post image

بررسی تحول دیجیتال در صنعت بیمه؛ این تغییرات گسترده چه مزایایی دارند؟

آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای تحول دیجیتال در صنعت بیمه


تحول دیجیتال اصطلاحی است که احتمالا بارها و بارها با آن مواجه شده‌اید. فرآیندی که صنایع بی‌شماری را دچار تغییرات گسترده کرده است؛ از صنایع تولیدی و معدنی تا گردشگری و بهداشتی. صنعت بیمه یکی از صنایع مهمی محسوب می‌شود که در همراهی با تحول دیجیتال کُند بوده است. اما اکنون بسیار بیشتر از همیشه به این تغییرات گسترده نیازمند است و باید با آغوشی باز وارد دنیای دیجیتال شود.

/wp-content/uploads/2023/07/555-e1690197689403.jpg

امروزه شرکت‌های بیمه ناچار هستند که جنبه‌های مختلف فرآیندها را دیجیتالی کنند، تا با خواسته‌های بیمه‌گزاران هماهنگی داشته باشند. هر کسب‌وکاری که می‌خواهد در بازار امروز رقابتی بماند، باید چیزی که مشتریان نیاز دارند را به آن‌ها ارائه کند.

تحول دیجیتال در صنعت بیمه، از طریق آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و غیره انجام می‌شود. این فناوری‌ها به بیمه‌گران کمک می‌کند تا بهتر با تغییرات همراهی کنند و صنعت بیمه دیجیتال را برای سال‌های آینده بهبود دهند. در ادامه، به چگونگی ایجاد تحول دیجیتال در صنعت بیمه بیشتر می‌پردازیم.

 

مزیت‌های تحول دیجیتال در صنعت بیمه

نمونه‌های بی‌شماری از تغییرات مثبت وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه تحول دیجیتال، صنعت بیمه را دگرگون کرده است. خدمات دیجیتال بیمه نیز متنوع و گوناگون هستند. مثلا عملیات‌ها ساده‌تر می‌شوند، با مشتری از طریق چت تعامل می‌کنند، ادعاها می‌توانند به‌طور خودکار پردازش شوند، کارگزاران می‌توانند تمام اطلاعات لازم را سریع‌تر جمع‌آوری کنند و مثال‌های دیگری از این دست. اما تأثیر تحول دیجیتال بر صنعت بیمه را می‌توان در چهار مزیت خلاصه کرد:

۱. کارآمدی: اولین و بارزترین نتیجه ایجاد تحول دیجیتال در صنعت بیمه، افزایش کارایی است. در اصل با استفاده از هوش مصنوعی در بیمه، تقریباً تمام جنبه‌های فرآیندهای بیمه بهینه‌سازی می‌شوند. ادعاهای افراد را می‌توان بلافاصله از طریق یک برنامه پردازش کرد. تحول دیجیتال، خدمات مشتری را تسریع و از طریق چت زنده و دستیارهای دیجیتال، مشتریان را در مهم‌ترین زمان‌های نیازشان، همراهی می‌کند.

/wp-content/uploads/2023/07/55555-e1690200948537.jpg

۲. شخصی‌سازی: امروزه، مشتریان انتظار دارند تا در هر کجا و هر زمان، خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند. آن‌ها همچنین توقع دارند که تغییرات شما با نیازهای آن‌ها مطابقت داشته باشد. تحول دیجیتال، بیمه‌گران را با ابزارهایی برای ارائه خدمات عالی به بیمه‌‌گزاران، توانمند می‌کند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز یک تجربه شخصی بی‌نظیر را برای مشتریان و بیمه‌گران ایجاد می‌کند. مشتریان می‌توانند از طریق یک برنامه حق بیمه‌ها را پرداخت و ادعاهای خود را ثبت کنند. فناوری‌های دیجیتال به مشتریان بازخورد فوری می‌دهد و به کارگزاران کمک می‌کند تا کارهای خود را کارآمدتر و مؤثرتر انجام دهند. تحول دیجیتال در صنعت بیمه، به شخصی‌سازی تلاش‌های بازاریابان نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تمام آنچه که باید درباره تامین امنیت اطلاعات در صنعت بیمه بدانیم!

/wp-content/uploads/2023/07/5555555-2-e1690201029584.jpg

۳. مقیاس پذیری: تحول دیجیتال در صنعت بیمه، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مقیاس پذیرتر شوند. در حالی‌که بیمه شاید یک صنعت بسیار سنتی به‌نظر بیاید، اما امروزه تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری‌ها، در برابر خواسته‌های مخاطبان انعطاف‌پذیرتر شود. بیمه‌گران خدمات خود را در هر مکان و هر زمان، از طریق داشبوردها و اپلیکیشن‌های سلف‌سرویس ارائه می‌کنند و می‌توانند داده‌های ارزشمندی را از طریق دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا از مشتریان جمع‌آوری کنند.

 

 

۴. چابکی: تحول دیجیتال همچنین به بیمه‌گران کمک می‌کند که «ضدآینده» باشند، زیرا این فناوری‌ها بدون شک به تکامل خود ادامه خواهند داد و فرصت‌های پیشرفته‌تری را برای سال‌های آینده ایجاد خواهند کرد. شالوده‌ای که توسط هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، داده‌های بلاک چین و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در بیمه ایجاد می‌شود، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا رشد کنند و با فناوری‌ها و قابلیت‌های جدید این صنعت سازگار شوند.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل  (APN)

 

تحول دیجیتال در صنعت بیمه با همراهی راهکارهای سازمانی ایرانسل

صنعت بيمه يكی از مهم‌ترين اركان توسعه اقتصادی كشورها است. با نگاهی به سهم صنعت بيمه در اقتصاد كشورهای توسعه يافته، می‌توان دريافت كه صنعت بيمه در مقايسه با خدمات ديگر اهمیت بیشتری دارد.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل، با توجه به این نکته مهم، سرویس‌ها و محصولات نوآورانه خود را به کسب‌وکارهای فعال در این صنعت ارائه می‌کنیم تا با فراهم کردن زیرساخت‌های امن و اختصاصی، برای تحقق اهداف صنعت بیمه کشور گام موثری برداریم.

برای مثال، یکی از راهکارهای کاربردی در این صنعت سامانه مدیریت هوشمند ناوگان است که به بیمه‌گران کمک می‌کند تا با رصد رفتار رانندگان، حق بیمه را تعیین کنند. برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل در صنعت بیمه یا سایر محصولات ما، به صفحه صنعت پولی و مالی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت بیمه

 

کلام آخر

فناوری‌هایی که از آن‌ها نام می‌بریم، فقط نوک کوه یخ صنعت بیمه هستند. در راستای آماده شدن برای آینده، بیمه‌گران باید ابزارهای تحول دیجیتال را به‌کار بگیرند و راه‌های خلاقانه‌ای برای بهینه‌سازی تمام حوزه‌های عملیات خود بیابند. بد نیست بدانید که ۹۰ درصد از مدیران بیمه امروز اظهار می‌کنند که برنامه‌ای منسجم و بلندمدت برای نوآوری فناوری دارند.

برای آشنایی بیشتر با محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل در صنعت بیمه،  می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و تمام جزئیات موردنیاز خود را بر روی تلفن همراهتان دریافت کنید. البته ایمیل  EB@mtnirancell.ir نیز برای ارتباط با کارشناسان و مشاوران ما همچنان برقرار است.

 

منبع:

https://global.hitachi-solutions.com/blog/insurance-digital-transformation/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8340

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7112

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5489