post image

سرویس VPN سازمانی ایرانسل در خدمت اورژانس تهران!

اورژانس تهران چگونه با سرویس VPN سازمانی ایرانسل(APN و VPN Lite) کیفیت خدمات خود را افزایش داد؟


اورژانس، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های امدادی در هر شهر و کشوری محسوب می‌شود. در مقاله حاضر که براساس گفت‌وگوی راهکارهای سازمانی ایرانسل با اورژانس تهران، تهیه شده است، به تأثیر سرویس VPN سازمانی به خصوص سرویس‌های زیرمجموعه آن شامل سرویس‌ APN و VPN Lite در بهبود کیفیت ارائه خدمات امدادی پرداخته‌ایم.

در سال ۱۳۵۴ بعد از حادثه ریزش سقف فرودگاه مهرآباد که تلفات زیادی برجای گذاشت وجود مرکز فوریت و امداد پزشکی در کشور ضروری تلقی شد. در آن زمان ایران به‌عنوان کشور چهارم به جمع سه کشور دارای خدمات اورژانس در جهان پیوست. از همان ابتدا رسالت سازمان اورژانس کشور، سرعت در ارائه خدمات درمانی، انتقال ایمن بیماران  و آسیب‌دیدگان به مراکز بیمارستانی تعریف شد.

خدمات امدادی در تهران که به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور شناخته می‌شود همواره با چالش‌های متنوعی روبه‌رو بوده و اورژانس تهران نیز برای رفع آن‌ها به دنبال ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات خدماتی خود در کلاس جهانی برآمده است.

 

روش‌های سنتی انتقال داده، چالش‌ اصلی سازمان اورژانس تهران!

در سال‌های گذشته، اورژانس تهران از روش‌های سنتی برای انتقال اطلاعات به پرسنل عملیات خود استفاده می‌‌کرد، این روش‌ها به علت کاستی‌های متعدد مدت زمان فرآیند عملیات را به تعویق می‌انداخت، به همین دلیل اورژانس تهران باهدف ارتقای کیفی و کاهش زمان ارائه خدمات خود در سال ۱۳۹۵ با سرویس VPN سازمانی  آشنا شد و سرویس‌ APN ایرانسل  و VPN Lite  را برای انتقال دیتا انتخاب کرد.

معرفی سرویس VPN سازمانی ایرانسل (APN، VPN Lite و +VPN)

/wp-content/uploads/2022/08/4-e1660373955410.jpg

اگر بخواهیم به زبان ساده تعریفی برای سوال سرویس VPN سازمانی چیست؟ داشته باشیم باید ابتدا جزییاتی را در رابطه با شبکه امن همراه مطرح کنیم.

شبکه امن همراه ایرانسل یک اَبرِ ارتباطی بر بستر شبکه دیتای اپراتور است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا شبکه‌ای اختصاصی و مطمئن را برای انتقال اطلاعات درون سازمانی خود داشته باشند؛ شبکه‌ای که به واسطه اختصاصی بودن و داشتن امنیت بالا با خطر نشت اطلاعات و هک شدن روبرو نخواهد شد.

سرویسVPN سازمانی ایرانسل به عنوان تأمین کننده بستر این ارتباط، وظیفه انتقال و جابه‌جایی داده‌ها را برعهده دارد؛ بنابراین هرگونه دسترسی از خارج این شبکه به اطلاعاتی که در حال تبادل و جابجایی هستند غیر ممکن است.

مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از سه راهکار سرویسVPN سازمانی ایرانسل را انتخاب کنند:

  • APN: شبکه امن اختصاصی (مستقل از اينترنت) با استفاده از تعدادی سيم‌کارت
  • +VPN: شبکه‌ای با قابلیت طراحی به صورت لایه دو و لایه سه
  • VPN Lite: نسخه شخصی‌سازی شده +VPN

در ادامه به معرفی جامع‌تری از هر یک از این راهکارها می‌پردازیم؛

سرویس شبکه امن همراه APN:

با استفاده از سرویس APN ایرانسل گروهی از سیم‌کارت‌ها در قالب یک شبکه خصوصی مجازی بر روی شبکه امن تلفن همراه ایرانسل با یکدیگر تبادل اطلاعات خواهند داشت.کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل، در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی بدون نیاز به اینترنت، به شبکه داخلی خود در نقاط مختلف کشور متصل شوند و اطلاعات موردنیاز را به سرورهای داخلی منتقل کنند.

 

سرویس شبکه امن همراه +VPN:

سرویس VPN+ ایرانسل نسل ارتقاء یافته سرویس APN است، این سرویس یک شبکه WAN خصوصی را در یک کانال امن و بدون وابستگی به اینترنت فراهم می‌آورد. امکان تبادل دیتا در هر نقطه از شبکه ایرانسل صرفا در اختیار سازمان یا شرکت دریافت کننده این خدمات است. این خدمات امکان مدیریت آسان، سریع، متمرکز و یکپارچه شبکه ارتباطی را برای مشترک سازمانی فراهم آورده و آنها را قادر می‌سازد با توجه به نیاز خود، از مدل‌های ارتباطی ترکیبی سیار و ثابت (TDD- FDD) استفاده کنند.

 

سرویس شبکه امن همراه VPN Lite:

این راهکار نسخه‌ای سفارشی‌شده از +VPN است و برای کسب‌وکارهایی طراحی شده که به تمام قابلیت‌های +VPN نیاز ندارند و بدین ترتیب می‌توانند با هزینه‌ای به مراتب کمتر، خدمات مورد نیاز کسب‌وکار خود را دریافت کنند. در سرویس  VPN Lite ایرانسل، ترافیک انتقال دیتا نامحدود نیست و مشتری باید متناسب با نیاز خود بسته اینترنت اشتراکی یا اختصاصی را برای سیم‌کارت‌های متصل به شبکه خریداری کند.

