post image

استراتژی تحرک سازمانی، گامی موثر به سوی تحول دیجیتال کسب‌وکارها!

راهنمایی برای انتخاب استراتژی‌ تحرک سازمانی مناسب و آشنایی با انواع آن


تحول دیجیتال یکی از ترندهای روز حوزه کسب‌وکارها است که شما می‌توانید با کمی گشت‌وگذار در دنیای دیجیتال با انواع راهکارهای سازمانی ایجادشده در این حوزه آشنا شوید.

/wp-content/uploads/2023/07/111-e1688814539388.jpg

تا پیش از مقاله امروز، در قالب عناوین مختلف به معرفی راهکارهای سازمانی ایرانسل پرداختیم. یکی از مهم‌ترین راهکارهای معرفی‌شده را می‌توان موبایل سازمانی یا MVPN دانست که با فراهم کردن بستری امن به کارکنان کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر در تماس باشند.

تحرک سازمانی هم که موضوعی جدا از موبایل سازمانی نیست، یکی دیگر از مسائلی است که با ایجاد استراتژی مناسب برای استفاده از آن، موجب تحول دیجیتال مشاغل می‌شود.

از این رو در روز جهانی مکالمات جدید به‌سراغ این راهکار رفته‌ایم ، پس تا انتهای این مطلب همراه با باشید تا با انواع استراتژی تحرک سازمانی در کسب‌وکارها آشنا شویم.

 

دلایل بهره‌مندی کسب‌وکارها از  استراتژی تحرک سازمانی

تحرک سازمانی در کسب‌وکارها را می‌توان راهی برای افزایش بهره‌وری، درآمد و درعین‌حال کاهش هزینه‌ها در نظر گرفت. اگرچه تحرک سازمانی یک مفهوم ساده و واضح است، اما راهکار واحدی برای تمامی کسب‌وکارها و صنایع نیست. ازاین‌رو برای کارآمدی این راهکار نیاز است تا سفارشی‌سازی‌های گسترده‌ای انجام شود.

برای بسیاری از شرکت‌ها، استفاده از استراتژی تحرک سازمانی به‌معنای راه‌حل‌هایی برای ایجاد تجربه مشتری بهتر است. بااین‌حال باید در نظر داشت که اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی کاربردی برای استفاده کارمندان یا پشتیبانی از فرآیندها و عملیات توزیع نیز می‌توانند نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و کنترل هزینه‌ها داشته باشند. بنابراین لازم است تا مدیران کسب‌وکارها برای کسب نتیجه مناسب از استراتژی تحرک سازمانی، هم مشتریان و هم کارمندان را بخشی از این استراتژی بدانند.

بیشتر بخوانید:

دلایل گرایش کسب ‌و کارها به استفاده از سرویس موبایل سازمانی (MVPN)

چگونگی انتخاب و اجرای استراتژی تحرک سازمانی مناسب

/wp-content/uploads/2023/07/1111111-e1688814582124.jpg

اولین گام در انتخاب و بهره‌مندی از استراتژی‌های تحرک سازمانی را می‌توان رعایت نکاتی نظیر تعهد قوی از سوی سازمان، درک روشنی از کاربران هدف، تعریف پلتفرم‌های مورد استفاده و قابلیت‌های امنیتی پیشرفته برای داده‌ها دانست.

پس از درک اهداف استفاده از تحرک سازمانی، در گام بعدی به‌سراغ آشنایی با انواع آن که شامل سه حوزه استراتژیک است، می‌رویم:

تحرک سازمانی مشتری‌محور همان چیزی است که اکثر سازمان‌ها در آن بر روی استراتژی تلفن همراه تمرکز می‌کنند تا تحرک B2C (کسب‌وکار به مشتری) و B2B2C (کسب‌وکار به کسب‌وکار به مصرف‌کننده) را با دارایی‌های تلفن همراه که بخشی از تجارت همراه است (m-commerce)، درک کنند. برنامه‌های تلفن همراه مشتری‌محور روشی کم‌هزینه برای کسب درآمد هستند، چراکه شما از طریق قرار دادن مشتریان بیشتری در معرض تمام محصولات کسب‌وکارتان، از بازدهی بالاتری بهره‌مند می‌شوید.

