post image

 آشنایی با ۷ مزیت کلیدی استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال

استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال چگونه به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کنند؟


بازاریابی و فروش را می‌توان دو عنصر کلیدی در رشد کسب‌وکارها دانست که به‌طور قابل توجهی به سودآوری آن‌ها سرعت می‌بخشد. سوالی که مطرح می‌شود این است که بهره‌مندی از این دو عنصر چه مزایایی دارند و چگونه به پیشرفت سازمان‌ها منجر می‌شوند؟

/wp-content/uploads/2024/06/7-e1717827670321.jpg

بازاریابی در واقع با معرفی کسب‌وکار و محصولات شما به مخاطبان گسترده، به‌دنبال جلب توجه و ایجاد مشتریان بالقوه است که درحال‌حاضر با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نرخ استفاده از اینترنت، استراتژی‌های فروش روزبه‌روز به سمت دیجیتالی شدن رفته‌اند. بر همین اساس، ضرورت و مزایای استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال نیز در حال افزایش است و تقریبا تمام کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند.

در این مطلب همراه ما باشید تا به‌طور عمیق‌تر به مزایای پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال بپردازیم.

 

چرا باید از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟

امروزه، در مقایسه با گذشته، کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ سعی می‌کنند تا از طریق روش‌های بازاریابی مدرن به مخاطبان هدف خود برسند و برای دستیابی و برقراری ارتباط با آن‌ها ترجیح می‌دهند تا از میان روش‌های بازاریابی آنلاین، از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنند.

از مهم‌ترین دلایلی هم که شرکت‌ها و کسب‌وکارها، استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال را ترجیح می‌دهند این است که اینترنت و فضای آنلاین، امکان برقراری ارتباط لحظه‌ای با مخاطبان هدف را فراهم می‌کند و این پلتفرم‌ها نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی، از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند. شما می‌توانید با تعیین صحیح مخاطب هدف و انتخاب پیام مناسب برای انتقال به مشتری، در مدت کوتاه و با اختصاص بودجه‌ای کم، به افزایش قابل توجهی در فروش دست پیدا کنید.

به‌طور کلی پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال را می‌توان به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت تجربه مشتری در نظر گرفت که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا روابط خود را با مشتریان فعلی و بالقوه سازماندهی کنند. حال قصد داریم که در ادامه به معرفی مزایای حاصل از این پلتفرم‌ها بپردازیم.

 

  • با پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، ردیابی عملکرد شما آسان‌تر می‌شود.

اینکه بدانید چه عاملی در نتیجه‌بخشی تبلیغات مؤثر است، به شما کمک می‌کند تا موفقیت خود را حفظ و بهبود بخشید و همچنین نقاطی که نیاز به پیشرفت دارند را شناسایی کنید. پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، جمع‌آوری داده‌هایی در مورد عملکرد شما، مانند نرخ تبدیل و نرخ کلیک را بسیار آسان کرده‌اند. این پلتفرم‌ها با کوتاه کردن فرآیند تصمیم‌گیری و  اجازه دادن به شما برای تصمیم‌گیری براساس داده‌های به‌دست‌آمده، عملکرد شما را افزایش می‌دهند. به‌این‌ترتیب، با کمک پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانید عملکرد کسب‌وکار خود را راحت‌تر کنترل کنید و سودآوری و بهره‌وری را که هدف اصلی بازاریابی است، به‌صورت مستمر حفظ نمایید.

گفتنی است که معیارهایی که از طریق پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال به دست می‌آیند برای یافتن استراتژی‌های جدید بسیار مفید خواهند بود. اندازه‌گیری‌های به‌دست‌آمده می‌توانند به سوالاتی مانند نتایج کمپین‌های بازاریابی قبلی، اینکه کدام کمپین با چه پیامی باید به اشتراک گذاشته شود، مخاطب هدف چه کسانی هستند و برای موفقیت کمپین هدفمند در کمپین‌های قبلی چه باید کرد، پاسخ دهند.

• کارایی کمپین‌های شما با پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال افزایش می‌یابد.

/wp-content/uploads/2024/06/77-e1717828159105.jpg

بازاریابی اتوماتیک به کمک پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، با امکان ایجاد کمپین‌ها با یک کلیک، راحتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند و یکی از کلیدهای افزایش کارایی کمپین‌های کسب‌وکار شما هستند. استراتژی این پلتفرم‌های بازاریابی، یک برنامه جامع برای تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت شما به مشتری، به‌صورت خودکار ارائه می‌دهد که می‌تواند با افزایش بهره‌وری، بازدهی بالایی روی سرمایه‌گذاری (ROI) به همراه آورد.

همچنین دپارتمان‌های بازاریابی کسب‌وکارها از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال برای اتوماسیون کمپین‌های تبلیغاتی و فعالیت‌های فروش به‌منظور افزایش درآمد و به حداکثر رساندن کارایی استفاده می‌کنند. گفتنی است که پلتفرم‌های بازاریابی علاوه‌بر عملکردهایی مانند تولید سرنخ یا Lead، برای اندازه‌گیری کل نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در کمپین‌ها نیز کاربرد دارند.

