post image

تمام آن‌چه که باید درباره تامین امنیت اطلاعات در صنعت بیمه بدانیم!

آشنایی با چالش‌های امنیت اطلاعات در صنعت بیمه و راهکارهای مواجه با آن‌ها


صنعت بیمه نیز مانند تمام صنایع دیگر، در حال حرکت در مسیر تحول دیجیتال است. شرکت‌های بیمه در همین راستا و در تلاش برای ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری بیشتر و انجام خدمات مشتری‌پسند، نرم‌افزارهای وب و موبایل را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند. آن‌ها این کار را در راستای تجارت و تعامل بهتر با مشتری انجام می‌دهند اما افزایش حضور دیجیتالی، سطح حملات سایبری را نیز افزایش می‌دهد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، در طی پنج سال آینده شرکت‌های بیمه در معرض خطر از دست دادن ۳۵۰ میلیارد دلار از پتانسیل اقتصاد دیجیتال هستند.

امنیت اطلاعات در صنعت بیمه

/wp-content/uploads/2022/12/11-e1670047405775.jpg

بیمه یکی از مقرراتی‌ترین و قانون‌مندترین صنایعی است که در رتبه دوم پس از صنعت مراقبت‌های بهداشتی قرار دارد. صنعت بیمه همیشه و از تمام جهت تحت نظارت است، اما در حوزه پردازش داده‌ها و اطلاعاتی که در اختیار دارد، تحت نظارت ویژه‌تری قرار دارد.

دلیل اصلی این نظارت خاص نیز حجم بالای اطلاعات شخصی است که شرکت‌های بیمه در اختیار دارند. یکی از دلایلی که شرکت‌های بیمه به اهدافی جذاب برای حملات سایبری تبدیل می‌شوند نیز همین است. سن، شماره تامین اجتماعی، نام پدر و مادر، اطلاعات کارت‌های اعتباری، جزئیات وضعیت سلامتی و مشکلات مالی ازجمله اطلاعاتی هستند که می‌توانند توسط نویسندگان بدافزارها مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

بیمه از معدود صنایعی است که بر اساس اعتباری که از مشتری می‌گیرد، کار می‌کند. بزرگ‌ترین عامل محرک مشتریان برای اعتماد به شرکت‌های بیمه (با وجود شناسایی اطلاعات شخصی) همین اعتبار است. حال درنظر بگیرید با سرقت اطلاعات از شرکت‌های بیمه، چه اتفاقی برای اعتبار از دست رفته آن‌ها رخ می‌دهد؟ جز این است که به‌طور مستقیم بر سلامت مالی شرکت تأثیر می‌گذارد؟

البته خطر سرقت اطلاعات، همیشه خارجی نیست. تهدیدهای داخلی نیز فراوان است. بها دادن به افراد اشتباه می‌تواند منجر به حذف تصادفی و یا عمدی داده‌ها، درز اطلاعات مهمی مانند جزئیات تعهد و تعرفه‌های قیمت‌گذاری شرکت شود. این اتفاق ممکن است اعتبار شرکت را خدشه‌دار کند و استراتژی‌های تجاری خوب را متزلزل کند.

بیشتر بخوانید:

تعیین نرخ بیمه به صورت عادلانه با راهکار مدیریت هوشمند ناوگان

چالشی به‌نام امنیت اطلاعات در صنعت بیمه

/wp-content/uploads/2022/12/111-e1670047465725.jpg

با وجود مقررات سخت‌گیرانه، اغلب شرکت‌های بیمه دچار یک نقص امنیتی و انتشار گسترده اطلاعات هستند. متخصصان امنیتی، این موضوع را به استراتژی‌های فرسوده‌ای که شرکت‌های بیمه برای حفاظت از اطلاعات‌شان استفاده می‌کنند، مرتبط می‌دانند.

