این رو، مدیران ارشد کسب و کارها، به دنبال راهکاری مقرون به صرفه هستند، که برقراری تماس میان پرسنل شرکت، در کمترین زمان ممکن و به بهترین نحو صورت بگیرد.

در ادامه به تجربه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان یک نمونه موفقیت‌آمیز در پیاده‌سازی و اجرای راهکار موبایل سازمانی ایرانسل اشاره می‌کنیم.

فوالد مبارکه و چالشهای این شرکت در استفاده از سیستم ارتباطی بیسیم

/wp-content/uploads/2020/08/2-2-e1597064853660.jpg

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی کشور است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی جز شرکت‌های پیشرو محسوب می‌شود. این شرکت شامل هفت مجمتع است و بیش از ۲۰ هزار نفر نیرو در بخش‌های مختلف آن مشغول به کار هستند. با توجه به وسعت و تعداد بالای پرسنل فولاد مبارکه و همچنین بالا بودن حساسیت کار، تسهیل برقراری ارتباط میان کارکنان، همواره یکی از چالش‌های این شرکت بوده است.

نحوه ارتباط میان کارکنان فولاد مبارکه پیش از این، توسط بی‌سیم انجام می‌گرفت. یکی از معضلات استفاده از این بی‌سیم‌ها، آنتن‌دهی ضعیف این سیستم ارتباطی در سایت‌های فولاد مبارکه بود. سایت‌های این شرکت، اغلب از جنس فولاد و بتن هستند که بی‌سیم‌ها در این‌گونه محیط‌ها به‌طور معمول با مشکل آنتن‌دهی مواجهه می‌شدند. دشواری ایجاد ارتباط با کارکنان خارج از سایت و هزینه‌بر بودن برقراری تماس با نیروهای مستقر در دیگر شعبه‌ها، از دیگر چالش‌های استفاده از بی‌سیم بود. ‌

به‌غیر از مسائل مطرح شده، چالش اصلی شرکت فولاد مبارکه در استفاده از بی‌سیم‌، قوانین سخت‌گیرانه‌ای بود که این سیستم ارتباطی را غیرمجاز می‌دانست.

در نهایت شرکت فولاد مبارکه وادار به جمع‌آوری این سیستم شد که منحل شدن آن، به چالشی جدی برای این شرکت بدل شد. به همین منظور فولاد مبارکه به دنبال راهکار و سیستم یکپارچه‌ای بود که جایگزین بی‌سیم شده و بهتر از این سیستم ارتباطی عمل کند.

 

رفع مشکلات شرکت فولاد مبارکه در برقراری ارتباط با استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، با جمع‌آوری سیستم ارتباطی بی‌سیم در فولاد مبارکه، این شرکت مجبور به اتخاذ تصمیمی جدید شد که نتیجه آن، انتخاب سرویس MVPN ایرانسل بود.

سرویس موبایل سازمانی یا MVPN، بر بستر مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل فعال می‌شود و کسب و کارها می‌توانند با پرداخت مبلغ کمی در ماه به عنوان آبونمان، مکالمات درون‌گروهی را رایگان کنند تا از این طریق بتوانند ارتباطات درون سازمانی خود را تسهیل و هم‌چنین هزینه‌ها را مدیریت کنند.

خرید مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های ایرانسل با شماره‌های سریالی، امکان ارتباط با پرسنل را تنها با شماره‌گیری یک کد کوتاه، فراهم می‌کند. به این ترتیب نیازی به حفظ شماره‌های طولانی نیست. همچنین، با استفاده از راهکاری به‌نام PBX، می‌توان تلفن‌های داخلی رومیزی را با موبایل سازمانی در یک شبکه قرار داد.

این خدمت ایرانسل، کمک شایانی به یکپارچگی ارتباطات شرکت فولاد مبارکه اصفهان و به‌طور کلی دیگر کسب و کارها کرده و بسیاری از موانع را از پیش‌روی این شرکت‌ها برداشته است.

از مزایای استفاده از سرویس MVPN ایرانسل برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. تسهیل ارتباطات: از آن‌جا که شرکت فولاد مبارکه، در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر اصفهان قرار دارد، مدیران و کارمندان زمان زیادی را در مسیر طی می‌کنند. هم‌چنین لازم است نیروهای فولاد مبارکه در شهرهای دیگر از جمله سنگان و تهران، با کادر فولاد مبارکه واقع در اصفهان ارتباط برقرار کنند. از این رو، با خریداری ۴۰۰۰ سیم‌کارت سریالی برای پرسنل، دارندگان این سیم‌کارت‌ها با شماره‌گیری یک کد ۴ یا ۵ رقمی، به‌راحتی می‌توانند با همکاران خود ارتباطات برقرار کنند.

۲. مقرون به صرفه بودن: در سیستم ارتباطی بی‌سیم، بخشی از بودجه باید صرف نگهداری و تعمیر بی‌سیم‌ها می‌شد. علاوه‌بر این، تماس تلفن‌های ثابت به بیرون بسیار هزینه‌بر بود، اما با اجرای سرویس موبایل سازمانی (MVPN) ایرانسل، هزینه این تماس‌ها کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

۳. مدیریت تماس‌ها: فولاد مبارکه با استفاده از این خدمت، علاوه‌بر تماس‌های موبایل به موبایل، تماس‌های تلفن ثابت به موبایل سازمانی و تماس‌های موبایل سازمانی به تلفن ثابت را هم مدیریت می‌کند.

۴. پوشش‌دهی کامل: یکی از معضلات اصلی فولاد مبارکه اصفهان، مشکلات مربوط به آنتن‌دهی در فضای سایت بوده است که سرویس MVPN ایرانسل، مشکلی از این بابت ، به‌خصوص در سازه‌های بتنی و وفولادی ندارد و حتی نیروهایی که در خارج از سایت یا در ماموریت هستند نیز می‌توانند به راحتی با دیگران تماس بگیرند.

۵. قابل استفاده در شرایط دورکاری: در ایام دورکاری مانند تعطیلی ناخواسته در زمان شیوع ویروس کرونا، افراد به سادگی می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله، معضلات شرکت فولاد مبارکه اصفهان را در برقراری ارتباط درون سازمانی عنوان کردیم و با سرویس موبایل سازمانی (MVPN) ایرانسل در قالب راهکاری برای برون‌رفت فولاد مبارکه از این چالش، آشنا شدیم.

برای آشنایی بیشتر با خدمات موبایل سازمانی ایرانسل، دریافت مشاوره یا ثبت سفارش، به بخش محصولات و راهکارها در سایت ایرانسل سازمانی مراجعه کنید.