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، علاوه‌بر تحرک سازمانی مشتری‌محور، تحرک سازمانی کارمندمحور نیز داریم. این تحرک در حقیقت بر کارمندانی که از دستگاه تلفن همراه برای دسترسی به داده‌های شرکت استفاده می‌کنند متکی است و امکان مدیریت کارمندان دورکار را بیش‌از‌پیش تسهیل می‌کند.

/wp-content/uploads/2023/07/121121-e1688814676273.jpg

عملیات و تحرک سازمانی زنجیره تامین نیز نوعی دیگر از استراتژی است که می‌تواند هزینه‌های عملیاتی شرکت را کاهش دهد، به افزایش فروش شما کمک کند و ردیابی محصولات و اقلام را تسهیل کند.

به‌طور کلی استراتژی‌های تحرک سازمانی معرفی‌شده به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا کارایی خود را بهبود بخشند، موجب تاثیرگذاری و دقت بیشتر فرآیندهای کاری شوند و دسترسی به داده‌های سازمانی را در هر مکان و زمان فراهم نمایند. همچنین قرارگیری این شرایط در کنار هم می‌تواند به کاهش هزینه‌های فرآیند تولید و توزیع کمک کند و در آخر منجر به رضایت و بهره‌وری بیشتر کارکنان شود.

 

استراتژی تحرک سازمانی و راهکارهای سازمانی ایرانسل

گفتنی است که استفاده از راهکار موبایل سازمانی با محوریت مشتری، کارمند یا زنجیره تامین زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که این سرویس از مجموعه‌ای مطمئن تهیه شود و مراحل توسعه و آموزش آن توسط هر شرکت به‌درستی مراحل خود را طی کنند.

/wp-content/uploads/2023/07/1212132-e1688814771462.jpg

سرویس موبایل سازمانی یا MVPN خدمتی است که توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود. کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ این امکان را دارند تا تنها با پرداخت مبلغی به‌عنوان آبونمان ماهیانه، به‌ازای هر سیم‌کارت، از مکالمه رایگان و نامحدود بین کارکنان بهره‌مند شوند. این سرویس همچنین این امکان را به کارکنان می‌دهد تا تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند و به برقراری ارتباطی امن و مطمئن با سایر همکاران خود در شعب دیگر بپردازند.

این سرویس مزایای بسیاری دارد که شما می‌توانید با مطالعه تجربه کسب‌وکارها درخصوص استفاده از این راهکار با آن‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

رفع چالش‌ های امنیتی شرکت یکتا تهویه اروند به‌ کمک سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

کاربرد موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) در منطقه ويژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج‌فارس

هلدینگ دارویی اکتوورکو چرا سرویس موبایل سازمانی ایرانسل را انتخاب کرده است؟

 

کلام آخر

در آخر و برای تکمیل موضوع استراتژی تحرک سازمانی لازم دانستیم به این مسئله بپردازیم که کسب‌وکارها علاوه‌بر تمامی نکات گفته‌شده و قبل از شروع استفاده از راهکار موبایل سازمانی بهتر است به این سوالات پاسخ دهند که در کنار افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها از استراتژی موبایل سازمانی خود چه انتظار دیگری دارند؟ درصدد رفع چه مشکلاتی هستند؟ چگونه کارکنان با پدیده تحرک سازمانی سازگار خواهند شد؟ چگونه این راهکار امنیت داده‌ها را تضمین خواهد کرد؟

اگر شما نیز در کسب‌وکار خود با این سوالات روبه‌رو هستید و به استفاده از راهکار موبایل سازمانی علاقه دارید، تنها کافی است از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت با شما در تماس باشند.

همچنین اگر به آگاهی از دیگر راهکارهای سازمانی ایرانسل علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق شماره‌گیری کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) و انتخاب راهکار موردنیاز خود اطلاعات مربوطه را دریافت کنید.

 

منبع :

https://www.to-increase.com/business-productivity/blog/empower-organization-enterprise-mobility

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8338

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7108

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5483