post image

آشنایی با ۴ کاربرد و مزیت چت بات‌های هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتریان

بررسی مزایا و کاربردهای مهم فناوری چت بات‌های هوش مصنوعی در وبسایت‌ها


اگر می‌خواهید پلتفرم ارتباط با مشتریان کسب‌وکار خود را ارتقا دهید و رضایت هرچه بیشتر مشتریان را جلب کنید، زمان آن رسیده که از چت بات‌های هوش مصنوعی در وب‌سایت خود استفاده کنید.

/wp-content/uploads/2024/07/8181-e1722082370965.jpg

دنیای چت بات‌های هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، بنابراین برای باقی ماندن در میدان رقابت، لازم است تا با این فناوری همگام شوید، چراکه یک چت‌بات مخابراتی هوشمند می‌تواند تغییرات بزرگی در پشتیبانی مشتریان و فروش شما ایجاد کند.

پس اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره چت بات‌های هوش مصنوعی و سازوکار آن‌ها علاقه‌مند هستید، با ما همراه باشید! در این مطلب به این موضوعات و ۴ کاربرد و مزیت چت بات‌های هوش مصنوعی اشاره خواهیم کرد.

 

چت بات‌های هوش مصنوعی چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟

ابتدا باید بدانید که دو نوع چت‌بات ارتباطی مبتنی‌بر هوش مصنوعی وجود دارد؛ دستیارهای مجازی که شامل چت‌بات‌های مبتنی‌بر قوانین و اسکریپت هستند و چت‌ بات‌‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، که ما در این مطلب بر روی چت بات‌های هوش مصنوعی تمرکز می‌کنیم.

چت ‌بات‌‌های هوش مصنوعی استفاده شده در صنعت مخابرات به گونه‌ای طراحی و آموزش دیده‌اند که مشکلات و پرسش‌های خاص مشتریان در این صنعت را حل می‌کنند و می‌توانند اطلاعاتی درباره محصولات، طرح‌های تلفنی، یا هر اطلاعات دیگری درباره کسب‌وکار شما ارائه دهند.

ازآنجایی‌که این چت‌بات‌های مخابراتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند و از آن قدرت می‌گیرند، می‌توانند در هر زمانی با مشتریان جدید و مشتریان بالقوه به صورت یکپارچه گفتگو کنند و مشکلات آن‌ها را حل کنند.

به‌طور خلاصه، به لطف توانایی‌های پردازش زبان طبیعی، آن‌ها می‌توانند گفتار و متن را به خوبی درک کرده و به سوالات افراد پاسخ دهند، طوری که برای مشتریان تشخیص اینکه آیا با یک انسان صحبت می‌کنند یا هوش مصنوعی، تقریباً غیرممکن است.

علاوه‌بر این، شما می‌توانید با تمام داده‌هایی که چت بات‌های هوش مصنوعی از تعاملات مشتریان جمع‌آوری می‌کنند، می‌توانید خدمات شخصی‌سازی شده‌ای به مشتریان خود ارائه دهید و رضایت حداکثری آن‌ها را جلب کنید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با کاربرد ربات ‌ها و نقش‌ های مختلف آن‌ در شهرهای هوشمند آینده

 

مزایای استفاده از چت بات‌های هوش مصنوعی در مخابرات چیست؟

چت ‌بات ‌های هوش مصنوعی در صنعت مخابرات انقلابی به پا کرده‌اند. یک چت‌بات هوش مصنوعی مخابراتی تنها یک ربات پیام‌رسان مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیست، بلکه این چت‌بات‌ها می‌توانند در هر مکالمه، اطلاعات ارزشمندی جمع‌آوری کنند و هر تعامل را به یک فرصت تبدیل کنند.

ازجمله مزایای چت بات‌های هوش مصنوعی در مخابرات عبارت‌اند از:

  • بهبود ارائه خدمات به مشتریان

با کمک این فناوری مشتریان جدید و بالقوه شما، بدون توجه به ساعات کاری شرکت، در هر ساعتی از روز می‌توانند از خدمات مشتریان و پشتیبانی آنلاین بهره‌مند شوند. این خودکارسازی خدمات مشتری همچنین به نمایندگان شما هم کمک می‌کند تا بر وظایف و مشتریان مهم‌تری تمرکز کرده و از زمان خود استفاده بهینه‌تری کنند.