تامین امنیت اطلاعات در صنعت بیمه، نیازمند یک راهکار مطمئن است. راهکاری که از داده‌ها محافظت و در صورت لزوم، آن‌ها را بازیابی کند. اما چگونه صنعتی که اطلاعات شخصی افراد مانند شماره‌های تامین اجتماعی، جزئیات کارت اعتباری و غیره را ذخیره می کند، می‌تواند همچنان ایمن بماند؟

 

استفاده از شبکه امن همراه +VPN در صنعت بیمه

این واقعیت را در نظر بگیرید که بیش از دو سوم اطلاعات سازمانی در دست مشتریان است. تقریباً همه آن‌ها داده‌های حساس را در شبکه خود ذخیره می‌کنند و تعدادی نیز آن محتوا را در فضای ابری آپلود می‌کنند. استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Dropbox یا OneDrive نیز نمی‌توانند آسیب ناشی از حمله باج‌افزارها (نوعی بدافزار) به شبکه را کاهش دهند. تصور کنید اسناد کلیدی شرکت، اطلاعات بیمه‌گذاران، اطلاعات کارکنان، مالکیت معنوی و غیره در عرض چند دقیقه و به‌دلیل حمله باج‌افزارها از بین بروند.

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به‌خوبی از حمله این بدافزارها به اطلاعات مهم شرکت جلوگیری کند، استفاده از سرویس‌هایی برای ارتباط و تبادل امن اطلاعات بدون وابستگی به اینترنت است. مانند سرویس VPN سازمانی که محصولی کاربردی از راهکارهای سازمانی ایرانسل است و  امنیت اطلاعات در کسب و کارهای مختلف را به همه ثابت کرده است.

سرویس VPN سازمانی با ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی و بدون وابستگی به اینترنت، انتقال و تبادل امن اطلاعات را به‌راحتی میان افراد یا شبکه‌های مختلف یک شرکت فراهم می‌کند. به‌همین دلیل احتمال حمله بدافزارها و نفوذ هکرها به شبکه در این سرویس، به‌شدت کاهش می‌یابد.

شبکه امن همراه +VPN یکی از سرویس‌های زیرمجموعه VPN سازمانی است که به‌صرفه‌ترین و بهینه‌ترین شبکه امن همراه محسوب می‌شود.

 

مزایای استفاده از شبکه امن همراه +VPN

شبکه امن همراه +VPN مزایا و ویژگی‌های متنوعی دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • پوشش گسترده جغرافیایی با توجه به پشتیبانی همزمان هر دو تکنولوژی ثابت و سیار
  • برخورداری از امنیت در برقراری ارتباط و عدم امکان نفوذپذیری در شبکه اختصاصی مشتری
  • عدم امکان دسترسی به شبکه برای سیم‌کارت‌های خارج از شبکه اختصاصی مشترک
  • مديريت و مانيتورينگ شبکه +VPN و رصد لحظه‌ای شبکه
  • امکان برقراری ارتباط میان کلیه نقاط پایانی سیار و ثابت
  • سهولت و سرعت در توسعه شبکه ارتباطی مشتری (Rapid Deployment and High Scalability)
  • برخورداری از بالاترین پهنای باند ممکن با اتکا بر شبکه ارتباطی نسل چهار (LTE-4G)
  • قابلیت راه‌اندازی پروتکل‌های تانلینگ و رمز نگاری از مبدأ تا مقصد توسط خود مشتری
  • ارائه توافق‌نامه تضمین سطح کیفیت خدمت (SLA)

بیشتر بخوانید:

تجربه  استفاده از شبکه امن همراه +VPN ایرانسل در شرکت فناوران طلوع شبکه!

 

بهره‌مندی صنعت بیمه از زیرساخت ابری

اما راهکار دیگر حفاظت از اطلاعات در برابر باج افزارها، داشتن یک نسخه پشتیبان امن است. نسخه‌ای که به‌طور ایده‌آل در مکانی مجزا از منبع اصلی اطلاعات باشد تا توسط باج‌افزارها آلوده نشود.

