post image

معرفی بهترین گجت‌های هوشمند سال 2018

گجت‌های هوشمند چگونه تعطیلات بهتری را برای شما رقم خواهند زد؟


اگر همه دستگاه‌هایی که روزانه استفاده می‌کنید، قابلیت اتصال به اینترنت داشته باشند، چه می‌شود؟  انواع وسایل از جمله ساعت‌، بلندگو، چراغ‌، زنگ‌ در، دوربین‌، پنجره‌، پرده‌های پنجره، آبگرم‌کن، لوازم‌خانگی، وسایل آشپزی هم مثل کامپیوتر و گوشی هوشمند می‌توانند از طریق اینترنت به هم متصل شوند. این دستگاه‌ها با اتصال به هم‌دیگر و برقراری ارتباط از طریق اینترنت اشیا  (internet of thing- IoT)می‌توانند دستورات شما را اجرا کنند. با استفاده از بستر  اینترنت اشیا رؤیاها و تخیلات ما درباره زندگی در شهرهای هوشمند جامه عمل  خواهند پوشید.

 

تعطیلاتی جذاب با گجت‌های هوشمند

از الان تا سال بعد، زمان کافی دارید که برای تعطیلات تابستانی سال آینده خود برنامه‌ریزی کنید. در این مطلب به معرفی بهترین گجت‌های هوشمندی می‌پردازیم که می‌توانند تعطیلات خوبی را برای شما بسازند.

چمدان‌‌های هوشمند Blue Smart

چطور است با یکی از مهمترین وسایل سفر شروع کنیم؛ چمدان! ما در سفرهای خود همواره نگرانی‌های زیادی را  بابت گم کردن یا جا گذاشتن چمدان‌های خود داریم. چمدان‌های Blue Smart دارای یک تراشه GPS هستند که به شما اجازه می‌دهد امکان ردیابی چمدان خود را از هر نقطه جهان داشته باشید. بنابراین با خرید این چمدان دیگر در سفر نگران گم‌شدن چمدان خود نخواهید بود.

از دیگر قابلیت‌های این چمدان تجهیز آن به یک باطری قدرتمند است که تا شش بار  قابلیت شارژ تلفن همراه را دارد.همچنین چمدان وزن بار را نشان می‌دهد و مسافران را از این بابت نیز مطمئن می‌کند. تمامی این موارد از طریق تراشه هوشمندی که داخل چمدان جایگذاری شده توسط گوشی همراه شما قابل‌کنترل است.

کارت حافظه Eyefi Mobi SD

/wp-content/uploads/2018/09/I6-e1630142751123.jpg

یکی از سخت‌ترین کارها در پایان سفر انتقال عکس‌ها از دوربین به دیگر دستگاه‌ها است. با استفاده از کارت‌های حافظه هوشمند بانام Eyefi Mobi SD دوربین شما از طریق وای فای فضایی ابری ایجاد می‌کند و همه عکس‌ها و فیلم‌های شما بین دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. با استفاده از این کارت حافظه می‌توانید بیشتر در ساحل، موزه، مکان‌های دیدنی و… گردش کنید و بدون نگرانی از  پر شدن حافظه دوربین خود عکس بگیرید. درواقع کارت حافظه هوشمند به معنای حذف شدن کابل‌های  USB، انتقال عکس از طریق ایمیل یا پیام‌رسان‌ها و… است.

لباس شنای هوشمند Neviano UV Connect

همه ما می‌دانیم که قرار گرفتن در معرض نور خورشید در مدت طولانی خطرناک است و به خاطر سپردن زمان تمدید استفاده از کرم‌ ضد آفتاب نیز کار دشواری است. اما با استفاده از لباس‌های شنای هوشمند برند Neviano UV Connect که دارای حس‌گر UV است می‌توانید زمان تمدید کرم‌های ضدآفتاب خود و بسیاری موارد دیگر را مدیریت کنید. این حس‌گرها با اتصال به گوشی هوشمند و از طریق اپلیکیشن قابل کنترل است. در صورتی که بیش از اندازه در معرض آفتاب قرار گرفته باشید، این برنامه به شما اخطار می‌دهد تا محل را ترک کنید.

