post image

بهبود ارائه خدمات در هتل‌ها با استفاده از بی‌سیم دیجیتال

آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات بی‌سیم‌های دیجیتال در صنعت گردشگری و هتل‌داری


وقتی از صنعت گردشگری و هتل‌داری صحبت به میان می‌آید، سرعت ارائه خدمات و رضایت مهمانان، از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شوند. مشتریان هتل‌ها امروزه انتظار دارند که تمام بخش‌ها، از میز پذیرش تا سرویس اتاق‌ها از استانداردهای بالایی در خدمات هتل و هتل‌داری برخوردار باشند. یکی از راه‌های برآورده کردن این انتظارات، ساده‌سازی ارتباطات است.

با استفاده از فناوری ارتباطی مناسب در هر نقطه از زنجیره خدمات، مدیران بخش مهمان‌داری می‌توانند خواسته‌های همیشه در حال تغییر مهمانان را برآورده کنند و به‌سرعت مسائل را حل کنند. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه بی‌سیم‌های دیجیتال می‌توانند ارتباطات در هتل‌ها را بهبود ببخشند و همچنین مدیران‌  را قادر سازند تا در بهبود ارائه خدمات و کسب رضایت مهمانان، موفق عمل کنند.

 

بی‌سیم دیجیتال؛ همیشه در دسترس!

برای اطمینان از اجرای یکپارچه خدمات در تمام ساعات شبانه‌روز، کارکنان میز پذیرش در هتل‌ها باید بتوانند بلافاصله با سایر بخش‌ها در مجموعه ارتباط برقرار کنند. به‌عنوان مثال، اگر مهمانان به حوله، لوازم بهداشتی، نظافت اضطراری یا حتی به تعمیر یک دستگاه معیوب نیاز داشته باشند، کارکنان بخش مربوطه باید در در اسرع وقت از موضوع مطلع شوند. همچنین در نگاهی کلان‌تر، مدیران هتل و مهمان‌داری باید بتوانند همیشه با چندین مدیر رستوران و مجموعه‌های سرگرمی در ارتباط باشند. ارتباط از طریق تلفن‌همراه یا لپ‌تاپ بسیار کند و غیرقابل اعتماد است. مهمانان هیچ‌وقت دوست ندارند که منتظر بمانند، بنابراین برای این‌که کارها به‌خوبی پیش برود، هتل‌ها به یک راه‌حل ارتباطی اختصاصی مانند بیسیم دیجیتال نیاز دارند.

/wp-content/uploads/2022/11/12-1-e1668243112365.jpg

برای مثال، یک مهمان ویژه (VIP) را در نظر بگیرید که پیش از ورود، با تلفن تماس گرفته و درخواست آماده‌سازی اتاق خود را کرده است. حال پذیرش باید فوراً این موضوع را به کارکنان خانه‌داری اطلاع دهد. در این شرایط، به‌جای ارسال ایمیل یا تماس تلفنی، کارکنان میز پذیرش فقط بی‌سیم‌های دیجیتال خود را بیرون می‌آورند و وارد کانال کارکنان خانه‌داری می‌شوند. سپس با فشار یک دکمه و با استفاده از فناوری PTT، شروع به صحبت با یکدیگر می‌کنند. کارکنان خانه‌داری نیز می‌تواند درخواست پذیرش را بدون تاخیر دریافت کنند و فوراً دست‌به‌کار شوند. پس از آماده شدن اتاق، کارکنان خانه‌داری می‌توانند از طریق همان بیسیم‌ دیجیتال، اتمام کار را به میز پذیرش اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید:

چرا کارکنان امنیتی ورزشگاه ها باید از بیسیم دیجیتال استفاده کنند؟!