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

به کمک چت بات‌های هوش مصنوعی شما بدون نیاز به استخدام پشتیبان‌های امور مشتریان در ساعات غیرمعمول، امکان ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته به کاربران را خواهید داشت. چت ‌بات‌های هوش مصنوعی در مخابرات قابلیت مقیاس‌پذیری دارند و می‌توانند بدون صرف هزینه اضافی، به تعداد زیادی پرسش در یک زمان پاسخ دهند.

• جمع‌آوری داده‌های ارزشمند

/wp-content/uploads/2024/07/88-1-e1722082414316.jpg

در ادامه مزیت‌های این فناوری می‌توان گفت، هر تعاملی که مشتری جدید یا مشتری بالقوه شما با چت‌ بات‌های هوش مصنوعی دارد، ذخیره می‌شود و این داده‌ها می‌توانند برای درک بهتر نیازهای مشتریان و ارائه تجربیات منحصر‌به‌فرد و شخصی‌سازی شده مورد استفاده قرار گیرند.

با ادغام چت‌ بات‌‌های هوش مصنوعی در کسب‌وکار مخابراتی خود، شما با ارائه پشتیبانی عالی، اعتماد مشتریان را به دست خواهید آورد و همچنین با تسریع روند فروش از طریق فرآیندهای خودکار، به رشد کسب‌وکارتان کمک خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید:

علم داده چگونه موجب تحول دیجیتال کسب‌ و کارها می‌شود؟

 

۴ کاربرد استفاده از چت‌ بات‌‌های هوش مصنوعی در مخابرات

حالا که متوجه شدیم چت‌ بات‌های هوش مصنوعی چه هستند و چگونه کار می‌کنند، بهتر است نگاهی به ۴ مورد از بهترین کاربردهای آن‌ها بیندازیم!

  • ارزیابی لیدها (Lead Qualification)

چت‌ بات‌‌های هوش مصنوعی برای صنعت مخابرات در اتوماسیون فرآیندهای ارزیابی لیدها بسیار مفید هستند.

چت ‌بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به صورت بلادرنگ و لحظه‌ای با مشتریان احتمالی گفت‌وگو کنند. تمام این پاسخ‌ها جمع‌آوری می‌شوند تا نوع مشتری احتمالی را که با آن سر و کار دارید، مشخص کرده و تعیین کنند کدام محصول برای آن‌ها مناسب‌تر است یا چند درصد از آن‌ها قصد خرید دارند.

این امر شگفت‌انگیز است زیرا چت‌بات‌ها با همه موارد سر و کار دارند ولی فقط بهترین لیدها را به نمایندگان فروش شما ارسال می‌کنند.

از سوی دیگر، چت ‌بات ‌های هوش مصنوعی مخابراتی می‌توانند به مشتریان احتمالی در انتخاب یک طرح یا دستگاه، بدون نیاز به حضور نماینده انسانی کمک کنند و رسیدن به مرحله خرید را تسریع ببخشند.

بیشتر بخوانید:

شناخت مشتری به چه معناست و چه جایگاهی در بازاریابی دیجیتال دارد؟

 

  • افزایش فروش (Drive Sales)

چت بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند تا در فرآیند فروش خود، بدون نیاز به نیروی انسانی، به تمام سوالات متداولی که مشتریان ممکن است داشته باشند، به‌طور خودکار پاسخ دهید. علاوه‌بر این، چت ‌بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند با تحلیل اقدامات مشتریان احتمالی در وب‌سایت شما، آن‌ها را به سمت خرید نهایی هدایت کنند.

فرض کنید یک مشتری احتمالی وارد فروشگاه اینترنتی شما می‌شود و یک دستگاه موبایل و چند لوازم جانبی انتخاب می‌کند، اما زمانی که باید عملیات پرداخت را انجام دهد، نمی‌تواند دکمه‌های مناسب برای این کار را پیدا کند؛ اینجاست که چت بات‌های هوش مصنوعی و اهمیت نقش آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، چت ‌بات هوش مصنوعی فعال می‌شود و به مشتری در این مورد کمک می‌کند و او را در تکمیل خرید یاری می‌کند.

به‌طور خلاصه، چت بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند تا نرخ تبدیل خود را با کمک به مشتریان در مراحل نهایی پرداخت افزایش دهید. همچنین، به شما کمک می‌کنند تا با ارائه خدمات پشتیبانی شبانه‌روزی، در مشتریانتان ایجاد اعتماد کنید.

