post image

نقش اینترنت پرسرعت در کسب‌وکارها

در دنیایی که سرعت عمل حرف اول را می‌زند، اینترنت پرسرعت مزیت رقابتی مهمی است.


در دهه‌های اخیر، دنیای کسب‌وکارها تغییرات فراوانی داشته است. با ظهور اینترنت نوع ارتباط‌ها و تعامل‌های کسب‌وکارها دست‌خوش تحولی شگرف شده است. یکی از  ابعاد این تحول افزایش سرعت انتقال اطلاعات است. در دنیایی که همه از سرعت حاصل از تکنولوژی بهره می‌برند، کسب‌وکاری موفق است که بتواند از ابزارهایی استفاده کند که بیشترین شتاب را به فرآیند کارش می‌دهند.  

۱. اینترنت پرسرعت در دنیای رسانه‌

/wp-content/uploads/2016/06/d2-e1613489303849.jpg

امروزه رسانه‌های اجتماعی، در فعالیت‌های روزانه‌ خبرنگاران، نقشی حیاتی ایفا می‌کند. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۰ درصد خبرنگاران برای انتشار اخبار و پوشش رویدادها از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند. همچنین بیش از ۵۳ درصد آن‌ها مطالب‌شان را از طریق میکروبلاگ‌‌هایی مثل توییتر (Twitter) منتشر کرده‌اند. این آمارها اهمیت استفاده از  فضای مجازی را در دنیای رسانه نشان می‌دهد. البته باید در نظر داشت که پوشش خبری لحظه‌به‌لحظه رویدادها و انتشار اخبار در شبکه‌های اجتماعی یا تبادل آن با سرویس‌های خبری، بدون دسترسی دائمی به اینترنت پرسرعت میسر نمی‌شود.

۲. اینترنت پرسرعت در  سازمان‌ها

در عصر امروز، سازمان‌ها ارتباطات خود را با شرکت‌ها و افراد گسترش می‌دهند و زمینه تبادل اطلاعات و همکاری را با آنها فراهم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که این سازمان‌ها به آن نیاز دارند اینترنت پرسرعت است. چرا که با استفاده از آن می‌توانند فرآیند ارتباط و تبادل اطلاعات را سرعت بخشند.

۳. اینترنت پرسرعت و فروشگاه‌های آنلاین

/wp-content/uploads/2016/06/d3-e1613489360944.jpg

با توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت، فضایی مناسب برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی به وجود آمده است. این کسب‌وکارها، به مرور زمان، به رقیبی برای فروشگاه‌های فیزیکی تبدیل شده است. طبق گزارش مرکز آمار ایالات متحده، درصد خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، در مقایسه با روش سنتی، افزایش چشم‌گیری داشته است. به عنوان مثال ۷۴ درصد از خریدهای حوزه الکترونیک، ۴۸ درصد از کل خریدهای مرتبط با حوزه فناوری و همچنین ۶۵.۹ درصد از خریدهای پوشاک از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود. بر اساس داده‌های اخیر، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران نیز با رشد سالیانه ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

با توجه به این رشد روزافزون، وجود عواملی مثل سرعت بالا در ارائه خدمات، پشتیبانی ۲۴ ساعته و بررسی سفارشات در کمترین زمان، موفقیت کسب و کارها را تضمین می‌کند. به بیانی واضح‌تر، فرآیندهای فروشگاه‌های آنلاین از مرحله جستجو و ثبت سفارش توسط مشتری تا بررسی سفارش‌ها، چک کردن موجودی توسط کارشناسان پشتیبانی و فروش به اینترنت همراه وابسته است. به همین علت، دسترسی نداشتن به اینترنت، باعث توقف فرآیندهای بررسی سفارش‌ها می‌شود.

 

سخن آخر

از پیامدهای ظهور کسب‌وکارهای آنلاین و همچنین فراگیر شدن مشاغل دورکار در سازمان‌ها این است که تقاضا برای خدمات اینترنت پر‌سرعت همراه افزایش چشم‌گیری داشته است. در این حوزه، اینترنت همراه ایرانسل از جمله سرویس‌هایی است که به خوبی دغدغه‌‌های این حوزه را برطرف کرده و به افراد فرصت می‌دهد هر جا که هستند به اینترنت پایدار و سریع دسترسی داشته باشند. مودم‌های همراه ایرانسل با امکان جابه‌جایی آسان، اتصال هم‌زمان چند کاربر،  پایداری بالا و ارائه اینترنت ۳G و ۴G، باعث می‌شوند فرایند دورکاری در سازمان‌ها و همچنین پشتیبانی  آسان‌تر شود. همچنین واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل برای بهبود خدمت‌رسانی و بالا رفتن رضایت‌ مشترکان سازمانی، انواع بسته‌های پیشنهادی و مودم‌های مخصوص اینترنت همراه را متناسب با نیاز سازمان‌ها ارائه می‌کند‌.

 

منبع:

https://www.statista.com

 

4.2 34 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۵/۰۴/۲۳

راهکار اینترنت سازمانی نسل ۴ و ۴.۵ ثابت (TD-LTE) برای کسب‌و‌کارها

با کاربرد اینترنت پرسرعت سازمانی نسل ۴و ۴.۵ ثابت ایرانسل برای کسب‌و‌کارها بیشتر آشنا شوید.

بازدید: 3386

blog image

۱۳۹۵/۰۳/۱۳

نقش اینترنت پرسرعت در کسب‌وکارها

در دنیایی که سرعت عمل حرف اول را می‌زند، اینترنت پرسرعت مزیت رقابتی مهمی است.

بازدید: 2424

blog image

۱۴۰۱/۰۲/۱۰

با مزایای فوق العاده سرویس اینترنت سازمانی ایرانسل در شرکت بیمه حافظ، آشنا شوید!

چرا بیمه حافظ سرویس اینترنت سازمانی ایرانسل (اینترنت ثابت با آی‌پی استاتیک) را به بسترهای ADSL و رادیویی ترجیح داد؟

بازدید: 2205