post image

۳ اصل مهم مدیریتی برای رشد کسب‌وکارهای کوچک!

بررسی ۳ عامل موثربر رشد کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴


درحالی‌‌‌‌‌که تا سال گذشته کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط در دنیای ناشناخته‌ها حرکت می‌کردند، ۲۰۲۴ سالی است که این کسب‌وکارها به معنای واقعی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. ابهامات زیادی پیش روی کسب‌وکارها در زمینه روند تورم، نرخ بهره، بازار بورس و رشد اقتصادی وجود دارد.جدا از این موارد، روند پیشرفت هوش مصنوعی و تغییر شرایط کاری از مدل سنتی به دورکاری نیز کسب‌وکارها را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرده است. مجموعه این‌‌‌‌ مسائل نشان می‌دهد صاحبان کسب‌وکارها باید در سال جدید انتظار غیرمنتظره‌ها را داشته باشند و آمادگی لازم را برای مواجهه با آن‌ها کسب کنند.

در چهارمین بررسی سالانه شرکت ورایزون (Verizon) مواردی که باید توسط کسب‌وکارهای کوچک برای باقی‌ماندن در بازار رقابت مورد توجه قرار گیرند، مشخص شده‌است که در ادامه این مسائل را به‌تفصیل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

کاهش فشار مالی در کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط

اگر در مورد شرایط اقتصادی و مدیریت منابع مالی کسب‌وکار خود نگران هستید باید بدانید که در این زمینه تنها نیستید و ۹۰ درصد صاحبان کسب‌وکارهای کوچک‌ تا متوسط نیز همین دغدغه را دارند. طبق بررسی‌های انجام شده درصد زیادی از صاحبان این کسب‌وکارها به ارتقا عملکرد مالی در سال ۲۰۲۴  تمایل دارند و برنامه‌ای که برای آن تدوین کرده‌اند به شرح زیر است:

  • اعمال ۵۹ درصد افزایش قیمت روی محصولات و خدمات
  • اعمال ۵۷ درصد کاهش در مصرف آیتم‌های غیرضروری
  • ۳۹ درصد صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزشی با بهره‌بردن از منابع آموزشی رایگان
  • ۳۷ درصد افزایش میزان ذخیره محصولات مورد نیاز با توجه به تورم قیمت‌ها
  • ۳۵ درصد سرمایه‌گذاری برای نگهداشت کارکنان و جلوگیری از هزینه‌های استخدام نیروی جدید

بیشتر بخوانید:

ترند مهم فناوری‌ های صنعت مالی در سال ۲۰۲۴ که باید بدانید!

/wp-content/uploads/2024/02/6-e1707823994755.jpg

این آمارها نشان می‌دهد کسب‌وکارها از تغییرات ۲۰۲۴ آگاه هستند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. توجه به مسائل مالی در کنار شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ تورم می‌تواند به پیش‌بینی موارد موثر بر عملکرد ازجمله مشکلات احتمالی ناشی از افزایش هزینه‌ها، تقاضای مصرف‌کنندگان و همچنین انتظارات کارکنان کمک کند.

 

همگامسازی کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط با هوش مصنوعی

ارتقا کسب‌وکارها جز با بهره‌گیری از تکنولوژی امکان‌پذیر نیست. بدیهی است که مهم‌ترین تکنولوژی که در سال ۲۰۲۴ باید مورد توجه قرار بگیرد، هوش مصنوعی است. بااین‌حال همگام شدن کسب‌وکارهای کوچک با هوش مصنوعی سرعت بالایی ندارد و درحال‌حاضراز هر ۱۰ کسب‌وکار فقط یکی از آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و ۴۵ درصد آن‌ها صرفا درباره همگام شدن با هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند. همچنین آمارها نشان داده‌اند کسب‌وکارهایی که از هوش مصنوعی بهره‌برده‌اند ۵۰ درصد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ۴۶ درصد در رسیدگی به سفارشات و ۴۶  درصد در مدیریت موجودی و فعالیت‌های مربوط به زنجیره تامین از آن استفاده کرده‌اند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا با وجود اینکه هوش مصنوعی یک تکنولوژی جدید است و هنوز کاملا مورد آزمایش قرار نگرفته، برای همگام‌سازی با آن برنامه‌ریزی‌های متعددی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:
چرا تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای کوچک اهمیت دارد؟

/wp-content/uploads/2024/02/66-e1707824274483.jpg

برای پاسخ به این سوال نیاز است تا نگاهی به این آمارها داشته باشیم:

  • ۴۳ درصد صاحبان کسب‌وکارها معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند جریان‌های درآمدی جدید تولید کند.
  • ۳۵ درصد معتقدند هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند فارغ از مشکلات حوزه جذب نیروی کار به فعالیت خود ادامه دهند.
  • ۵۰ درصد معتقدند هوش مصنوعی به آن‌ها کمک می‌کند با صرفه‌جویی در زمان بر قسمت‌های اصلی‌تر کار تمرکز کنند.

