در دوران حاضر، تحول دیجیتال مهمترین فرآیند در هر کسبوکار محسوب میشود، زیرا علاوه بر اینکه به افزایش بهرهوری نیروی انسانی و بازدهی تولید کمک میکند، جایگاه سازمان را در بازار نسبت به سایر رقبا بالاتر میبرد. ضرورت تحول دیجیتال تا آن حد است که سازمانهای پیشتاز در این میدان هر روز درحال سنجش نیازهای جدید برای این تحول هستند.
چالشهای فراوانی از نظر امکانات و فرهنگ سازمانی پیش روی کسبوکارها برای اجرای تحول دیجیتال در ایران وجود دارد. کسبوکارها ابتدا باید وضعیت فعلی سازمان خود در فرآیند تحول دیجیتال را بررسی کنند و ظرفیتهای موجود و نیازهای پیش رو را تخمین بزنند، سپس باتوجهبه آن، بهترین گزینهها را برای تجهیزات و زیر ساختهای مورد نیاز تهیه کنند. در حوزه فرهنگ سازمانی، استفاده از امکانات و زیرساختهای نیرومند، میتواند همراهی نیروی انسانی در این تغییر بزرگ دیجیتال را رقم بزند.
نقش راهکارهای سازمانی ایرانسل در تحول دیجیتال سازمانها
راهکارهای سازمانی ایرانسل به کسبوکارها در زمینه بررسی و نیازسنجی امکانات زیرساختی تحول دیجیتال مشاوره میدهد. این مشاورهها با یاری کارشناسان و متخصصان این حوزه صورت میپذیرد تا در نتیجه بهترین و مناسبترین راهکارها ارائه گردد. همچنین با ارائه زیرساختها و تجهیزات استاندارد، بهینه و باکیفیت مسیر تحول دیجیتال را برای کسبوکارها بزرگ و استارتاپی هموار میسازد.
خدمات راهکارهای سازمانی ایرانسل زیرساختها و امکانات این تحول را برآورده میسازد و همینطور به تغییر فرهنگ سازمانی برای پیشبرد اهداف این تحول کمک میکند. در ادامه به معرفی برخی از این خدمات و نقش آنها در پیشرفت تحول دیجیتال در سازمانها میپردازیم.
بیشتر بخوانید:
از اهمیت تحول دیجیتال برای کسبوکارهای مختلف ایرانی چه میدانید؟
خدمات سرویس داناپلاس در تحول دیجیتال
در دنیای امروز که میتوان سبک زندگی دیجیتال را برجستهترین نشانه آن دانست، دیگر محدودیتهای جغرافیایی بیمعنا است. سازمانها میتوانند از بهترین نیروی انسانی در هر کجای کشور خود یا حتی جهان بهسادگی بهره ببرند و همچنین کارمندان نیز میتواند بدون دغدغه مهاجرت و تغییر سبک زندگی خود در سازمانهای مختلف مشغول به کار شوند.
یکی از محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل، سرویس دانا پلاس است که امکان برگزاری جلسات، وبینارها و کلاسهای آنلاین را با ویژگیهای مورد نیاز هر کدام ممکن میسازد. سازمانها با استفاده از این سرویس دیگر نیاز به پرداخت هزینههای بالا برای استفاده از پلتفرمهای خارجی ندارند و به سادگی میتوانند جلسات خود را با پرسنل به بهترین شکل در آن طرحریزی کنند و به اجرا برسانند.
همچنین آموزشگاهها بدون نیاز به اختصاص فضای فیزیکی و محدودکردن دانشجویان و مهارتآموزان خود به جغرافیای خاص، میتوانند با استفاده از امکانات کلاس مجازی سرویس دانا پلاس خدمات آموزشی ارائه دهند.