در این برنامه تنظیماتی وجود دارد که اگر فرد پس از گذشت مدت زمانی مشخص از دریافت اخطار، از نور آفتاب دوری نکرد، به نزدیکان وی پیامی ارسال کند تا او را از گرمازدگی نجات دهند.

/wp-content/uploads/2018/09/I4-e1630142826606.jpg

بارش باران، آن هم زمانی که چتر یا لباس نامناسبی بر تن دارید، اتفاق ناخوشایندی است. جالب است بدانید به تازگی چتری اختراع شده که می‌تواند زمان ابری و بارانی شدن هوا را از طریق گوشی هوشمندتان به شما اطلاع دهد تا چترتان را همراه خود ببرید. چتر هوشمند Oombrella دارای یک کپسول کوچک در انتهای دسته چتر است که چهار حس‌گر برای اندازه‌گیری دما، رطوبت، فشار هوا و نور خورشید را در خود جای داده است. حس‌گرها از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شوند و بارش باران در آینده را به شما اطلاع می‌دهد. این چتر هوشمند را هرگز گم نمی‌کنید، زیرا به محض فاصله‌ گرفتن از شما پیغامی بر روی موبایل‌تان ظاهر می‌شود تا به شما اطلاع دهد چتر را فراموش کرده‌اید. از دیگر مزایای این چتر تنظیم رنگ و نور آن است؛  وقتی در حال پیاده روی هستید و صدای زنگ گوشی خود را  نمی‌شنوید از طریق تغییر رنگ چتر متوجه زنگ موبایل‌تان خواهید شد.

 

دستگاه iGrill

و  در نهایت مهم‌ترین بخش تعطیلات و پیک‌نیک،  باربیکیو است. با کمک برنامه و دستگاه iGrill می‌توانید درجه حرارت مورد نیاز برای پخت گوشت یا سبزیجات را کنترل کنید و با حفظ ارزش غذایی آن  را نوش جان کنید. این فناوری با کمک اتصال یک سیم از غذا به گوشی همراه و استفاده از  اپلیکیشن دما، میزان پخت غذا را اندازه‌گیری می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد. با این روش طبخ، دیگر غذایی خام نخواهد ماند و از سوختن آن جلوگیری می‌شود.

زندگی هوشمند همان رؤیایی است که بشر سالیان سال در سر پروراند تا اکنون شاهد استفاده از آن در زندگی روزمره خود باشد. ما در کسب‌وکار سازمانی ایرانسل با ایجاد و توسعه شهر هوشمند ایرانسل، زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی گسترده‌ای  را در بخش اینترنت اشیا فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم به‌عنوان برترین اپراتور دیتای کشور، آینده‌ای هوشمند برای کشور عزیزمان به ارمغان آوریم. با شهرهای هوشمند بیشتر  آشنا شوید.

 

منبع:

 

3 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

تحول دیجیتال در صنعت بانکداری با تکنولوژی اینترنت اشیا

اینترنت اشیا چگونه سطح خدمات و بهره‌وری صنعت بانکداری را ارتقا می‌دهد؟

بازدید: 5423

blog image

۱۳۹۵/۰۱/۲۰

اینترنت اشیا؛ آینده سلامت و مراقبت‌های پزشکی

چگونه اینترنت اشیا (IoT) به ارتقای کیفیت خدمات حوزه سلامت و درمان کمک می‌کند؟

بازدید: 4182

blog image

۱۳۹۹/۰۳/۱۷

۷ شهر هوشمند جهان، چگونه از تکنولوژی اینترنت اشیا استفاده کردند؟

شهرهایی که به برترین شهرهای هوشمند جهان تبدیل شدند.

بازدید: 4174