post image

تحول در صنعت ساخت‌وساز به کمک خدمات ابری

خدمات رایانش ابری چگونه صنعت ساخت‌وساز را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟


پیش از این در چند مقاله درباره فناوری رایانش ابری یا Cloud Computing به‌طور مفصل صحبت کرده‌ایم. خدمات ابری نقش مهمی در دنیای دیجیتال ایفا کرده و اکنون، شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری اطلاعات، بیش از هر زمان دیگری در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند. به بیانی دیگر، رایانش ابری نقش مهمی در سوق دادن  کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ در صنایع مختلف به سوی مسیر تحول دیجیتال ایفا می‌کند.

در همین راستا، کسب‌وکارهای فعال در صنایع مختلف نیز به مزایای استفاده از خدمات ابری همچون مقرون‌به‌صرفه بودن، انعطاف‌پذیری و امنیت آن پی برده و از این فناوری  به‌منظور بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‌های خود بهره می‌گیرند.

/wp-content/uploads/2021/06/c2-e1624089070725.jpg

در این میان، صنعت ساخت‌وساز به عنوان یکی از کم‌کارترین صنایع در زمینه استفاده از خدمات ابری شناخته شده است. اگرچه دیجیتال نبودن زیرساخت‌های این صنعت به‌طور منطقی به این موضوع دامن زده است، اما در سال‌های اخیر رفته‌رفته شاهد استفاده از خدمات ابری و مزایای آن برای کاهش پیچیدگی‌های جریان‌های کاری و همچنین مدیریت چالش‌ها هستیم. البته این امر جز با وجود استفاده از نرم‌افزارهای یکپارچه بر بستر ابری محقق نمی‌شود و این در حالی است که بیش از ۸۵ درصد از فعالان این صنایع نظر مثبتی در این زمینه دارند.

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه بر بستر ابر در پروژه‌های ساخت‌وساز، قدرت تکنولوژی دیجیتال را برای این صنعت به ارمغان می‌آورد و سبب افزایش سرعت، اثربخشی و کیفیت فرآیندها می‌شود.

در ادامه با جزئیات بیشتری به شرح مزایای فناوری ابری برای صنعت ساخت‌وساز می‌پردازیم.

 

۶ مزیت فناوری رایانش ابری برای صنعت ساخت‌وساز

۱. امکان پردازش قدرتمند داده‌ها

/wp-content/uploads/2021/06/c3-e1624089095394.jpg

همان‌طور که پیش از این نیز به این موضوع اشاره کرده‌ایم، پردازش داده‌ها توسط زیرساخت‌های ابری به‌صورت آنی و با قدرتی معادل صدها برابر یک پردازنده معمولی انجام می‌شود. از طرفی، امکان اتصال دستگاه‌های مختلف و انتقال و ذخیره اطلاعات در بستر ابری به‌صورت آنلاین وجود دارد. برای مثال، در صورتی که از یک پهپاد برای نقشه‌برداری استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به فضای ذخیره‌سازی ابری خود متصل کنید تا تصاویر و ویدئوها به‌صورت آنلاین ارسال و در آن فضا ذخیره شود. از طرفی، پردازش این تصاویر طبق مختصات جغرافیایی و دیگر داده‌های وابسته به  هر کدام، از طریق بستر ابری به‌راحتی امکان‌پذیر است.

۲. تعامل و ارتباط یکپارچه با کارکنان

محیط‌ها یا سایت‌های ساختمانی مساحت بسیار گسترده‌ای دارند. پیش از ظهور فناوری‌های دیجیتال، لازم بود چندین نیروی انسانی به‌صورت مرحله به مرحله به بررسی کل محیط و چک کردن کارگران بپردازند. بنابراین، رصد کردن پیشرفت پروژه برای مدیران کاری بسیار زمان‌بر بود. اما امروزه استفاده از نرم‌افزارها بر بستر ابری (نرم‌افزار به عنوان سرویس یا-Software as a Service  SaaS) به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا با پرداخت مبالغ تعیین شده، به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به مدیرت پروژه (مانند Pro Crew Schedule) دسترسی پیدا کنند.

این نرم‌افزارها به مدیران کمک می‌کنند تا در هر لحظه بتوانند به‌صورت آنلاین بر فعالیت‌های صورت گرفته و روند انجام پروژه در تمامی نقاط سایت، نظارت کنند. همچنین، در چنین نرم‌افزارهایی، بستری برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان کارمندان یا مدیران میانی نیز در نظر گرفته شده که از طریق آن بتوانند اطلاعات و فایل‌های مورد نیاز را برای یکدیگر ارسال کرده و تعامل ساده‌ و سریع‌تری برقرار کنند. به‌علاوه، این کار باعث می‌شود که اشتباهات احتمالی، بدون نیاز به برگزاری جلسات حضوری، بسیار سریع‌تر شناسایی و رفع شود.

