post image

 چه کسب‌وکارهایی در استفاده از فناوری خودروی متصل، پیشرو هستند؟

آشنایی با فناوری خودرو متصل و مزایای آن برای کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت خودرو


چند سالی است که فناوری خودروی متصل در میان مردم شناخته و عمدتاً برای آن‌ها در دسته‌بندی خودروهای لوکس جا می‌گیرد. اما برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های تاثیرگذار در این حوزه مانند راهکارهای سازمانی ایرانسل، تلاش می‌کنند تا با یک راه‌حل کاربردی، این دسته‌بندی را تغییر دهند.

/wp-content/uploads/2023/12/66-e1702889300496.png

جاه طلبی چنین شرکت‌هایی به ایجاد یک نسل جدید مخابراتی کمک کرده است. جایی که برنامه‌های کاربردی و راه‌حل‌های مشتری، نقش مکمل مهمی برای خدمات شبکه سنتی دارند. طبق تحقیقات اخیر، ساده‌سازی مالکیت و نگهداری خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است و فناوری خودروی متصل می‌تواند این نیاز را برآورده کند. با این حال، مزایای خودروهای متصل فراتر از یک ارتباط ساده است. زیرا آن‌ها را می‌توان به اکوسیستمی از کسب‌وکارهای خدماتی مرتبط با خودرو مرتبط کرد.

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا نحوه استفاده از فناوری خودروی متصل در کسب‌وکارها را شرح دهیم و مزایای بهره‌مندی از این تکنولوژی را بررسی کنیم.

 

علاقه‌مندی مردم به فناوری خودروی متصل

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یکی از دلایل افزایش میل مردم به خرید خودرو، داشتن خودروی متصل است که موجب کاهش هزینه، افزایش ایمنی و راحتی بیشتر برای راننده و سرنشینان می‌شود. در استفاده از فناوری خودروی متصل، صاحبان خودرو به روش‌های مختلف با وسیله نقلیه خود تعامل دارند که فرصتی برای ارائه خدمات متنوع در مقاطع زمانی مختلف می‌شود. با تمام مزایای خودروهای متصل، اما مردم همچنان امکانات بیشتری از وسایل نقلیه خود طلب دارند.

در ادامه، جدولی از میزان علاقه‌مندی مردم به ویژگی‌های ایجاد شده توسط فناوری خودرو متصل مشاهده می‌کنید. آمار و ارقام این جدول براساس یک نظرسنجی از صاحبان خودروها در سوئد استخراج شده است.

بیشتر بخوانید:

فناوری‌ خودروهای متصل به اینترنت، تلفیق شگفت‌انگیز تکنولوژی و جاده!  

 

مزایای استفاده از فناوری خودرو متصل

شرکت بیمه فولکسام (Folksam) تحول دیجیتال در خودروی متصل را یک حوزه مهم برای آینده کسب‌وکار خود می‌داند. این شرکت از ارائه بیمه مبتنی‌بر «میزان استفاده از خودرو» استفاده می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه دیجیتالی شدن می‌تواند فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند.

شرکت بیمه فولکسام پیشنهادی به نام رانندگی ایمن یا «Drive Safely» ایجاد کرده است تا مشتریان را برای رانندگی ایمن‌تر تشویق کند. این پیشنهاد به‌این صورت است که پرداخت حق‌بیمه براساس «نحوه رانندگی» خواهد بود.

علاوه‌بر این، هنگام ثبت قرارداد بیمه، مشتری یک نشانگر LED کوچک دریافت می‌کند که می‌تواند روی داشبورد خودرو نصب شود تا در صورت سرعت زیاد، راننده را مطلع کند. یک چراغ قرمز، زرد و سبز نیز بر روی آن وجود دارد که درباره پایبندی راننده به محدودیت بازخورد ارائه می‌کند. این نشانگر با واحد مدیریت ناوگان ارتباط برقرار می‌کند و یک برنامه جامع ارائه می‌کند که می‌تواند رانندگی ایمن‌تر و سازگارتر با محیط‌زیست را تشویق کند.

/wp-content/uploads/2023/12/6666-e1702889541602.png

امکان دیگری که با تحول دیجیتال در خودروی متصل امکان‌پذیر می‌شود، خدمات پیشگیرانه است. شرکت بازرسی خودرو بیلپروینگن (Bilprovningen)، با ارائه خدمات پشتیبانی مانند یادآوری زمان سرویس دوره‌ای خودرو و همچنین هشدارهای مربوط به صاحبان خودرو، ارتباط با مشتری را تقویت می‌کند.

شرکت خدمات خودرو بیلیا (Bilia) نیز خدماتی مانند عیب‌یابی خودرو، تعمیرونگهداری پیشگیرانه خودرو و همچنین پیشنهادات و تبلیغات سفارشی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

هر آنچه که باید از مزایا و معایب خودرو متصل بدانید!

استفاده از سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان برای ایجاد خودروی متصل

/wp-content/uploads/2023/12/666666666-1-e1702889595265.jpg

بسیاری از اپراتورهای تلفن‌همراه قبلاً راه‌حل‌های اینترنت اشیا (IoT) را حول دارایی‌های اصلی خود ایجاد می‌کردند، مانند اتصال به شبکه و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های شبکه و کاربر. اما امروز استفاده از فناوری خودروی متصل و اینترنت اشیا به‌کمک رانندگان آمده است.

در سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان که توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود، اتصال توسط یک شبکه LTE و برای پهنای باند تلفن همراه ارائه می‌شود. قابلیت پالایش داده‌ها و تبدیل اطلاعات انبوه به داده‌های هوشمندی که قابل مشاهده و ارزیابی هستند، از ویژگی‌های این محصول است که برای مدیران کسب‌وکارهای بزرگ با تعداد ناوگان بالا، شرکت‌های بیمه‌ای یا حتی استفاده شخصی صاحبان خودرو، بسیار مفید و کاربردی است.

برای خرید سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان،می‌توانید به فروشگاه سازمانی ایرانسل مراجعه و به‌سادگی ناوگان حمل‌ونقل شرکت یا خودرو شخصی خود را به یک خودرو متصل تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید:

استفاده از داده های خودروهای متصل، صنعت بازاریابی را وارد مرحله جدیدی می کند!

 

کلام آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل، محصولات و سرویس‌های متنوع دیگری مانند سامانه مدیریت هوشمند ناوگان را نیز به کسب‌وکارها ارائه می‌کند که می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها، کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) را شماره‌گیری و تمام جزئیات موردنیاز خود را بر روی تلفن همراه خود دریافت کنید. ایمیل  EB@mtnirancell.ir نیز همچنان راه ارتباطی ما با شما برای دریافت مشاوره و اطلاعات محصولات پابرجا است.

 

منبع:

https://www.ericsson.com/en/reports-and-papers/mobility-report/articles/digital-transformation-and-the-connected-car

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11940

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8402

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8375