تضمین امنیت و رفاه مهمانان با بی‌سیم دیجیتال

/wp-content/uploads/2022/11/1212-1-e1668243167341.jpg

در شرایطی که نقض امنیتی یا موقعیت اضطراری پیش می‌آید، نیازمند یک ارتباط سریع و در لحظه‌ هستیم. این ارتباط برای این مهم است تا از جابه‌جایی ایمن مهمانان مطمئن شوند. بدون استفاده از بیسیم دیجیتال، ارائه به‌روز رسانی‌های معمول در مورد پیشرفت‌ها، به‌خصوص برای هتل‌های بزرگ‌تر با صدها یا هزاران مهمان، چالش برانگیز خواهد بود. در این موارد، به‌حداقل رساندن زمان بین وقوع یک حادثه اضطراری تا برقراری ارتباط با تیم‌های مربوطه (خدمات اورژانس یا پلیس) می‌تواند موجب تفاوت میان یک اتفاق کوچک یا یک حادثه فاجعه‌بار باشد.

به‌نظر شما این نکته در هتل‌هایی با زمین‌های بزرگ و امکانات متعدد چه‌طور است؟ اگر مشکلی در یک منطقه از هتل وجود داشته باشد، مدیران بخش‌ امنیتی باید فوراً مطلع شوند تا بتوانند ارزیابی‌هایی آگاهانه از شرایط انجام دهند. به‌عنوان مثال، اگر دو مهمان در یک منطقه از هتل با یکدیگر دعوا کنند (و تعدادی کارکنان بخش امنیتی از قبل در محل حضور داشته باشد) آیا مشکل باید تشدید شود؟ آیا بر رفاه سایر مهمانان تأثیرگذار است؟ با ارتباط سریع و در لحظه از طریق بی‌سیم‌های دیجیتال، کارکنان بخش امنیتی یک دید کاملی پیدا می‌کنند و می‌توانند در صورت لزوم و نیاز وارد عمل شوند.

 

بی‌سیم دیجیتال و کنترل وضعیت انبارها

هتل‌ها همیشه باید موجودی وسایل اتاق مهمان را پیگیری کرده و در صورت لزوم دوباره شارژ کنند. اگر حوله، ملحفه، لوازم بهداشتی، لیوان قهوه، بشقاب یا حتی چوب لباسی در اتاق مهمان وجود نداشته باشد (یا بدتر از آن، حتی این وسایل در انبار هم موجود نباشند) می‌تواند بر تجربه مهمان تأثیر منفی بگذارد. برای برخی‌ها یک‌بار رخ دادن چنین اتفاقی کافی است تا آن‌ها هیچ‌وقت دیگر به هتل شما بازنگردند. اکثر مدیران برای حل این مسئله، به‌راحتی کارکنان خانه‌داری را سرزنش می‌کنند، اما مشکل اصلی عدم برقراری ارتباط سریع و در لحظه است.

شارژ وسایل موردنیاز اتاق ممکن است به تعویق بیافتد یا فقط نیمی از آن‌ها دوباره پر شوند، یا حتی ممکن است ملحفه هنوز در لباسشویی باشد. اگر خانه‌داری از این مسائل بی‌اطلاع باشد، چگونه می‌تواند کار خود را به‌طور موثر انجام دهد؟

بیسیم دیجیتال این چالش‌ها را با امکان برقراری ارتباط سریع و در لحظه‌ با خانه‌داری (و سایر بخش‌ها) به‌سادگی حل می‌کند. اگر انبارهای هر بخش دچار کمبود شوند، با استفاده از همین بی‌سیم‌های دیجیتال می‌توان به‌سرعت آن را حل کرد یا یک برنامه اضطراری برای کسب رضایت مهمانان در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

تجربه هتل Atlantis The Palm دبی در استفاده از تکنولوژی PoC

همراهی بی‌سیم دیجیتال با پیشرفت هتل‌ها

/wp-content/uploads/2022/11/1212121-e1668243240306.jpg

همان‌طور که هتل‌ها گسترش می‌یابند و امکانات جدید، رستوران‌ها و اتاق‌های پیشرفته خود را معرفی می‌کنند، یک زیرساخت ارتباطی برای جلوگیری از آنتن‌دهی بد در بعضی مناطق (که در مورد تلفن‌های همراه و بی‌سیم‌ها آنالوگ قدیمی رخ می‌دهد) ضروری است. در این لحظه است که بی‌سیم‌های دیجیتال می‌توانند کمک کنند. چون آن‌ها برای ارتباطات فوری طراحی شده‌اند و می‌توانند در شبکه‌های موجود ادغام شوند و ارتباط از فاصله‌های دور را فراهم می‌کنند.

