post image

سرویس شبکه امن همراه +VPN راهکاری برای تبادل امن اطلاعات در کسب‌وکارها

سرویس شبکه امن همراه +VPN یک راهکار امن برای تبادل اطلاعات در سازمان شما است.


اطلاعات و داده‌های هر کسب‌وکار، مهم‌ترین دارایی‌ آن‌ محسوب می‌شود. فعالیت کارمندان هر کسب‌وکار بر بستر اینترنت موجب به خطر افتادن این اطلاعات می‌شود. در عین حال هر روزه هکرها به ابزارها و روش‌های پیشرفته‌تری برای نفوذ به اطلاعات سازمان‌ها و ایجاد اختلال در فعالیت‌های آن‌ها مجهز می‌شوند. از این رو متخصصان به را‌ه‌اندازی شبکه‌هایی روی آورده‌اند که به اینترنت وابستگی نداشته باشد. در حال حاضر سرویس MPLS ، VSAT و +VPN جزو سرویس‌های زیرساختی برای راه‌اندازی این دسته از شبکه‌ها هستند. این ارتباطات، مستقل از شبکه اینترنت ایرانسل برقرار می‌شود و از امنيت قابل ملاحظه‌ای منطبق بر استانداردهای امنیتی حاکم بر هسته و ساختار این شبکه برخوردار است. اما مشترکین قادر خواهند بود به‌منظور ارتقا امنيت تبادل داده و حفظ محرمانگی اطلاعات، از مکانیزم‌های تانلینگ بر روی این شبکه نیز بهره‌مند گردند.

مقایسه سرویس‌های مختلف شبکه امن (MPLS ، VSAT و +VPN)

/wp-content/uploads/2020/02/111111-e1665556417531.jpg

سرویس MPLS مخابرات یکی از سرویس‌های معروف شبکه امن است که از طریق سیم ارتباط میان کارکنان سازمان را برقرار می‌کند. هرچند ارتباط از این طریق بسیار باکیفیت و پایدار است، اما مشکلات و معایبی از جمله هزینه‌های بسیار بالا به ازای هر لینک، عدم امکان جابجایی آسان، پیچیدگی و طولانی بودن فرآیند توسعه شبکه همراه و… را با خود به‌همراه دارد.

ارتباط ماهواره‌ای VSAT به دلیل عدم محدودیت در پوشش جغرافیایی، مورد توجه عموم قرار گرفت اما محدودیت عرضه، نیاز به تجهیزات گران قیمت و هزینه بسیار بالای سرویس موجب عدم استفاده فراگیر کسب‌وکارها از این بستر ارتباطی شده است.

اما سرویس شبکه امن همراه +VPN، نسخه ارتقا یافته سرویس شبکه امن APN است که مدت‌ها پیش توسط ایرانسل ارائه شد. این سرویس لایه سه به شما امکان انتقال اطلاعات سازمان بر بستری امن و اختصاصی را می‌دهد. سرویس +VPN  در واقع نوعی شبکه‌یWAN است که اطلاعات منتقل شده را بر بستر اینترنت منتشر نمی‌کند و دسترسی به آن صرفا برای کاربران مجاز درون شبکه میسر است.

با استفاده از این سرویس شما می‌توانید به کمک پروتکل‌های تانلینگ (Tunneling Protocol) امنیت مسیر ارتباطی را تامین کنید.

سرویس +VPN علاوه بر رمزنگاری داده‌ها از مبدا تا مقصد، به هریک از کاربران شبکه ترافیک مشخصی اختصاص می‌دهد. این مساله باعث می‌شود تا فعالیت یک فرد روی فعالیت کاربر دیگر در شبکه، تاثیری نداشته باشد. به بیان ساده‌تر، فعالیت افراد در این شبکه موازی است و کاربران با مشکل اختلال سرعت مواجه نخواهند شد. بنابراین سرویس شبکه امن همراه +VPN نسبت به سایر سرویس‌ها و راهکارهای موجود، از همه لحاظ به‌صرفه‌تر و استفاده از آن آسان‌تر است و در ادامه به بررسی بیشتر این سرویس می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

چرا بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای کشور تصمیم به استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل گرفتند؟

سرویس شبکه امن همراه +VPN برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

/wp-content/uploads/2020/02/111111111111111-e1665556166296.jpg

سرویس شبکه امن همراه +VPN  یک شبکه ارتباطی یکپارچه سازمانی بین نقاط جغرافیایی سازمان ایجاد می‌کند، قابلیت استفاده توسط طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها را دارد.