اگر تمایل دارید در رابطه با امکانات و ویژگی‌های مشترک سرویس‌هایAPN+ ،VPN و VPN Lite بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

چرا بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای کشور تصمیم به استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل گرفتند؟

رفع چالش اورژانس تهران با استفاده از سرویس VPN سازمانی ایرانسل

/wp-content/uploads/2022/08/44-e1660374082303.jpg

پراکندگی نیروهای عملیاتی اورژانس تهران در سطح شهر، نیاز این سازمان را به زیرساختی امن با هزینه‌ای مناسب دوچندان کرده است. بستر مربوطه باید بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعاتی که کارشناسان پاسخگوی شماره امدادی ۱۱۵، از مددجویان به دست آورده‌اند را در اختیار نیروهای عملیاتی قرار دهد تا تیم‌های مذکور به سرعت به اطلاعات بیمار یا مصدوم دسترسی داشته باشند. همچنین این نیروها می‌توانند اطلاعات کسب‌شده در معاینات بالینی خود را با استفاده از  دیوایس‌های همراهشان، تحت پوشش شبکه خصوصی  VPNسازمانی ایرانسل به مرکز مربوط انتقال دهند تا در نهایت اقدامات لازم در جهت درمان و یا جابه‌جایی مصدومان و بیماران باکیفیت بالاتری نسبت به گذشته صورت پذیرد.

نکته دیگر اینکه با استفاده از این راهکار ایرانسل موقعیت مکانی خودروهای امدادی از طریق GPS با به‌کارگیری سرویس  APNو VPN Lite  دریافت می‌شود، مرکز کنترل با استفاده از این اطلاعات می‌تواند سریع‌ترین و نزدیک‌ترین خودروی اورژانس را به محل بیمار و حادثه اعزام کند.

پوشش گسترده جغرافیایی باتوجه‌به پشتیبانی هم‌زمان هر دو تکنولوژی ثابت و سیار، امنیت بالا و عدم امکان نفوذپذیری، امکان برقراری ارتباط میان تمام نقاط پایانی سیار و ثابت مورد نظر، سرویس‌های APN و VPN Lite را به انتخابی مناسب برای دستیابی به اهداف این سازمان یعنی افزایش کیفیت و سرعت در ارائه خدمات تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

 

مزایای سرویس APN و VPN Lite ایرانسل برای اورژانس تهران 

مزایای استفاده از سرویس APN و VPN Lite برای اورژانس تهران را  می‌توان به موارد زیر دسته‌بندی کرد:

  • عدم نیاز سرویس به اینترنت
  • پهنای باند مناسب
  • آنتن‌دهی و پوشش‌دهی گسترده تمام نقاط عملیاتی
  • راه‌اندازی سریع
  • امنیت شبکه
  • امکان نظارت بر شبکه

اورژانس تهران علاوه‌بر رضایت از سرویس‌های APN و VPN Lite به دنبال استفاده از سایر خدمات ایرانسل همچون، سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)است.

نظارت دقیق اوژانس تهران بر عملکرد VPN سازمانی با سامانه EMP

/wp-content/uploads/2022/08/444-e1660374433258.jpg

اورژانس تهران برای نظارت دقیق بر عملکرد VPN سازمانی از سامانه EMP یا سامانه نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی استفاده می‌کند. این سامانه یک پلتفرم اختصاصی برای نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل است که به کمک آن تمام مشترکان راهکار‌ VPN سازمانی ایرانسل می‌توانند مشکلات و درخواست‌های خود را به‌آسانی با ثبت تیکت به کارشناسان مربوطه ارائه دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پشتیبانی مناسب را دریافت کنند.

اگر بخواهیم در رابطه با ارزش‌افزوده این سامانه برای مشترکان شبکه امن همراه یا همان VPN سازمانی ایرانسل صحبت کنیم، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که با استفاده از  این پلتفرم مشترکان می‌توانند بر کیفیت ارتباطات خود در تمامی نقاط شبکه اختصاصی‌شان نظارت داشته باشند و این نقاط را به‌صورت منظم و شبانه‌روزی رصد کرده تا در صورت بروز اختلال، آن را به تیم پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل اطلاع دهند.

سامانه EMP، سرویس‌های دیگر راهکارهای سازمانی ایرانسل نظیر واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) را پشتیبانی می‌کند، لازم به ذکر است سرویس‌های مذکور به سازمان امدادی اوژانس تهران جهت بررسی امکانات و ویژگی‌های کاربردی‌شان در ماموریت‌های امدادی معرفی شده است.

 

کلام آخر

سازمان‌های امدادی نظیر اورژانس با استفاده از تکنولوژی و علم روز، همواره به دنبال افزایش کیفیت و سرعت خدمت رسانی خود هستند. راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارئه خدماتی نظیر شبکه امن همراه یا VPN سازمانی، واکه یا سیستم بی‌سیم ایرانسل، سرویس مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) و… به دنبال تسهیل این فرآیند مهم برای این سازمان‌ها است.

نیاز سازمان شما چیست؟! در کسب‌وکار خود با چه نوع از چالش‌های ارتباطی مواجه هستید؟راهکارهای سازمانی ایرانسل برای تمام چالش‌های شما راهکار ویژه‌ای دارد، کافی است مشکل یا نیاز خود را از طریق آدرس EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما مطرح کنید، در اسرع وقت در جهت مرتفع کردن آن با شما ارتباط خواهیم گرفت.

5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29582

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26136

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8230