post image

۸ تصمیم تجاری مهم برای توسعه کسب‌وکار در سال جدید که باید بدانید!

راهکارهایی که باید برای توسعه کسب‌وکار و مدیریت تجاری بیزینس خود در سال آینده بدانید.


سالی که گذشت سال شگفت‌انگیز موفقیت، پیشرفت و فرصت‌های یادگیری برای شما و کسب‌وکارتان بود. اداره یک شرکت که احتمال ضرر و زیان آن نیز کم هم نبوده، کار آسانی نیست. پس با پایان یافتن سال، بهتر است در مورد چگونگی حفظ انرژی هوش تجاری و توسعه کسب‌وکار خود در سال جدید صحبت کنیم.

در این مقاله هشت راهکاری که به شما برای رسیدن به استراتژی کسب‌وکار مناسب، کمک می‌کند را بررسی کرده تا بتوانید در سال جدید روابط تجاری خود را توسعه و گسترش دهید و به طرز چشمگیری به موفقیت نزدیک شوید.

۱. استراتژی کسب‌وکار خود را روی کاغذ بیاورید

شما مغز شگفت‌انگیزی دارید که اطلاعات موردنیاز کسب‌وکار را در خود ذخیره می‌کند تا شما بتوانید به‌خوبی کار کنید. برای بهتر شدن این فرآیند باید تمام این اطلاعات را یادداشت کرده و اسنادی را برای تیم خود ایجاد کنید تا روش‌های صحیح توسعه کسب‌.کار را فهمیده و به شما در اداره سازمانتان کمک کنند. اگر می‌خواهید سال جدید را با انرژی شروع کنید، باید این کار را همین حالا انجام دهید، این کار باعث می‌شود کمی فشار از روی شما برداشته‌ شود، اگر از خود می‌پرسید چگونه این کار را انجام دهم کافی است به مطلب « مهارت‌ مهم مدیران ارشد بازاریابی، امسال ماهرانه مدیریت کنید!» سر بزنید، آنجا شما را با جزییات بیشتری از اصول کسب‌وکار آشنا کرده‌ایم.

 

۲. تفویض اختیار را بیاموزید و بیشتر آن را انجام دهید

کسب‌وکار شما همانند کودک شماست و احساس می‌کنید که هیچ‌کس بیشتر از شما راه مراقبت از آن را نمی‌داند و این کاملاً قابل‌درک است، اما اگر می‌خواهید به توسعه کسب‌وکار پررونق برسید، باید به افراد تیم خود اعتماد کرده تا وظایف خاصی را بر عهده بگیرند. تفویض اختیار برای شما ضروری است تا بتوانید زمانی برای خود داشته باشید و در مورد چگونگی یافتن راه‌های نوآورانه برای گسترش تجارت خود فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که تیم شما به‌درستی آموزش‌دیده تا هر کاری را که نیاز دارید انجام دهد، در این زمان شما پس از کم شدن فشار کاری بهتر است بیشتر به تجاری‌سازی فکر کنید.

۳. سرعت خود را در نوآوری‌های بازاریابی آنلاین بالا ببرید

/wp-content/uploads/2022/03/333-e1647019662123.jpg

همگام بودن با تکنیک‌های بازاریابی نوآورانه برای رشد سازمان شما ضروری است، پس روش‌های جدید بازاریابی را آموخته و شروع به اجرای آن‌ها کنید. اگر احساس می‌کنید برخی از این روش‌ها برای توسعه کسب‌وکار شما مفید نیست پس باید خلاق باشید و با تیم خود جلسه‌ای در مورد استراتژی‌ بازاریابی نوین داشته باشید تا به گسترش کسب‌وکار شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

روند نوین بازاریابی، کلید تمایز کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۱

۴. مدیریت عملکرد تیم خود را بازبینی کنید

تیم شما بخش بسیار مهمی از سازمان شما است و عملکرد اعضای آن می‌تواند به توسعه سازمان شما کمک کند یا آن را به عقب براند. ابزار مدیریت عملکرد برای شما ضروری است چراکه در زمان‌هایی که در دفتر حضور ندارید لااقل آرامش خاطر داشته باشید که کارها همان‌گونه که می‌خواهید پیش می‌رود. این ابزار می‌تواند مشوق تعهد تیم شما برای رسیدن به اهدافتان باشد؛ همچنین شما می‌توانید دریابید که چه کسی به آموزش بیشتر نیاز دارد و یا چه کسی برای یک موقعیت رهبری آماده است و هنگام تصمیم‌گیری در مورد تغییرات کارکنان و نحوه جبران خسارت تیم خود می‌توانید دقیق باشید.