کسب‌وکارهای زنجیره‌ای بیشترین نیاز را به این سرویس دارند. یک فروشگاه زنجیره‌ای را در نظر بگیرید که بین شعب خود، انبار مرکزی و ساختمان مرکزی به‌وسیله سرویس شبکه امن همراه +VPN یک ارتباط گسترده ایجاد کرده است که با استفاده از آن، شعبه مرکزی این فروشگاه در هر لحظه می‌تواند از میزان فروش، موجودی انبار، تعداد پرسنل مشغول به کار و هر اطلاعات دیگری که برای مدیریت چنین فروشگاهی نیاز است دسترسی داشته باشد. همین‌طور تمام شعب می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را بین خود جابه‌جا کنند. در کنار همه این‌ها، حتی ویزیتورها یا تیم پخش محصولات هم با استفاده از سرویس +VPN در ارتباط کامل و یکپارچه با دفتر مرکزی و شعب قرار می‌گیرند.

این سرویس می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات ارتباطی کسب‌وکارهای زنجیره‌ای همچون بانک‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی، هتل‌ها و رستوران های زنجیره‌ای را حل کند.

همچنین شرکت‌هایی که شعبه یا کارخانه‌ای در نقطه دیگری از کشور دارند، می‌توانند به کمک سرویس +VPN با شعبه اصلی خود ارتباط امن و پرسرعتی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از سرویس VPN+

 

امنیت اطلاعات در  سرویس شبکه امن همراه +VPN چگونه است؟

سرویس شبکه امن همراه +VPN یک حلقه ارتباطی بسته است که یک کانال امن و اختصاصی بین نقاط مورد نظر شما برقرار می‌کند که هیچ دسترسی‌ای از بیرون به آن وجود ندارد؛ بنابراین امکان هک شدن یا مورد حمله قرار گرفتن شبکه شما به وسیله هکرها، در ارتباطی از طریق سرویس +VPN به‌شدت کاهش یافته و نزدیک به صفر است.

 

آیا در سرویس شبکه امن همراه +VPN محدودیتی برای انتقال اطلاعات وجود دارد؟

چه از نظر حجمِ فایل‌های ارسالی و چه از نظر نوع فایل‌ها، هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید فیلم، صوت، تصویر، متن و اطلاعات نرم‌افزاری را در هر حجمی که مایل باشید، بین نقاط مد نظر خود جابه‌جا کنید. همچنین بر بستر آن می‌توانید ارتباط تصویری، ویدئو کنفرانس، جلسات مجازی یا هر نوع دیگری از ارتباط را بین شعب و کارمندان برقرار کنید.

عدم وجود محدودیت در ارسال و دریافت اطلاعات با سرویس VPN+

 

نحوه پشتیبانی سرویس شبکه امن همراه +VPN به چه شکل است؟

با راه‌اندازی سرویس شبکه امن همراه +VPN، پنلی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید به‌صورت لحظه‌به‌لحظه از وضعیت شبکه ارتباطی خود اطلاع پیدا کنید. این سرویس به صورت ۲۴ ساعته توسط ایرانسل پشتیبانی می‌شود. اگر مشکل خاصی رخ دهد که با ارتباط تلفنی یا از راه‌دور قابل حل نباشد، کارشناسان ایرانسل در محل شما حضور پیدا کرده و مشکل را برطرف خواهند کرد.

در عین حال توافق‌نامه سطح عملکرد SLA (Service Level Agreement)  قابل اتکایی نیز برای این سرویس وجود دارد که اطمینان خاطر بالاتری برای شما فراهم سازد.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت توزیع برق اصفهان در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل

 

کلام آخر

در حال حاضر، راهکارهای سازمانی ایرانسل، سرویس شبکه امن همراه +VPN خود را به‌عنوان راهکاری برای ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات امن با شرایطی ویژه به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. سرویس شبکه امن همراه +VPN راهکاری مطمئن برای ایجاد ارتباط در شبکه های گسترده است که نه‌تنها نسبت به سرویس‌های مشابه از امنیت بالاتری برخوردار است، بلکه از لحاظ قیمت، سهولت استفاده و فراگیری راهکارهایی که برای مشکلات ارتباطی کسب‌وکارها ارائه می‌شود هم، منحصربه‌فرد است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این سرویس، می‌توانید از طریق آدرس ایمیل  EB@mtnirancell.irبا کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.vodafone.co.nz

https://itel.com

https://www.business.att.com

3.5 4 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29500

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 25661

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8115