post image

پرونده‌های پزشکی بر بستر ذخیره سازی ابری

چگونه می‌توان از بستر ذخیره‌سازی ابری برای خدمات پزشکی بهره برد؟


خدمات پزشکی بر بستر ابری

در حوزه خدمات پزشکی می‌توان اطلاعات بیماران را بر روی یک بستر قابل‌اعتماد و همیشه در دسترس ذخیره کرد تا مورد استفاده سیستم‌ها و پلت فرم‌های گوناگون قرار گیرد. سرویسهای پزشکی بر بستر پردازش ابری به فعالان این حوزه اجازه میدهد تا به اطلاعات  بیماران اورژانسی در قالبی استاندارد دسترسی پیدا کنند و با استفاده از یک ماژول هوشمند ارزیابی پزشکی،  انتخاب آمبولانس را انجام داده و به یاری بیمار بشتابند. آمبولانس‌ها نیز با استفاده از شبکه‌ حسگر بیسیم و اتصال به فضای ابری اطلاعات بیمار را در فضای ذخیره‌سازی ابری به روز رسانی خواهند کرد. با استفاده از خدمات ابری شکاف میان پزشک و بیمار, از لحظه نیاز به پزشک تا زمان پایان درمان و بهبودی کاملاً پر خواهد شد.

/wp-content/uploads/2019/04/139-e1588592078305-1-e1591439435836.jpg

ذخیره‌سازی پرونده‌های پزشکی به صورت سنتی نه تنها هزینه‌بر است بلکه سرعت دسترسی به اطلاعات بیمار را بسیار پیچیده می‌کند. به همین دلیل بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی نیز در حال روی آوردن به ذخیره‌سازی ابری اطلاعات بیماران هستند. با استفاده از این روش پزشک و بیمار هر دو می‌توانند در هر لحظه و بدون مراجعه به مراکز پزشکی، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

/wp-content/uploads/2019/04/140-e1591439461429.jpg

سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلستان(NHS) در جدیدترین دستورالعمل خود، ذخیره‌سازی پرونده‌های پزشکی را بر بستر فضای ابری الزامی کرده است. با این روش سازمان بهداشت و درمان با تکیه بر محاسبات ابری می‌تواند تجهیزات یا داروهای مورد نیاز بیمار را در اسرع وقت یافته و در اختیار تیم پزشکی قرار دهد. دولت انگلیس در سال 2013 قانونی را تصویب کرد که طی آن به کلیه واحدهای فناوری اطلاعات شرکت‌ها و مراکز خدماتی اجازه داده می‌شد که اطلاعات مورد نیاز خود را بر بستر فضای ابری ذخیره کنند. NHS نیز از این خدمات بی‌بهره نماند و توانست برای اولین بار در دنیای پزشکی گام بزرگی در راه سلامت و درمان بردارد.

پردازش و ذخیره‌سازی ابری به بیمار و تیم پزشکی این امکان را می‌دهد تا تنها با اتصال به اینترنت در هر زمان و مکان به داده‌های خود دسترسی داشته باشند و با به اشتراک‌گذاشتن یک لینک، حجم زیادی از اطلاعات را جابجا کنند.

استانداردهای ذخیره‌سازی ابری

گروه امنیت حریم خصوصی معتقد است که توافق حریم خصوصی بیماران بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان جای بحث دارد زیرا ایالات متحده قوانین سختگیرانه‌ای برای بارگذاری اطلاعات بر بستر ابری در داخل انگلیس دارد. این محدودیت باعث شده تا ارائه‌دهندگان این سرویس مانند آمازون، گوگل، آی بی ام، مایکروسافت و اوراکل برای ساخت مرکز داده‌های ابری اختصاصی در بریتانیا اقدام کنند.

طبق قوانین وضع شده، تأمین‌کنندگان فضای ابری موظفند تمامی اطلاعات را رمزگذاری کرده  ارزیابی‌های امنیتی سالانه را باتوجه به استانداردهای ISO یا Essentials Cyber ​​Essentials دولت انگلیس انجام دهند. همچنین می‌بایست در صورت تغییر در حفظ امنیت یا حریم خصوصی کاربران اطلاع رسانی به مشتریان انجام شود.

مزایای ذخیره‌سازی ابری شامل بهبود امنیت اطلاعات و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود. اما طیف وسیعی از مزایای این سامانه در انجام این کار خود را نشان می‌دهد. ریسک استفاده از فضای ابری شامل وابستگی به اتصال به اینترنت، ضرورت تغییر بودجه‌بندی و ضرورت حضور کارشناسان خارجی برای اجرای پلتفرم‌های ابری است.

مایکروسافت که در حال حاضر خدمات ابری را به NHS و وزارت دفاع ارائه می‌دهد، اظهار داشت که ذخیره‌سازی ابری این امکان را به NHS می‌دهد تا با توجه به نیاز بیماران و راهکارهای نوآورانه و مدرن‌ و در عین حال کم‌هزینه به شهروندان خدمات بهداشتی ارائه کند.

خدمات ذخیره‌سازی ابری ایرانسل (ماد)

واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل همگام با تکنولوژی روز دنیا مدتی است که از سامانه ذخیره‌سازی ابری خود با نام ماد رونمایی کرده است. این پلتفرم یک سرویس اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی ابری کاملاً بومی است و قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و مستندات پزشکی را با هر فرمتی بر روی فضای ابری داراست. همچنین مدیر پروفایل می‌تواند، برای پزشکان، پرستاران و غیره سطوح دسترسی متفاوت و مقدار حجم مجاز برای ذخیره‌سازی تعریف کند. با کمک این سامانه می‌توان اطلاعات مورد نیاز بیمار را تنها با یک لینک با داخل یا خارج بیمارستان به اشتراک گذاشت. مهم‌ترین ویژگی سامانه ذخیره‌سازی ابری ایرانسل، امنیت بالای اطلاعات و امکان دسترسی دائمی به آنهاست. امنیت اطلاعاتپزشکی بیمار به واسطه رمزگذاری اطلاعات، شکستن داده‌ها به چندین قسمت و ذخیره‌سازی آنها در چندین مرکز داده امن و مدرن در سراسر کشور تأمین خواهد شد. علاوه بر این، بیمارستان‌ها یا مراکز پزشکی می‌توانند از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و از مزایای پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز بهره‌مند شوند.

برای دریافت مشاوره یا خرید این سرویس کلیک کنید.

منابع:

4 10 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

با امکانات و قابلیت‌های سرویس زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شوید!

معرفی کامل سرویس زیرساخت ابری ایرانسل و استفاده از قابلیت‌های آن در کسب‌وکارها

بازدید: 4310

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

رایانش ابری یا cloud computing، راهکاری ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان شما

بازدید: 4168

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟

بازدید: 3565