post image

 با اینترنت اشیا، سبک زندگی هوشمند را به خانه خود بیاورید!

با پیشرفت تکنولوژی و رونق گرفتن استفاده از اینترنت اشیا، سبک زندگی ما دچار چه تغییراتی می‌شود؟


این روزها تکنولوژی در تمام دنیا در حال رشد و پیشرفت است، به تمام ابعاد زندگی ما راه پیدا کرده‌ و در حال تغییر و تحول سبک زندگی ماست. یکی از مهمترین تکنولوژی‌هایی که در این تغییر نقش بسزایی داشته، اینترنت اشیا است که باعث به‌وجود آمدن گجت‌های هوشمندی شده که برای زندگی راحت‌تر و بهتر به کمک ما  آمده‌اند. در ادامه نگاهی به برخی از  امکانات این گجت‌ها می‌اندازیم.

۱. مت هوشمند یوگا

/wp-content/uploads/2019/04/7-1-e1661313858546.jpg

این مت که نقش مربی یوگا را برای ما ایفا می‌کند از طریق تعدادی حسگر هوشمند و با کمک اینترنت اشیا، تمام حرکات ما را در حین ورزش رصد می‌کند و در صورتی که حرکات را به درستی انجام ندهیم، از طریق اپلیکیشنی که روی موبایل‌مان نصب شده، در لحظه پیامی را ارسال و به ما کمک می‌کند تا حرکات را اصلاح کنیم و به درستی انجام بدهیم.

اولین باری که کاربر از این مت هوشمند استفاده می‌کند، حرکاتی را باید از روی اپلیکیشن انجام دهد تا شکل و سایز بدن به‌علاوه محدودیت‌های حرکتی او مشخص شود. تمام این اطلاعات روی اپلیکیشن ذخیره می‌شود و در صورت هر گونه تغییر در وزن و تعادل بدن، مت هوشمند کاربر را در جریان می‌گذارد. به مرور زمان، روند پیشرفت فرد در یوگا قابل مشاهده است و فرد می‌تواند وضعیت خود را روزانه بررسی و مشاهده کند.

۲. بالشت هوشمند

/wp-content/uploads/2019/04/77-1-e1661315442190.jpg

یک سوم از عمر ما، به خواب اختصاص دارد؛ به همین دلیل باید با دقت بیشتری کالای خواب مناسب خود را انتخاب کنیم. بالشت هوشمند با استفاده از جدیدترین تکنولوژی اینترنت اشیا (IoT) و اتصال به دیگر  گجت های هوشمند، امکانات جالبی را در خود جای داده است:

  • پخش موسیقی: با استفاده از اسپیکرهای بی‌سیمی که در بالشت‌ها تعبیه شده است، می‌توانید به موسیقی، پادکست، کتاب صوتی و هر برنامه‌ای که با گوشی هوشمند قابل دسترسی است، گوش کنید.
  • عادات خواب: با ارائه گزارش روزانه از چرخه خواب، مدت زمان خواب و خروپوف  تحلیل جامعی از وضعیت خواب شما ارائه می‌دهد. حتی زمانی که صدای خروپوف شما بیش از اندازه بلند باشد، بالشت هوشمند با لرزش آهسته هشدار می‌دهد و باعث می‌شود در وضعیت بهتری قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید:

خانه های هوشمند در خدمت افراد کم توان و معلول

۳. شلوار‌‌های شارژر

فعالیت‌های زیاد ما با گوشی‌های موبایل در طول روز، باعث شده که تمدید شارژ آن‌ها برای ما تبدیل به یک دغدغه بزرگ شود و همین نکته باعث خلق تکنولوژی‌های متفاوت و خلاقی در این حوزه شده است. کمپانی Joe’s Jeans  یکی از کمپانی‌های پیشتاز در این زمینه است که در لاین شلوار جین خود، به تازگی گجت شارژ موبایل از طریق جیب شلوار را معرفی کرده است. سیستم این شلوار به این صورت طراحی شده که شما با قرار دادن موبایل در جیب شلوارتان می‌توانید آن را بین ۷۰ تا ۸۵ درصد شارژ کنید.

۴. تیشرت ورزشی هوشمند

/wp-content/uploads/2019/04/777-e1661314306731.jpg

شرکت Ralph Lauren تولید‌کننده مشهور لباس  نیز از رقابت عقب نمانده و با طراحی تیشرت‌های ورزشی هوشمند پا به عرصه اینترنت اشیا گذاشته است. این تیشرت دارای فیبرهای نقره‌ای و یک حسگر Black Box است که از سمت قفسه سینه به تی‌شرت متصل می‌شود و پارامترهای سلامتی مانند تعداد قدم‌ها، ضربان قلب، عمق و تعداد تنفس و کالری مصرفی را اندازه‌گیری می‌کند. اطلاعات دریافتی توسط حسگرها به گوشی هوشمند شما ارسال می‌شود و بر اساس تحلیلی که انجام می‌دهد، پیشنهاداتی را به شما اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اینترنت اشیا؛ آینده سلامت و مراقبت‌های پزشکی

 

سخن آخر

نمونه‌های بالا تنها بخش کوچکی از حضور تکنولوژی اینترنت اشیا در زندگی شخصی و روزمره‌ما بود اما این تکنولوژی فقط به خانه‌های ما ختم نمی‌شود و در حال حاضر، کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ برای رشد و پیشرفت خود مجبور هستند تا وارد این مسیر شوند. راهکارهای سازمانی ایرانسل در مسیر پیدایش اینترنت اشیا در ایران در تلاش است تا این مسیر جدید را  با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و هوش مصنوعی، برای کسب‌وکارهای ایرانی آسان‌تر و باکیفیت‌تر ارائه دهد. سرویس مدیریت هوشمند ناوگان  (FMS)، خودرو متصل و چند سرویس دیگر، از جمله راهکارهای سازمانی ایرانسل است، که شما می‌توانید از آن‌ها در شرکت و یا سازمان خود بهره‌مند شوید.

به نظر شما، آینده کسب‌و‌کارها با پیشرفت تکنولوژی دچار چه تغییر و تحولاتی خواهد شد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، و یا هر سوال دیگری که در مورد این تکنولوژی و چگونگی استفاده از آن در سازمان خود دارید، می‌توانید از طریق آدرس EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما مطرح کنید، تا در اسرع وقت به‌منظور مرتفع کردن آن، با شما ارتباط بگیریم.

3.8 5 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

تحول دیجیتال در صنعت بانکداری با تکنولوژی اینترنت اشیا

اینترنت اشیا چگونه سطح خدمات و بهره‌وری صنعت بانکداری را ارتقا می‌دهد؟

بازدید: 5421

blog image

۱۳۹۵/۰۱/۲۰

اینترنت اشیا؛ آینده سلامت و مراقبت‌های پزشکی

چگونه اینترنت اشیا (IoT) به ارتقای کیفیت خدمات حوزه سلامت و درمان کمک می‌کند؟

بازدید: 4176

blog image

۱۳۹۹/۰۳/۱۷

۷ شهر هوشمند جهان، چگونه از تکنولوژی اینترنت اشیا استفاده کردند؟

شهرهایی که به برترین شهرهای هوشمند جهان تبدیل شدند.

بازدید: 4171