post image

بزرگترین شرکت فولادی بنگلادش چگونه تحول دیجیتال در صنعت فولاد را تجربه کرد؟

آشنایی با چالش‌های شرکت فولادی BSRM بنگلادش در استفاده از تحول دیجیتال در صنعت فولاد


امروزه، شرکت‌های فولادی بازیگران بزرگی محسوب می‌شوند که در تأسیس و توسعه شهرها، زیرساخت‌ها و صنایع مختلف و… نقش به‌سزایی دارند. اما به‌تازگی، صنعت فولاد وارد فصل جدیدی به‌نام تحول دیجیتال شده است؛ فصلی با شروعی سخت و پایانی شیرین!

/wp-content/uploads/2023/05/111-e1685291639433.jpg

زمانی‌که به آینده صنعت فولاد فکر می‌کنیم، شرکت‌های قدیمی و سنتی را به‌یاد می‌آوریم که ممکن است در نتیجه دگرگونی‌های پیش‌بینی‌شده، مشتریان و بازار کسب‌وکار خود را از دست بدهند. اما در این میان، بررسی تحول دیجیتال در صنعت فولاد نشان می‌دهد که شرکت‌هایی نیز وجود دارند که در مسیر استفاده از فناوری‌ها، پیشرو و منحصربه‌فرد عمل می‌کنند. تا جایی که به یک نمونه استثنایی برای سایر رقبا تبدیل می‌شوند.

در این مقاله، قصه جذاب یکی از همین شرکت‌های بزرگ فولاد در بنگلادش را روایت می‌کنیم که توانسته است نمونه خوبی از تحول دیجیتال در صنعت فولاد باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

بررسی تحول دیجیتال در صنعت فولاد به‌واسطه شرکت BSRM

امروز می‌خواهیم درباره یکی از شرکت‌های فولادی بزرگ بنگلادش، به‌نام BSRM صحبت کنیم. شرکتی که تاریخچه‌ای طولانی و پر از تصمیمات جسورانه در حوزه تولید دارد. این شرکت کار خود را تقریبا از سال ۱۹۵۲ و با ساخت کارخانه ذوب فولاد آغاز کرد. افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه ساخت بلوک‌های فولادی در سال ۲۰۱۵ توسط این شرکت نیز نشان داد که تولید برای مدیران آن، امری مهم و پراهمیت است.

اما اخیرا، این شرکت با یک مانع بسیار جدی مواجه شد؛ چگونه می‌توان از اطلاعات و دیتاهای شرکت و کارخانه بیشترین بهره‌ را برد؟ این شرکت قصد داشت تا از قدرت تحلیل داده‌هایی که توسط سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) تولید می‌شوند، در بهبود فرآیند تصمیم‌گیری حوزه‌های عملکردی شرکت خود استفاده کند و در این مسیر به راهکاری کاربردی نیاز داشت.

اغلب داده‌هایی که از نقاط مختلف شرکت به‌دست می‌آمد، به‌درستی هماهنگ نمی‌شد و شرکت نمی‌توانست از اطلاعات موجود بهره‌برداری کند. این نکته برای شرکتی مانند BSRM که به حفظ جایگاه رهبری خود در بازار می‌اندیشید، بسیار مهم بود. در چنین شرایطی، یک شرکت با تجربه در زمینه همراهی کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال، به یاری BSRM آمد.

بیشتر بخوانید:

تحول دیجیتال چگونه به بقای صنعت فولاد کمک می‌کند؟

رفع چالش‌های شرکت فولادی BSRM با حرکت در مسیر تحول دیجیتال

/wp-content/uploads/2023/05/11111-1-e1685291739433.jpg

در راستای شکل‌گیری تحول دیجیتال در صنعت فولاد، یک شرکتی هندی به‌نام PwC با راهکاری مناسب، وارد همکاری با BSRM شد تا نیازهای عملیاتی و فنی آن‌ها را شناسایی کند. در همین راستا، شرکت PwC یک تیم برای مطالعه عمیق فرآیندهای ازجمله تجزیه و تحلیل دقیق چالش‌ها، تشکیل داد. پس از یک بررسی جامع کارکرد سیستم، شرکت PwC یک انبار داده در سطح سازمانی برای این شرکت فولادی طراحی کرد و به‌دنبال آن، یک چارچوب کیفیت داده برای اعتبارسنجی اطلاعات ایجاد شد.