۳. تحکیم ارتباطات با مشتری

/wp-content/uploads/2021/06/c4-e1624089195627.jpg

از دیگر مزایای استفاده از راهکار SaaS ، امکان اختصاص دادن یکی از کانال‌های ارتباطی به مشتری است. از این طریق می‌توانید بسیار سریع و آسان با مشتری خود در تعامل باشید. این سرویس ابری باعث می‌شود که بتوانید زمان را بهتر مدیریت کنید، چرا که دیگر لازم نیست فایل‌ها را از طریق ایمیل برای مشتری ارسال کنید. این راهکار به شما امکان می‌دهد به مشتری اجازه دهید تا به اطلاعات ذخیره شده در بستر ابر دسترسی داشته باشد. این کار مدیریت پروژه را برای شما آسان‌تر می‌کند، باعث می‌شود حرف یکدیگر را ساده‌تر متوجه شوید و بتوانید راه‌حل مشکلات را با همکاری یکدیگر و به شکل اثربخش‌تری بیابید. فراموش نکنید ایجاد چنین تعامل مؤثری با مشتری، اعتماد بیشتری را جلب کرده و موجبات بستن قراردادهای آتی را فراهم می‌کند.

 

۴. امکان شخصی‌سازی

همان‌طور که می‌دانید فرایندهای هر پروژه در حوزه ساخت‌وساز منحصربه‌فرد است و به همین دلیل، نیازهای نسبتاً­ متفاوتی در هر فاز آن پدید می‌آید. با استفاده از خدمات ابری، شرکت‌های فعال در این صنعت قادرند داده‌های ذخیره شده خود را بر اساس نیازهای هر تیم، شخصی‌سازی و مدیریت کنند تا بتوانند ساده‌تر به اهداف پروژه دست یابند. این امر موجب افزایش کارایی تمام واحدهای دخیل در پروژه می‌شود.

 

۵. فضایی برای ذخیره‌سازی داده‌ها

یکی از ویژگی‌های بارز خدمات ابری، قابلیت ذخیره‌سازی حجم زیادی از داده است. ویژگی مقیاس‌پذیری و توسعه این خدمات، به شما امکان می‌دهد تا به میزان نیاز خود از فضای ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید. از طرفی، می‌توانید با خدمات زیرساخت‌ ابری، از فایل‌های خود نسخه پشتیبان‌ (بک‌آپ) تهیه کنید. این کار تمام نگرانی‌ها را بابت پاک شدن اطلاعات پروژه از میان می‌برد و باعث می‌شود اسناد مورد نیازتان همواره در دسترس باشد. همچنین، دست‌یابی به اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به پروژه‌های مشابه قدیمی، در بسیاری از موارد راه‌گشای امور خواهد بود.

۶. دست‌یابی به قدرت تحلیل پیشرفته

/wp-content/uploads/2021/06/c5-e1624089260785.jpg

منطقی است که بدون وجود داده‌های حقیقی از فرآیندها، امکان تحلیل پیشرفت پروژه وجود ندارد. اما همان‌طور که می‌دانید در یک پروژه ساخت‌وساز عظیم، روزانه صدها گزارش رد‌و‌بدل می‌شود که همگی نیاز به پردازش و طبقه‌بندی دارد. این موضوع، بیش از هرچیز نیاز این صنعت به استفاده از زیرساخت‌های ابری را نمایان می‌کند. به کمک  این راهکار، کلیه داده‌ها جمع‌آوری شده و مقایسه و تحلیل آن از طریق نرم‌افزارهای مربوط، بسیار ساده‌تر انجام می‌شود.

 

سخن پایانی

همان‌طور که در مطالب بالا شرح داده شد، استفاده از زیرساخت‌ها و سرویس‌های ابری، مزایای قابل توجهی را برای کسب‌وکارهای فعال در صنعت ساخت‌وساز به ارمغان می‌آورد. علاوه‌بر موارد ذکر شده، می‌توان با قطعیت گفت که استفاده از فناوری ابری، به شرکت‌ها جسارت بیشتری برای دفاع از نتایج پروژه و زحمات خود می‌دهد؛ چرا که با وجود چنین سیستم یکپارچه‌ای، هیچ گزارشی از قلم نمی‌افتد و اسناد و مدارک همه فرآیندها به‌طور دقیق ثبت و ضبط می‌شود.

فراموش نکنید آینده تمام صنایع با تکنولوژی‌های نوین دیجیتال گره خورده است. اگر شما نیز می‌خواهید از قافله رقابت جا نمانید و کسب‌وکارتان را از طریق استفاده از خدمات ابری به مسیری نوین و در عین حال امن هدایت کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت خدمات زیرساخت ابری ایرانسل  مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این راهکار و دریافت مشاوره از کارشناسان ما، به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل بزنید.

 

منبع:

https://www.procrewschedule.com/6-ways-cloud-computing-is-revolutionizing-construction/

4.1 17 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

با امکانات و قابلیت‌های سرویس زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شوید!

معرفی کامل سرویس زیرساخت ابری ایرانسل و استفاده از قابلیت‌های آن در کسب‌وکارها

بازدید: 4456

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

رایانش ابری یا cloud computing، راهکاری ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان شما

بازدید: 4413

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟

بازدید: 3797