البته دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که برای مدیریت دقیق‌تر عملیات، بی‌سیم‌های دیجیتال را می‌توان با استفاده از نرم افزارهایی مانند TRBOnet و SmartPPT به سیستم‌های کامپیوتری متصل کرد. این اتفاق، امکان ضبط صدا، بازیابی اطلاعات و ردیابی GPS را فراهم می‌کند. همچنین سیگنال آن‌ها می‌تواند با استفاده از یک تکرارکننده تقویت شود و در نتیجه پوشش بسیار بیشتری ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

واکه، سیستم بیسیم ایرانسل در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا)

 

آشنایی با واکه؛ سیستم بی‌سیم ایرانسل

حال که با برخی از مزایا و امکانات بی‌سیم‌های دیجیتال در صنعت گردشگری و هتل‌ها آشنا شدیم، بد نیست نگاهی به این سرویس در کشور خود بیاندازیم. واکه نام سیستم بیسیم ایرانسل است که بستری ارتباطی برای مکالمات میان فرستنده و گیرنده به‌صورت غیرهم‌زمان و بدون شماره‌گیری است. این بی‌سیم دیجیتال کاربران را قادر می‌سازد تا تنها با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه به طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا حتی چند رسانه‌ای (ویدیو، عکس و پیام) برقرار کنند. این سرویس بر بستر شبکه امن ایرانسل برقرار شده و سرعت تبادل و انتقال پیام‌ها به‌شدت بالا است. امنيت و سرعت بالا در برقراری تماس بدون شماره‌گیری، واکه را به راهکاری ایده‌آل برای کاربرانی که در ارتباطات صوتی و چند‌رسانه‌ای خود نیازمند سرعت، امنيت و پایداری هستند، تبدیل می‌کند. همچنین عدم نياز به طيف فرکانسی مجزا و اخذ مجوز فرکانس از سازمان تنظيم ارتباطات راديویی، هزینه‌های عملیاتی سازمان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.  برخی از ویژگی‌های واکه عبارت‌اند از:Bottom of Form

  • امکان ذخیره تمامی تماس‌ها و مکالمات
  • برخورداری از مرکز کنترل کاربران و گروه‌ها با امکانات ویژه
  • امکان بهره‌گیری از GPS و رصد گروه‌های کاری بر روی نقشه آنلاین
  • امکان ارسال آنی و امن تصاویر زنده ویدیوئی، پیام و عکس به‌صورت نفر به نفر یا گروه
  • امکان ساخت گروه‌های مختلف سازمانی و ایجاد امنيت جهت جلوگیری از نشت مکالمات
  • امکان ایجاد گروه‌های کاری ویژه در یک منطقه جغرافیایی در صورت بروز بحران و همگرا کردن اهداف عملیاتی
  • عدم نیاز به راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی، با تکیه بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل با پوشش سراسری

سرویس واکه با مزیت‌هایی که دارد می‌تواند در طیف وسیعی از کسب‌وکارها در حوزه تدارکات، حمل‌ونقل، تأمین امنيت و حراست و مکان‌هایی چون مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، راه آهن، بنادر، پارکینگ‌های عمومی، فروشگاه‌های بزرگ، هتل‌ها و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

 

کلام آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل با دغدغه بهبود کسب‌وکارهای داخل کشور، محصولات گوناگونی را علاوه‌بر سرویس واکه، ارائه می‌کند. سرویس VPN سازمانی، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان و سرویس موبایل سازمانی چند نمونه از این محصولات هستند که برای آشنایی بیشتر با آن‌ها می‌توانید از نظرات و مشاوره کازشناسان متخصص ما در این حوزه استفاده کنید. برای این کار، کافی است تا از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.2cl.co.uk/using-two-way-radios-for-hotel-communications/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7055

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6160

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 6001