گفتنی است که در کنار بهره‌مندی از چت‌بات‌ها شما می‌توانید با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هوشمند و هدفمند در صفحات وبسایت خود، مشتریان بیشتری جذب کنید. برای این کار هم می‌توانید از پلتفرم تبلیغاتی یلوادوایز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

بهترین راه برای افزایش درآمد کسب‌ و کارها؛ جذب مخاطب بیشتر یا ماندگارسازی بهتر؟

 

  • ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته به مشتری

فرض کنید یک مشتری در حال سفر به خارج از کشور است و در آخرین لحظه به یاد می‌آورد که باید سیاست‌های رومینگ در خارج از کشور را بررسی کند. اگر مشتری نتواند مکان مناسب برای جستجوی این اطلاعات را پیدا کند، یک چت‌بات پیام‌رسان هوش مصنوعی مخابراتی می‌تواند در هر زمان از روز به این پرسش پاسخ دهد.

حالا، اگر طرح موبایل فعلی آن‌ها پوشش رومینگ خارج از کشور را نداشته باشد چه؟ در اینجا یک چت‌ بات هوش مصنوعی مشتری را به سمت تمام گزینه‌هایی که شرکت مخابراتی شما ارائه می‌دهد هدایت می‌کند و آن‌ها را به خرید گزینه مناسب برای سفرشان هدایت می‌کند.

تمام این موارد می‌تواند در هر زمان از روز رخ دهد و به شما کمک می‌کند که پول زیادی را صرفه‌جویی کنید زیرا نیازی به استخدام نیروی انسانی برای این مواردی که اغلب اوقات اتفاق می‌افتند نخواهید داشت!

لازم است مجدد یادآوری کنیم که مشتریانی که در هر زمانی از روز با یک چت بات هوش مصنوعی گفت‌وگوهای لحظه‌ای دارند، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند و این کار وفاداری مشتریان شما را افزایش می‌دهد و برای شرکت شما از نظر هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است.

• شخصی‌سازی مشتری

/wp-content/uploads/2024/07/777-e1722082815940.jpg

چت‌ بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌عنوان یک ابزار بازاریابی عالی عمل کنند. حالا که می‌دانیم این چت‌بات‌ها با هر تعاملی که با کاربر دارند، مقداری داده جمع‌آوری می‌کنند، می‌توانیم از این داده‌ها برای درک نیازهای مشتری و ارائه توصیه‌های خاص و شخصی‌سازی شده به آن‌ها استفاده کنیم.

همچنین، چت‌ بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند لحن ارتباطی خود را بر اساس گروه سنی و موقعیت جغرافیایی کاربران تغییر دهد.

فرض کنید یک مشتری یا مشتری بالقوه برای مدت طولانی در حال جست‌وجوی دستگاه‌های موبایل در وب‌سایت شما باشد، در این زمان چت ‌بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند فعال شوند و از او بپرسند که دنبال چه نوع ویژگی‌هایی در تلفن همراه هستند. سپس چت‌بات مخابراتی می‌تواند پیشنهادی که با نیازهای مشتری مطابقت دارد را ارائه دهد.

همین اتفاق می‌تواند در مورد ارائه تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه هم رخ دهد، به این صورت که اگر حرکات مشتری در وب‌سایت و داده‌های تحلیل‌شده نشان دهد که مشتری به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است، در همان لحظه پیشنهادات ویژه‌ای برای خرید به او ارسال می‌شود.

 

کلام آخر

در نهایت می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد که شما می‌توانید از چت‌بات مخابراتی خود برای ساده‌سازی زندگی و اتوماسیون وظایف خسته‌کننده و در کنار آن برای جمع‌آوری داده‌های ارزشمند و جلب رضایت مشتریان استفاده کنید.

با ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته، تولید لیدهای باکیفیت، افزایش فروش، شخصی‌سازی تجربه مشتری و ایجاد تعامل بالا، تجربه مشتریان را بهبود خواهید بخشید.

اما این فناوری تنها قطره‌ای از دریای عظیم فناوری‌های سازمانی است و شما می‌توانید با تجهیز کسب‌وکار خود به سایر ابزارهای ارائه شده توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل هم پا به دنیای دیجیتال بگذارید. ازجمله مهم‌ترین راهکارهای دیجیتالی هم می‌توان پلتفرم تبلیغاتی یلوادوایز و پلتفرم برگزاری جلسات آنلاین داناپلاس را نام برد.

برای آشنایی با هریک از راهکارها، با خطوط ایرانسلی خود کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره‌گیری کنید یا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.giosg.com/blog/telecom-chatbot#:~:text=AI%20chatbots%20for%20the%20telecom,other%20information%20about%20your%20business.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8621

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7413

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5725