مزایا و ویژگیهای سرویس دانا پلاس:
- سهولت استفاده، بدون نیاز به نرمافزار نصبی
- امکان انتخاب از میان پلنهای مختلف بر اساس نیاز و هزینه
- هدفمندسازی امکانات بر اساس نیاز هر یک از کلاسها، جلسات و وبینارها
- پشتیبانی از زبان فارسی
- امکان ضبط رویدادهای مختلف
- امکان ضبط جلسه در فضای ابری
- امکان زمانبندی جلسات
- قابلیت ارسال دعوتنامه به مهمانان
- تهیه صورتجلسه آنلاین
- قابلیت به اشتراک گذاری میکروفون برای همه حاضران در جلسه
- امکان ارائه پرزنتیشن و اشتراک دسکتاپ
- امکان گروهبندی کلاسها
- قابلیت نظرسنجی و برگزاری آزمون
- قابلیت ایجاد تکلیف و جزوات
- امکان آپلود فایل
- امکان حضور و غیاب
بیشتر بخوانید:
خدمات سرویس VPN و موبایل سازمانی ایرانسل در تحول دیجیتال
شبکه امن همراه یا سرویس VPN سازمانی ایرانسل یک اَبرِ ارتباطی بر بستر شبکه دیتای اپراتور است که برای سازمانها و کسبوکارها این امکان را فراهم میکند تا شبکه اختصاصی و مطمئن برای انتقال اطلاعات درون سازمانی خود داشته باشند. سرویس VPN سازمانی ایرانسل سه راهکار با ویژگیهای مشخص به سازمانها ارائه میکند که هر سازمان بنا به نیاز خود میتواند یکی از آنها را انتخاب نماید.
- APN: شبکه امن اختصاصی (مستقل از اينترنت) با استفاده از تعدادی سيمکارت
- VPN+: شبکهای با قابلیت طراحی به صورت لایه دو و لایه سه
- VPN Lite: نسخه شخصیسازی شده VPN+
بیشتر بخوانید:
تجربه شرکت ملی پست ایران در استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل
سرویس دیگر راهکارهای سازمانی ایرانسل برای کمک به فرآیند دیجیتالی شدن سازمانها، موبایل سازمانی (MVPN) است. سرویس MVPN با استفاده از سیمکارتهای سازمانی ایرانسل این امکان را فراهم میسازد تا پرسنل سازمانها بدون اینکه نیاز داشته باشند برای دسترسی به تلفن سازمانی پشت میز خود بنشینند از طریق تلفن همراه به داخلی خود دسترسی داشته باشند. این سرویس برای سازمانهایی که نیاز به تحرک بالای پرسنل و ارائه خدمات خارج از دفاتر سازمان خود دارد بسیار مفید خواهد بود. این سرویس در دستیابی به تحول دیجیتال در صنعت نیز کاربرد دارد زیرا صنایع از این راه میتوانند به تمام مراکز تولیدی خود برای برقراری تماس تلفنی و ارتباط اینترنتی دسترسی داشته باشند و دیگر نیازی نیست که برای هر بخش زیرساخت تلفن داخلی مجزا راه اندازی نمایند.
مزایا و ویژگیهای سرویس موبایل سازمانی (MVPN)
- امکان تفکیک تماسهای کاری از تماسهای شخصی کارکنان
- قابلیت اعمال محدودیت در تماس با پیش شمارههای خاص
- امکان ایجاد گروههای مختلف از کارکنان و مدیریت تماسهای بین گروهی
- قابلیت افزودن سیمکارتهای فعلی کارکنان به شبکه موبایل سازمانی
بیشتر بخوانید:
دلایل گرایش کسبوکارها به استفاده از سرویس موبایل سازمانی (MVPN)
نقش سرویس یلوهاب در تحول دیجیتال کسبوکارها
تحول دیجیتال در هر سازمان باتوجه به موقعیت آن سازمان در این فرآیند تعریف میشود. تحول دیجیتال تنها در شرکتهایی که ساختار آنها بهدور از هرگونه فرآیند دیجیتال شکل گرفته است، حیاتی تصور نمیشود، بلکه شرکتهای تولیدکننده محصولات دیجیتال نیز باید برای بهبود محصولات و فرآیندهای خود در هر لحظه با این تحول همراه باشند. به طور مثال، از هوش مصنوعی برای تسریع برخی کارها استفاده کنند و ذخیره اطلاعات خود را از طریق سنتی به صورتهای جدید تغییر دهند.
استفاده از وبسرویسها و APIها به اینگونه از کسبوکارها کمک میکند تا فرآیندهای تولید محصولات دیجیتال خود را سرعت بخشند یا کیفیت خدمات خود را افزایش دهند.
