post image

دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده با همکاری ایرانسل برگزار شد!

رویداد فناورانه خودروهای آینده ۲ توسط گروه سایپا و با همکاری راهکارهای سازمانی ایرانسل برگزار شد.


در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در کنار گروه خودرویی ستاد حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری ایرانسل و مشارکت سایر شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند صنعت خودرو دومین «رویداد فناورانه خودروهای آینده » را در قالب همایش و نمایشگاه برگزار کرد.

/wp-content/uploads/2022/10/22-e1666697030279.jpg

نشست خبری این رویداد، چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱، با حضور دکتر شهریار زینی مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مهندس حامد سامانی معاون طراحی مرکز تحقیقات سایپا و مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شده بود.

از جمله محورهای برگزاری این رویداد، رفع نیازهای فناورانه در زمینه «خودروهای برقی، هیبریدی و متصل» و «زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمون خودروها» بود. در این رویداد نیازهای فناورانه مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا مطرح شد و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های علمی و تخصصی خود را برای مرتفع ساختن این نیازها عرضه کردند. همچنین موضوعات متنوعی در زمینه پیشرفته‌سازی و تکنولوژی خودروهای آینده مطرح و در رابطه با نحوه و امکان اجرای هر کدام از آنها میان گروه‌های مشارکت کننده تبادل نظر صورت گرفت، برخی از موضوعات آن به شرح زیر بود:

  • طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی ارزان قیمت
  • طراحی و ساخت قطعات و ماژول‌های خوردوهای برقی و هیبریدی
  • طراحی و ساخت سیستم‌های پیشرفته کمک راننده
  • توسعه فناوری‌های خودروهای متصل، زیرساخت و اجزا
  • طراحی تجهیزات و زیرساخت‌های آزمون خودرو
  • ایستگاه‌های شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی
همکاری مشترک ایرانسل و سایپا در تولید خودرو متصل

گزارش اجمالی از  برگزاری  دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده

دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده با همکاری راهکارهای سازمانی ایرانسل در  ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱  با سخنرانی مهندس شهاب عذبی، مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو و با حضور آقایان منوچهر منطقی معاون محترم صنایع حمل و نقل وزارت صمت و رئیس ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدعلی تیموری، مدیر عامل محترم گروه صنایع خودرو سایپا، جناب آقای خطیبی مدیرعامل محترم شرکت ایران‌خودرو و جمع کثیری از فعالان صنعت خودرو و اصحاب رسانه،افتتاح شد.

همچنین در این رویداد از کتاب «خودروهای متصل، مقصد نهایی» که به دست همکاران شرکت ایرانسل و شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته تدوین شده است، رونمایی شد.

بهره‌برداری از سرویس خودرو متصل راهکارهای سازمانی ایرانسل در دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده با رونمایی از خودرو «شاهین متصل»،جدیدترین محصول شرکت خودروسازی سایپا، به‌طور رسمی آغاز شد. این خودرو، دارای ویژگی‌هایی مانند ارسال اطلاعات مکان‌یابی، ارتباط با مراکز خدماتی و امدادی در مواقع اضطراری، ارسال گزارش دیاگ خودرو به سرور پایش اطلاعات و اعلام نتیجه به کاربر و… است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

/wp-content/uploads/2022/10/22222-e1666697214546.jpg

در مراسم رونمایی از این خودرو، ایرانسل، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری  و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا، یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه خودروهای متصل نیز امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه که با حضور دکتر منوچهر منطقی دبیر و دکتر شهریار زینی مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مهندس محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مهندس شاهین عذبی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل امضا شد، سه طرف، در خصوص «ارتقاء سطح همکاری و تعامل مشترک، در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم، ارتقاء فناوری­ها و توسعه زیست‌بوم مرتبط با خودروهای متصل»، همکاری خواهند کرد.

در رابطه با جزییات این تفاهم‌نامه بیشتر بخوانید:

ایرانسل و سایپا از خودروی متصل رونمایی کردند!

حضور ایرانسل در دومین نمایشگاه فناورانه خودروهای آینده

/wp-content/uploads/2022/10/222222222222-e1666697254156.jpg

در ادامه این رویداد از دومین نمایشگاه فناورانه خودروهای آینده بازدید و از محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مختلف و توانمند صنعت خودرو رونمایی شد. راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در غرفه خود از راهکار خودرو متصل (Connected Car) خود رونمایی کرد.

از جمله مزایا و امکانات کلیدی سرویس‌های خودرو متصل ایرانسل می‌توان به امـکان اتصال به خـودروهای دیگر، امکان مشاهده مشـکلات فنـی خـودرو از طریق سیسـتم ردیابی و حل مشـکلات خودرو از راه دور، قابلیت فعال یا غیرفعال کردن برخی تنظیمات از راه‌دور، امکان ثبت سفارشات، برنامه‌ریزی برای سفر و دسترسی به امکاناتی مانند رزرو هتل، امکان ثبت تخلفات رانندگی، امکان ارسال پیام و امکان بررسی آسیب‌های وارده به خودرو برای شرکت‌های بیمه، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

در صبح روز دوم این رویداد راهکارهای سازمانی ایرانسل در پنل پرسش‌وپاسخ از ارائه توانمندی‌های مرتبط با Connected Car توسط ایرانسل شرکت کرد و ضمن بررسی مزایا و امکانات این سرویس به معرفی سایر سرویس‌های ارائه شده توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل برای صنعت خودرو پرداخت.

لازم به ذکر است پنل‌های مختلف پرسش‌وپاسخ متنوع دیگری در زمینه ارائه نیازمندی‌های مرتبط باEV ، ارائه نیازمندی‌های مرتبط باHybrid ، ارائه توانمندی‌های مرتبط با ADAS با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند صنعت خودرو و صنایع وابسته در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ در  محل همایش برگزار شد.

 

کلام آخر

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده‌ی G5  و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنج در ایران، با توجه به چندین سال سابقه در زمینه مدیریت هوشمند ناوگان و تجربه‌های منحصربه‌فرد همکاری با شرکت‌های بزرگی همچون شرکت فولاد مبارکه اصفهان که از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان راهکارهای سازمانی ایرانسل در حوزه لجستیک هوشمند و در زمینه پایش حمل سرباره، پایش ترابری سنگین و… بهره ‌می‌برد، هم اکنون از سرویس خودروهای متصل خود رونمایی کرده است و آماده همکاری با سایر کسب‌وکارهای این حوزه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به آدرس EB@mtnirancell.ir   ایمیل ارسال کنید و با کارشناسان ما در این زمینه گفت‌و‌گو کنید. همچنین، برای آشنایی بیشتر با دیگر سرویس‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل می‌توانید به وب سایت ما سر بزنید.

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11953

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8406

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8383