در این زمینه نیز، زیرساخت ابری ایرانسل با قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات و ذخیره آن‌ها در فضایی خارج از سرور اصلی، امنیت اطلاعات مهم کسب‌وکار شما را فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های زیرساخت ابری ایرانسل امنیت بالای آن است که قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار، فایروال قابل مدیریت توسط مشتری و همچنین امکان اتصال به سرویس VPN سازمانی در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید:

تجربه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در استفاده از شبکه امن همراه +VPN

مزایای استفاده از زیرساخت ابری

/wp-content/uploads/2022/12/11111-e1670047586938.jpg

مارک بنیوف ( Marc Benioff) ، مدیرعامل Salesforce درباره تعریف زیرساخت ابری می‌گوید: «در یک کلام، رایانش ابری راهکار بهتری برای اداره کسب‌وکار شما است،  همین!»

امنیت اطلاعات در صنعت بیمه، به‌خصوص استفاده از زیرساخت ابری در این صنعت نیز، شامل این تعریف می‌شود. در حالی‌که استفاده از فضا و زیرساخت ابری امری عادی است، اما همیشه نگرانی در مورد ایمنی، حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات نگه‌داری شده در سرویس‌های ابری نیز وجود دارد. این ابهامات در حالی است که ارائه‌کنندگان سرویس‌های ابری تمام تلاش خود را برای ایمن نگه‌داشتن زیرساخت ابری انجام می‌دهند.

اکثر راهکارهای رایانش ابری بر روی «مدل مسئولیت مشترک» فعالیت می‌کنند، که در آن شما همچنان مسئول ایمنی اطلاعات خود هستید. دقیقا به‌همین دلیل است که GDPR (مقررات محافظت از داده‌های عمومی) از کسب‌وکارها انتظار دارد تا برای فعالیت‌های خود، راهی جز استفاده از اطلاعات شخصی افراد پیدا کنند. بهترین راه برای اطمینان از ایمن بودن اطلاعات شما در زیرساخت ابری، رمزگذاری قوی، همراه با تفکیک دقیق وظایف است. به‌طوری‌که مطمئن شوید، دو نفر نمی‌توانند یک عملکرد مهم را انجام دهند. بنابراین از اشتباهات جلوگیری می‌شود. این اتفاق به‌همراه رمزگذاری اطلاعات تضمین می‌کند که داده‌های شما به‌طور ایمن بر روی سیستم ابری قرار می‌گیرند و تنها  به افراد خاصی دسترسی دارند.

سارقان هویت و کلاهبرداران، دائماً در تلاش برای سرقت اطلاعات هستند. این فقط بر شرکت‌های بیمه از نظر داده‌های از دست رفته تأثیر نمی‌گذارد، بلکه این پتانسیل را دارد که جریمه‌های سنگینی را برای عدم رعایت مقررات دریافت کند و باعث از دست دادن احتمالی تجارت شود. پشتیبان‌گیری نوعی بیمه است که صنعت بیمه نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند.

بیشتر بخوانید:

رایانش ابری چگونه بر سازوکار موسسات مالی بین‌المللی تاثیر گذاشته است؟

 

کلام آخر

تامین امنیت اطلاعات در صنایع مختلف، ازجمله فعالیت‌های مهمی است که انجام و اجرای آن، حتمی است اما صنعت بیمه به‌علت در اختیار داشتن اطلاعات شخصی افراد بیمه‌شده، باید بیشتر از سایر صنایع نگران امنیت داده‌های خود باشند.

همان‌طور که در طول بلاگ با سرویس VPN سازمانی و زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شدید،‌محصولات دیگری نیز از راهکارهای سازمانی ایرانسل در راستای بهبود کسب‌وکار شما، ارائه می‌شود. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، واکه؛ سیستم بی‌سیم ایرانسل و سرویس موبایل سازمانی ازجمله محصولات دیگری هستند که امنیت و بهره‌وری را میان کارمندان شما افزایش می‌دهند.

مشترکان ایرانسل برای دریافت جزییات بیشتر درباره محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل، می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید. ایمیل EB@mtnirancell.ir   نیز همچنان به‌عنوان راه ارتباطی میان کارشناسان و مشاوران ایرانسل با شما برقرار است.

 

منبع:

https://parablu.com/all-you-need-to-know-about-data-security-for-insurance-industry/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29573

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26099

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8219