در نهایت، این تیم الگوهای گزارش هوش تجاری (BI) را برای تمام حوزه‌های عملکردی شرکت ازجمله تولید، فروش، بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین و امور مالی طراحی کرد. گزارش‌ها، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مهم کسب‌وکار را ثبت می‌کنند و به رهبران واحد اجازه می‌دهند تا داده‌ها را برای داشتن دید بهتر نسبت به آینده کسب‌وکار خود، دستکاری کنند.

علاوه‌بر این، در طول پروژه PwC تیم داخلی BSRM را نیز هدایت کرد و به آن‌ها کمک کرد تا در بخش فناوری اطلاعات خود، ظرفیت پشتیبانی را برای کاربران سیستم تازه عملیاتی شده، فراهم کنند. در پایان این پروژه یک موفقیت بی‌نظیر در زمینه تجربه صنعت فولاد در تحول دیجیتال رخ داد و شرکت BSRM  تبدیل به نمادی برای سایر شرکت‌های فعال در این حوزه شد.

بیشتر بخوانید:

تجربه موفق شرکت فولاد هرمزگان در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل

 

تحول دیجیتال در صنعت فولاد ایران

در چند سال اخیر، تحول دیجیتال در صنعت فولاد ایران نیز به‌طور گسترده‌ای وارد شده و تأثیرات قابل‌توجهی نیز داشته است. استفاده از محصولات تکنولوژی محوری که توسط شرکت‌هایی مانند راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شوند نیز تحول دیجیتال در صنعت فولاد را وارد مرحله جدیدی کرده است.

/wp-content/uploads/2023/05/1111111-1-e1685291846320.jpg

یکی از راهکارهای کاربردی در صنعت فولاد، سرویس بی‌سیم واکه است. این سرویس ارتباطی بی‌سیم که بر پایه فناوری PoC کار می‌کند، به کارکنان و کارگران امکان مکالمه صوتی و تصویری را در سراسر نقاط کارخانه‌ها و واحدهای فولادی، فراهم می‌کند. این سرویس علاوه بر ارتباط سریع و امن، امکانات امنیتی و مدیریتی پیشرفته‌ای را نیز فراهم می‌کند که بهبود کارایی و هماهنگی در فرآیندهای صنعتی را به ارمغان می‌آورد.

محصول کاربردی دیگری که می‌تواند باعث بهبود چشمگیر کسب‌وکارهای صنعت فولاد شود، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان است که امکان رصد و مدیریت هوشمند وسایل نقلیه در داخل کارخانه‌ها و واحدهای فولادی را فراهم می‌کند. با استفاده از فناوری GPS و اتصال به شبکه اینترنت اشیا (IoT)، این سامانه اطلاعات دقیقی را درباره موقعیت و وضعیت وسایل نقلیه فولادی ارائه می‌دهد تا مدیران و کارکنان فولاد امکان مدیریت بهتر و بهبود عملکرد ناوگان خود را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

فولاد مبارکه اصفهان در مسیر تحول دیجیتال

 

کلام آخر

همان‌طور که مطالعه کردید، رفع چالش‌های شرکت فولادی BSRM، نمونه بارزی از تجربه صنعت فولاد در تحول دیجیتال بود که با استفاده از یک راهکار دقیق و مرتبط، تحلیل اطلاعات را برای تقویت تصمیم‌گیری کوتاه مدت و بلند مدت این شرکت فولادی، فراهم کرد.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با تلاش در زمینه ایجاد تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای مشتاق به این تغییرات، محصولات و خدمات گسترده‌ای را ارائه کند. علاوه‌بر محصولاتی که عنوان شد، سرویس VPN سازمانی، سرویس موبایل سازمانی، راهکار یکپارچه نظارت تصویری و… هرکدام چالش‌های بخشی از کسب‌وکارها را رفع می‌کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سرویس‌ها و خدمات ما می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و تمام جزئیات موردنیاز خود را بر روی تلفن همراه خود دریافت کنید. ایمیل  EB@mtnirancell.ir نیز همچنان راه ارتباطی ما با شما هست.

 

منبع:

https://www.pwc.com/gx/en/about/case-studies/bsrm.html

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8330

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478