کسب‌وکارها همواره از طریق تبلیغات به دنبال جذب مشتریان بیشتر برای محصولات و خدمات خود هستند.  با روی کار آمدن تبلیغات مبتنی بر مکان (Location-Based Advertising) که یکی از زیرمجموعه‌های تبلیغات موبایلی است، این امکان برای کسب‌وکارها فراهم شده که به شکل بهینه‌ای به مشتریان بالقوه اطراف خود دسترسی داشته باشد.

طبق آمار اعلام شده از سوی موسسه بِرگ، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵ میلیارد دلار در صنعت تبلیغات مبتنی بر مکان هزینه شود. اما برای موفقیت در استفاده از این ایده تبلیغاتی توجه به سه نکته اساسی حائز اهمیت است:

  • آگاهی از موقعیت مکانی مخاطبان هدف
  • شناخت مناسب از رفتار و ویژگی‌های مشتری
  • پیامی خلاقانه برای جذب و ترغیب مشتری