post image

آغاز سال نو، زمانی ایده‌آل برای تحول کسب‌و‌کار شماست

کارآفرینان موفق در آغاز سال نو برای تحول در کسب‌وکارشان چه تصمیماتی می‌گیرند؟


از گذشته تا کنون، افراد آغاز سال نو را زمانی مناسب برای گرفتن تصمیماتی جدید در سال پیش روی خود می‌دانند. در حقیقت، پایان سال زمانی  است برای بازتاب آن‌چه که در ۱۲ ماه گذشته اتفاق افتاده. این موضوع در کسب‌و‌کار هم صدق می‌کند.

در این مطلب قصد داریم با الگو قرار دادن بخشی از رفتار و پیشنهادهای افراد موفق، به راز تغییرات آن‌ها برای سال جدید پی ببریم.

در ادامه، گزیده بهترین پیشنهادات شش کارآفرین موفق را به شما ارائه می‌کنیم. این افراد درباره استفاده هوشمندانه از تغییر و تحول سال در راستای بهبود اوضاع کسب‌وکارشان سخن گفته‌اند.

علی مهوان

/wp-content/uploads/2018/03/123-e1623044792942.png

علی مهوان، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران نرم‌افزار خرید تلفن همراه (Sharebert) می‌گوید:

«بسیاری از مشتریان شما تغییر و تحولات خود را از مجرای تصمیمات سال نو دنبال می‌کنند. معمولاً مردم قصد دارند در سال جدید کارها را به شکل بهتری انجام دهند یا زمان بیشتری را صرفه‌جویی کنند و این فرصتی مناسب برای شماست تا بیشتر روی استراتژی بازاریابی شرکت خود تمرکز کرده و آن را با هیجانات سال نوی مردم هماهنگ نمایید.

مهوان پیشنهاد می‌دهد: «به جای تمرکز بر اهداف و آرزوهای خود سعی کنید با اهداف و آرزوهای مشتریانتان هماهنگ شوید. مربی‌ای باشید که به مردم پیشنهاد می‌دهد سبک زندگی خود را بهبود بخشند، ورزش کنند یا وقت بیشتری را با خانواده خود بگذرانند.»

ویکتور پاتل

/wp-content/uploads/2018/03/12345.png

ویکتور پاتل، مدیر عامل شرکت میزبانی وب (Future Hosting) می‌گوید:

«بیانیه و استراتژی سازمان شما مانند سکان هواپیمایی است که کسب‌و‌کار شما را در مسیر مشخصی نگه می‌دارد. همه ما در موقعیت‌های پیش‌بینی نشده نظم ذهنی‌‌مان را از دست می‌دهیم و ممکن است بدون اراده از مسیر منحرف شویم. او می‌گوید: من می‌خواهم هر سال این بیانیه را بازنگری کنم، چرا که همزمان با تغییر محیط جامعه، سازمان نیز باید تغییر کند. خوب است زمانی را برای فکر کردن درباره جایگاهی که می‌خواهیم به آن برسیم و هماهنگ کردن کسب‌و‌کار با اهدافمان اختصاص دهیم.»

 

کریستین مارکوت

سال نو می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای معرفی یک ظاهر جدید از نام تجاری شما باشد. کریستین مارکوت، بنیانگذار و مدیر بی‌نظیر  آژانس توسعه خلاق (LLC) می‌گوید:

«ما تلاش می‌کنیم هرساله رنگ‌ها، نام تجاری، وب‌سایت، لوگو و حتی آواها و قالب پیام‌هایمان را به روز کنیم. به جرات می‌توانم بگویم که اگر من و تیم من در آستانه سال نو شکل و شمایل بصری خود را به روز نکرده باشیم، این کار دیگر قابل انجام نخواهد بود و زیبایی بصری از بین می‌رود.»

 

سید بلخی

سید بلخی بنیان‌گذار نرم‌افزار بهینه‌سازی (OptinMonster) برای آخر سال پیشنهاد می‌کند که محتواهای سال قبل را بررسی کنیم، او می‌گوید:

«سال نو زمان خوبی است تا نگاهی به استراتژی محتوایی خود بیندازید و پیشنهادهایی برای بهبود آن ارائه دهید. شاید بخواهید کلمات کلیدی جدیدی را رتبه‌بندی کنید یا بخواهید نرخ تعامل مخاطبان با پست‌های خود را  افزایش دهید. مهم‌ترین قدم این است که مشخص کنید کدام بخش از استراتژی محتوایی شما بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در سال گذشته داشته است؛ سپس بر روی آن تمرکز کنید.»

جیانا کوک

/wp-content/uploads/2018/03/eventup_owler_20200818_233439_original-e1623045310884.jpg

تعطیلات زمان خوبی است تا مشتریان خود را درباره نام تجاری‌تان هیجان‌زده کنید. جیانا کوک، مدیر عامل شرکت (EVENTup) می‌گوید:

«ما قبل از شروع سال نو، مسابقه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که کاربران‌مان بتوانند در آن شرکت کنند، در این مسابقه حس خوب سال نو را به مشتریان منتقل می‌کنیم.»

کوک اضافه می‌کند: «مسابقه راهی جذاب برای به دست آوردن مشتریان و برقراری ارتباط با نام تجاری است، ما این سنت را دوست داریم، این کار برای همه طرف‌ها مفید است و یک بازی برد ـ برد و راهی جالب برای شروع سال جدید به حساب می‌آید.»

 

کارل کانگر

شما ممکن است زمان زیادی را صرف بازسازی استراتژی شرکت‌تان برای سال پیش رو کنید، اما این کار نباید باعث شود که نیازها و اهداف کارمندان خود را فراموش کنید. کارل کانگر، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت راه‌حل بازاریابی محتوا (MRR) می‌گوید:

«ما  در انتهای هر سال یک جلسه مفصل برای بحث در مورد سال گذشته برگزار می‌کنیم و از همه کارکنان می‌خواهیم پیشنهادات خود را برای بهبود اوضاع در سال آینده ارائه دهند. برای رسیدن به هدف، هر کدام از کارکنان سه راه‌حل ارائه می‌دهند که به وسیله آن‌ها می‌توانیم در سال جدید شادتر و بهتر کار کنیم. در ماه ژوئن ایده‌ها را ثبت‌نام کرده و یک هفته قبل از سال نو آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا بهترین ایده‌ها را برای سال آینده در دستور کار قرار دهیم. جوایز سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی در انتظار اعضای برنده خواهد بود.»

شما چه برنامه‌ای برای شروع سال نو در کسب‌وکارتان دارید؟  آیا قصد دارید در مسیر تحول دیجیتال حرکت کنید؟

اگر پاسخ‌تان مثبت است، می‌توانید از راهکارهای سازمانی ایرانسل در این راستا استفاده کنید. برای آشنایی با این خدمات، به بخش محصولات و راهکارها در صفحه اصلی وب‌سایت ما مراجعه کنید.

 

 

منبع:

 

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8328

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478