یلوهاب یک بازار دیجیتال برای ارائهدهندگان و دریافتکنندگان وبسرویس و API است که با ایجاد بستری امن، نیاز توسعهدهندگان و کسبوکارها را در دسترسی و ارائه APIهای مختلف برطرف میکند. پلتفرم یلوهاب بر اساس استاندارهای جهانی بهصورت دوسویه طراحی شده است، یعنی توسعهدهندگان و کسبوکارها میتوانند علاوه بر دریافت وبسرویس و APIهای مختلف، از به فروش رساندن امکانات نرمافزاری و محصولات خود، در یلوهاب کسب درآمد کنند. امکانات یلوهاب باعث میشود که توسعهدهندگان و کسبوکارها برای ایجاد پنلهای مدیریتی و نرمافزارهای جدید، دیگر ملزم به توسعه تمامی المانها و ایپیآیهای مورد نیاز خود نباشند و برای دریافت این خدمات دیجیتال، به مذاکره با دهها سازمان مختلف نیازی نداشته باشند. به زبان دیگر با استفاده از خدمات وب سرویسهای یلوهاب توسعه نرمافزار به سریعترین و آسانترین روش انجام میشود.
مزایا و ویژگیهای سرویس یلوهاب:
- دسترسی راحت و آسان بهAPI های مختلف
- ایجاد بستری امن جهت دریافت اطلاعات
- سرعت و دقت دیتای منتقل شده
- عملکرد بالا زیرساختهای یلوهاب
- کاهش هزینههای تیم توسعه نرمافزار
- یکپارچهسازی دریافت اطلاعات از API های مختلف
- صرفه جویی در زمان تیم توسعه
بیشتر بخوانید:
راهکارهای جدید برای تبلیغات کسبوکارها
در عصر تحول دیجیتال کسبوکارها میتوانند با استفاده از راهکارهای تبلیغات دیجیتال، بهدقت از رفتار مخاطبان خود آگاه شوند و کمپینهای هدفمند با استفاده از اطلاعاتی که از رفتار آنها به دست میآورند طرحریزی کنند. کسبوکارها میتوانند باتوجه به موقعیت جغرافیایی مخاطبان خود تبلیغاتشان را بومیسازی کنند و بنابر اهداف خود بهدقت بودجه تبلیغاتی خود را برنامهریزی کنند، به طور مثال میتوانند بهازای فروش هر محصول یا به ازای نصب نرمافزار مورد نظر خود هزینه تبلیغات پرداخت کنند.
سرویس تبلیغات هوشمند یلوادوایز یکی از راهکارهای سازمانی ایرانسل محسوب میشود که خدمات تبلیغاتی متنوعی را به استارتاپها، کسبوکارهای دیجیتال و غیردیجیتال ارائه میکند. هر کسبوکار میتواند پس از مشاوره، با استفاده از ظرفیت مخاطبان رسانههای ایرانسل، کمپینهای تبلیغاتی گوناگون به راه بیندازد، قبل و بعد از کمپین رفتار مخاطبان را تحلیل کند، به مخاطبانی که با آنها تعامل داشتهاند جایزه دهد و با بهکاربستن این ابزارها به اهداف تجاری خود نزدیک شود.
مزایا و ویژگیهای سرویس یلوادوایز:
- هماهنگسازی هدف و تبلیغ
- برگزاری کمپینهای عملکردی
- بهرهبرداری از ظرفیت میلیونی مخاطبان ایرانسل
- امکان مدیریت کمپینها
- مدیریت بهینه بودجه
- روشهای متنوع تبلیغاتی
- امکان رصد کاربران
- امکان افزودن جوایز
- داشبرد جامع
بیشتر بخوانید:
تجربه آژانس تبلیغاتی کوشا و شرکت خودرو ۴۵ از سرویس یلوادوایز ایرانسل
کلام آخر
تحول دیجیتال در هر کسبوکار باتوجهبه وضعیت فعلی و امکانات آن کسبوکار باید برنامهریزی گردد. راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه زیرساختها و محصولات موردنیاز سازمانها برای خدمترسانی به کسبوکارهای بزرگ و استارتاپی آماده است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید و یا با شماره ۷۱۴ از خطوط ایرانسل و از سایر خطوط با شماره ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای مشاوره با شما تماس بگیرند.
نظرات و پیشنهادات