همانطور که در مقالات گذشته به این موضوع نگاهی داشته‌ایم، پیشرفت‌های تکنولوژی توانسته  ابعاد مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و کسب‌وکارهای مختلف را به سمت تحول دیجیتال و هوشمندسازی سوق دهد. حمل‌ونقل نیز یکی از صنایعی است که با هوشمند شدن،  زندگی ما را نیز متحول کرده است. تا حدی که می‌‌توان گفت خودروهای هوشمند یا به عبارتی خودروهای متصل یکی از  وسایل لازم برای داشتن سبک زندگی هوشمند و مدرن است.

در این مقاله قصد داریم که به مبحث تحول دیجیتال در صنعت خودروسازی بپردازیم . ابتدا لازم است روش‌ ارزیابی جایگاه خودروسازان را برای ورود به عصر دیجیتال مورد بررسی قرار دهیم.

جایگاه‌یابی خودروسازان برای ورود به عصر دیجیتال

اگر از فعالان صنعت خودروسازی هستید می‌توان با قاطعیت گفت که این مطلب، حاوی اطلاعاتی  مفید درباره آینده صنعت شما است. با توجه به تحریم‌های موجود و چالش‌های شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی، بهترین راه حل این است که درآمد حاصل از خودروهای فروخته شده (در سال‌های قبل) افزایش یابد. از سویی دیگر، اگر به عنوان یک تولیدکننده داخلی با کاهش نرخ تولید مواجه هستید یا قصد دارید در دوران پساتحریم با شرکت‌های تولیدکننده خارجی رقابت کنید، راهی جز ورود به عصر دیجیتال نخواهید داشت. برای این کار، پیش از هر چیز باید جایگاه فعلی کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و  با توجه به ارزیابی فاصله با وضعیت مطلوب، برای رسیدن به آن جایگاه به شکل اصولی برنامه‌ریزی کنید.