بیشتر بخوانید: نقش حیاتی دورکاری در آینده کسب و کارها

 

۵. روش‌های ناکارآمد گذشته را دور بریزید!

از تیم خود در هر سطحی از سازمان و مشتریان بازخورد بگیرید. به نیازهای آن‌ها توجه کرده تا بفهمید چه چیزی در کسب‌وکار شما کارآمد و مفید بوده و چه چیزی کارآمد نیست. شما باید از شر هر روش ناکارآمد خلاص شده و راهی برای بهبود تیم و مشتری‌های خود بیابید.

۶. چند ابزار جدید را امتحان کنید

/wp-content/uploads/2022/03/3333-e1647019793463.jpg

همه ما دوست داریم که بیشتر تلاش کرده و سخت کارکنیم، اما بهتر است هوشمندتر هم کارکنیم! ابزارهای زیادی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری در شرکت شما و آسان کردن برخی از کارها برای تیم شما وجود دارد. تحقیق خود را انجام دهید و دریابید که کدام ابزار نیازهای سازمان شما را برآورده می‌کند. همه‌چیز در مورد کار سخت است، اما ساده کردن فرآیند و کارآمدتر کردن آن می‌تواند استرس زیادی را از تیم شما و خودتان دور کنند.

بیشتر بخوانید: گجت‌هایی که برای دفتر کار مناسب هستند!

۷. محل کار خود را تمیز کنید

سال را با تمیز کردن و سازمان‌دهی مجدد محل کار خود شروع کنید. یک دفتر تمیز هم به تمرکز تیم شما کمک می‌کند و هم مانند یک بازاریاب عمل کرده و روابط تجاری شما و مشتریانتان را بهبود می‌بخشد. این نه‌تنها حس خوبی برای مشتریان شما ایجاد می‌کند، بلکه انرژی را در سازمان شما احیا کرده و به بهره‌وری و ایجاد رابطه تجاری بین شما و مشتریان کمک می‌کند.

۸. قدردانی را سرلوحه کار خود قرار دهید

/wp-content/uploads/2022/03/33333-e1647019882828.jpg

دو سال گذشته واقعاً برای همه چالش‌برانگیز بوده است. پس باید از جامعه و افرادی که کسب‌وکار شما را در این دوران سخت سرپا نگه‌داشته است قدردانی کرده و به پاس این زحمات به آن‌ها پاسخ دهید. بازپرداخت به افرادی که از کسب‌وکار شما حمایت می‌کنند، فقط یک‌راه آسان برای تشکر است. زمان و پول خود را اهدا کنید و منابعی را برای تیم خود فراهم کنید تا به کمکی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. به آن‌ها نشان دهید که به همان شکلی که پشت شما بوده‌اند، شما نیز پشت آن‌ها بوده و از آن‌ها حمایت می‌کنید.

 

کلام آخر

اگر می‌خواهید سال جدید را با انرژی آغاز کنید، پس این راهکارها را امتحان کنید. رویه‌های تازه استراتژی توسعه کسب‌وکار خود را بنویسید تا بتوانید به تیم خود تفویض اختیار دهید. به بازخوردها گوش دهید، ابزارهای جدید و تکنیک‌های بازاریابی جدید بیابید، عملکرد اعضا را چک کنید، محیط کسب‌وکار خود را تمیز کنید و به تیم خود پاسخ‌گو باشید. وقتی می‌گوییم این تصمیمات به شما این امکان را می‌دهد که سال جدید را پر انرژی و آماده برای کمک به رشد کسب‌وکار خود به روش‌های جدید و نوآورانه شروع کنید، به ما اعتماد کنید. بیایید آن را با هم انجام دهیم!

برای آشنایی بیشتر با مسائل روز حوزه کسب‌وکار می‌توانید به بخش پایگاه دانش وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید.

 

منبع:

https://www.entrepreneur.com/article/401437

4 6 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8330

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478