post image

تبلیغات هوشمند، راهکاری اثربخش برای ترویج محصولات و خدمات

بهره‌گیری از تبلیغات هوشمند مسیر موفقیت کسب‌وکار شما را هموارتر می‌کند.


با پیشرفت تکنولوژی روش‌های تبلیغات نیز روز به روز در حال تغییر و تحول است. امروزه دیگر استفاده از راهکارهای غیر هوشمند با ایده‌های تکراری، چندان کارآمد و جذاب  نیست. آمارهای منتشر شده از سایت مارکتینگ لند نیز این موضوع را تصدیق می‌کند. طبق این داده‌ها،  افراد حدود ۴۶ درصد از تبلیغات را  نادیده می‌گیرند. با احتمال زیاد می‌توان گفت دلیل این بی‌توجهی به مسائلی مانند بی ارتباط بودن تبلیغ با نیازهای مخاطب، محتوای نامناسب و زمان‌بندی اشتباه مربوط است. اما چه راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد؟

شناسایی نیازهای مخاطبان، نخستین مرحله برای هم‌گام شدن با شیوه‌های جدید تبلیغات

/wp-content/uploads/2016/07/555-e1615375552653.png

برای هم‌گام شدن با تغییرات تکنولوژی، لازم است در گام اول به سبک زندگی افراد جامعه توجه شود. این کار به ما کمک می‌کند تا با تولید محتوا، متناسب با نیاز مخاطبان و همچنین انتخاب بهینه‌ترین کانال تبلیغاتی، از تغییرات سریع این صنعت عقب نمانیم. امروزه باید تبلیغات هدفمندتر انجام شود؛ به این معنا که جامعه هدف خود را بشناسیم و در زمان و موقعیت مناسب، آن‌ها را با محتوای مناسب جذب کنیم.

برای اینکه از تفاوت واکنش مشتریان به راهکارهای تبلیغاتی سنتی‌تر آگاه شویم، بد نیست نگاهی به یکی از جدیدترین آمارهای وب‌سایتeMarketer  بیندازیم. طبق این آمار بن‌های تخفیفی که از طریق تلفن همراه به افراد ارسال می‌‎شود، تقریبا ده برابر حالت چاپی یا ایمیل شده این بن‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند. آمارهایی از این قبیل، لزوم تمرکز بر راهکارهای جدید و به‌روزی مانند تبلیغات آنلاین را بیش از پیش نمایان می‌کنند.

 

تبلیغات هوشمند، دریچه‌ای نو برای ارتباط با مخاطبان

امروزه استفاده از تلفن‌های همراه نقشی کلیدی در زندگی روزمره ما ایفا می‌‎کند و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز آن را به دستگاهی فراتر از یک وسیله ارتباطی تبدیل کرده است. اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه درکشورمان از صد درصد بالاتر رفته است و با توجه به آخرین پژوهش‌ها می‌توان گفت که حدود 90 درصد افراد تقریبا همیشه موبایل‌شان را  همراه خود دارند. این به معنای ظهور یک درگاه ارتباطی جدید برای دسترسی دائمی به تک تک مخاطبان است. بد نیست بدانید در حال حاضر بیش از 50 درصد از هزینه‌ تبلیغات دیجیتال به شکل مستقیم و غیر مستقیم به تلفن‌های همراه مربوط می‌شود، به همین دلیل تبلیغات موبایلی را به عنوان راهکاری سودمند برای رساندن صدای برند خود به مخاطبان جدی بگیرید.

تبلیغات هوشمند به عنوان رسانه‌ای مکمل برای ارتباط و انتقال پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبان استفاده می‌شود که شامل سرویس‌های متنوعی است. در این زمینه می‌توان به راهکار تبلیغات هوشمند ایرانسل اشاره کرد مانند سامانه تبلیغات یلوادوایز  و نیز  پیامک انبوه  که تمامی این سرویس‌ها می‎توانند به‌صورت هوشمند و با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و نیازهای مخاطب هدف ارسال شوند. در ادامه قصد داریم به توضیح بیشتری پیرامون تبلیغات بر بستر پیام اطلاع‌رسانی بپردازیم.

سرویس‌های پیام پایان تماس  (End of Call Notification)، پیام تماس ازدست رفته (Missed Call Alert) و پیام لطفا با من تماس بگیرید (Please Call Me) سه زیرمجموعه تبلیغات بر بستر پیام اطلاع‌رسانی هستند که به ما اجازه می‌دهند درست در هنگامی که از دسترسی کاربر به تلفن همراهش مطمئن هستیم، برای نمایش محتوای خود او را مخاطب قرار دهیم.در سرویس پیام پایان تماس، امکان درج محتوای تبلیغاتی خود در پیامی که پس از پایان مکالمه فرد هزینه تماس را اطلاع می‌دهد را خواهید داشت.در سرویس‌های پیام تماس ازدست رفته و پیام لطفا با من تماس بگیرید، محتوای مورد نظر شما در انتهای یک پیام متنی قرار خواهد گرفت که کاربران در هنگام دریافت تماس‌های ناموفق یا پیام درخواست تماس، آن را مشاهده خواهند کرد.

/wp-content/uploads/2016/07/555555-e1615375655311.jpg

علاوه‌بر این موارد، هنگامی در تبلیغات هوشمند موبایلی موفق خواهید بود که جامعه هدف مورد نظر شما به درستی انتخاب شده باشد. برای مثال، برندهایی که از تبلیغات مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند، تا حدود ۲۰ درصد به نرخ تبدیل مشتریان خود افزوده‌اند. در واقع اعمال فیلترها و محدود کردن جامعه هدف، اثرگذاری تبلیغات شما را بالاتر خواهد برد. در نهایت مانند تمام راهکارهای استفاده شده در کسب‌وکارها، ارائه کننده این سرویس باید امکان فراهم کردن گزارش و بررسی بازخوردها را برای کسب‌وکار شما فراهم کند

 

 

سخن پایانی

خدمات تبلیغات هوشمند ایرانسل  فراهم کردن یک بستر جامع برای هوشمندسازی تبلیغات موبایلی، امکان انتخاب مخاطب بر اساس موقعیت جغرافیایی، خصوصیات دموگرافیک مانند جنسیت و سن، مدل و سیستم‌عامل تلفن همراه و نوع استفاده از سیم‌کارت شامل مکالمه و اینترنت را برای کسب‌وکارها فراهم کرده و اثربخشی تبلیغات را افزایش داده است. همچنین امکان گزارش‌گیری از نتایج تبلیغات برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها نیز وجود خواهد داشت.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در این زمینه از طریق آدرس EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

 

4.7 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۰۶

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

چگونه Y’elloAdwise به توسعه جایگاه کسب و کارها کمک می‌کند؟

بازدید: 16140

blog image

۱۴۰۰/۰۳/۰۸

تجربه شرکت‌های«هوآوی»، «باسلام»، «کمدا» و «اتاقک» در استفاده از پلتفرم Y’elloAdwise

پلتفرم Y’elloAdwise چگونه در زمینه تبلیغات هوشمند به برندهای فعال کمک کرده است؟

بازدید: 5546

blog image

۱۴۰۳/۰۳/۱۹

 آشنایی با ۷ مزیت کلیدی استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال

استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال چگونه به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کنند؟

بازدید: 3786