برای بهره بردن از مزایای هوش مصنوعی در ۲۰۲۴ کسب‌وکارها می‌توانند به دنبال زمینه‌هایی برای همگام‌سازی هوش مصنوعی با فعالیت‌های خود باشند. شبکه‌های اجتماعی یکی از زمینه‌های مناسب برای ورود هوش مصنوعی است. بیش از ۷۷ درصد صاحبان کسب‌وکارها برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی درراستای افزایش ترافیک آنلاین و بهبود تعامل با مشتریان خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. شبکه‌ اجتماعی مسلح به هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکارها در تولید محتوا، بهبود ارتباط با مشتریان و دستیابی به دیگر اهداف اثرگذار باشد.

تغییر شرایط کاری از مدل سنتی به دورکاری لازمه رشد کسب‌وکارهای کوچک

/wp-content/uploads/2024/02/666-e1707824376936.jpg

از دیگر مواردی که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باید به آن توجه کنند افزایش تمایل نیروی کار جدید به دورکاری کامل و اشتغال انعطاف‌پذیر است. حفظ نیرو در سال ۲۰۲۴ نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های روز در تجهیز کردن محیط است.

امروزه تقریبا ۴۹ درصد کسب‌وکارهای کوچک با چالش استخدام نیروی جدید برای پوزیشن‌های خالی خود روبه‌رو هستند این درحالی‌ است که فقط ۲۷ درصد آن‌ها برای فراهم‌ ساختن زیرساخت لازم برای دورکاری برنامه‌ریزی کرده‌اند. ۲۰۲۴ سالی است که همه کسب‌وکارها به سمت حمایت از دورکاری و کار هیبرید می‌روند. در این سال کسب‌وکارها باید به دنبال ابزارهایی باشند که بتوانند هم‌راستا با این جریان حرکت کرده و ارتباط کارکنان را بهبود ببخشد تا بتوانند فارغ از محلی که در آن فعالیت می‌کنند اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 

کلام آخر

اگر شما هم یکی از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط هستید و تمایل به ارتقا کسب‌وکار خود دارید لازم است با تغییرات این حوزه هم‌راستا شوید و تکنولوژی‌های روز را در زمینه‌های مختلف مانند دیجیتالی کردن و اتوماسیون کارهای دستی، ارتقا عملکرد و بهبود تجربه کارکنان و بهینه‌سازی هزینه‌ها تا رسیدن به بیشترین میزان بازگشت سرمایه به‌کار بگیرید. علاوه‌بر این باید برای کاهش فشار مالی بر کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کنید و زیرساخت لازم را برای دورکاری کارکنان خود فراهم سازید.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در تلاشیم تا با  ارائه سرویس‌های لازم، کسب‌وکارها را در مسیر تحول دیجیتال همراهی کنیم. در صورتی‌که از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط هستید و تمایل به رشد کسب‌وکار خود و حرکت به سمت دیجیتالی شدن دارید، می‌توانید از سرویس‌های مختلف ارائه‌شده توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل مانند سرویس VPN سازمانی، دانا پلاس(ویدئو کنفرانس ابری) و سرویس موبایل سازمانی بهره بگیرید.

برای درک بهتر باید بگوییم که با کمک سرویس VPN سازمانی می‌توانید بستری امن و بدون نیاز به اینترنت برای انتقال اطلاعات درون شرکت خود فراهم کنید؛  سرویس دانا پلاس به شما امکان برگزاری جلسات آنلاین با قابلیت ضبط نامحدود را می‌دهد و با کمک سرویس موبایل سازمانی می‌توانید با پرداخت یک آبونمان ماهیانه از مکالمه رایگان و نامحدود میان کارکنان خود برخوردار شوید و ارتباطات میان کارکنان خود را بهبود ببخشید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مسیر حرکت به سوی تحول دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم مقالات دیگر ما را در بخش «اخبار و مقالات»بخوانید.

همچنین در صورتی‌که از مشترکین ایرانسلی هستید، برای آشنایی بیشتر با سرویس‌ها و محصولات ما می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و اگر از مشترکین غیرایرانسلی هستید می‌توانید ازطریق ایمیل  EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.verizon.com/business/en-nl/resources/articles/3-tips-for-small-business-success-in-2024/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8330

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478