بازاریابی اتوماتیک به شما این امکان را نیز می‌دهد تا بدون نیاز به فشار دادن دستی دکمه ارسال روی هر کمپین، ایمیل یا پیام، استراتژی تبلیغات دیجیتال خود را اجرا کنید. بدین‌ترتیب، می‌توانید پس از شروع کمپین، بر روی سایر نقاطی که نیاز به کار دارند تمرکز کنید و با تجزیه و تحلیل و کنترل برنامه خود، تغییرات موثری ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

 

  • به کمک پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، برقراری ارتباط با مخاطبان جدید ساده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی، تحلیل درست مخاطب هدف و تولید پیام‌های مناسب برای آن‌ها است. شرکت‌ها برای موفقیت در استراتژی‌های بازاریابی خود، با شناسایی صحیح مخاطب هدف و برقراری ارتباط با آن‌ها، درصدد افزایش وفاداری به شرکت هستند. بازاریابی مبتنی بر عملکرد با اتصال کسب‌وکار به مخاطبان در هر پلتفرمی، بازارهای جدیدی را می‌گشاید.

یکی از شاخص‌های عملکرد بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارها، میزان تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت به سرنخ است. «سرنخ‌یابی» (Lead Generation) اصطلاحی در بازاریابی است که فرآیند تحت‌تأثیر قرار دادن مشتریان علاقه‌مند به محصول یا خدمات ارائه شده و تبدیل آن‌ها به مشتریان جدید را توصیف می‌کند. به عبارت دیگر، فرآیند ایجاد انگیزه در مشتریان بالقوه و آغاز علاقه یا کنجکاوی در مورد محصولات و خدمات یک کسب‌وکار، در بازاریابی «سرنخ‌یابی» نامیده می‌شود. ازآنجایی‌که سرنخ‌یابی، فرآیند جذب مشتریان بالقوه است، بخش مهمی از فرآیند فروش شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد و به لطف پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، می‌توان به راحتی مشتریان را شخصی‌سازی کرد، بنابراین با تحلیل سرنخ‌های شکل‌گرفته در وبسایت یا سایر نقاط تعامل، می‌توان آن‌ها را به مشتریان جدید و دائمی تبدیل کرد.

 

  • با پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال برنامه‌ریزی مصرف بودجه‌ شما کارآمد‌تر می‌شود.

با استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، هم تلاش و هم هزینه‌های انتشار پیام‌های موردنظر برای انبوهی از مخاطبان کاهش یافته است. به‌طوری که با بودجه‌ای کم‌تر نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی، دستیابی به مخاطب هدف درست، آسان‌تر شده است.

برای بهره‌مندی از فرصت‌های استفاده از بودجه‌ای کارآمد، باید مراحل زیر را دنبال کرد:

  • ایجاد یک قیف فروش
  • آگاهی از هزینه‌های عملیاتی
  • تعیین بودجه بازاریابی براساس اهداف کسب‌وکار
  • نگاه به بازاریابی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری، نه هزینه
  • ارزیابی مرحله رشد خود
  • مطالعه دقیق روندهای جاری و آینده

 

  • نرخ ماندگاری مشتری با پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال بهبود می‌یابد.

ازآنجایی‌که امروزه بیشتر افراد، بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و دنبال کردن پست‌های دیگران می‌کنند، می‌توان فرض کرد که مشتریان بالقوه آنلاین هستند و کسب‌وکارها می‌توانند با استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، با مخاطب هدف خود در هر کجایی که هستند، ارتباط برقرار کنند.

یکی از استراتژی‌های پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، شخصی‌سازی محتوای ایمیل برای مشتریان و ارسال کمپین‌های متناسب با علایق آن‌ها است. با این کار، احتمال باز کردن ایمیل‌ها توسط مشتریان بیشتر شده و با ایجاد روابط متقابل، تداوم حضور مشتریان (نرخ ماندگاری) تضمین می‌شود. رساندن محتوای مناسب به مخاطب هدف مناسب، نه تنها احتمال خرید مشتری را افزایش می‌دهد، بلکه به آن‌ها در تبدیل شدن به یک مشتری وفادار نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز

• تسهیل نظارت بر عملکرد کمپین‌های بازاریابی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

/wp-content/uploads/2024/06/7777-e1717828430847.jpg

یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت بازاریابان، داشتن دید (visibility) نسبت به برند و محصول است. به لطف پلتفرم‌های بازاریابی، می‌توانید پیام درست را به مخاطب هدف مناسب ارسال کنید، بنابراین کسب‌وکار شما به درستی جایگاه خود را پیدا می‌کند و با مشتریانی که واقعاً نیاز دارند کسب‌وکار شما را ببینند و بشناسند، تعامل برقرار می‌کنید. این تعامل را می‌توان به‌لطف پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال دسته‌بندی کرد و مشتری بیشتر با محتوای مرتبط با محصولی که به آن علاقه‌مند است، مواجه می‌شود.

درحالی‌که استراتژی بازاریابی سنتی، ارتباط یک‌طرفه را ارائه می‌دهد، استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال امکان برقراری ارتباط دوطرفه را فراهم می‌کنند. تنها کاری که کسب‌وکارها باید انجام دهند، تعیین صحیح مخاطب هدف و برقراری تعامل با پلتفرم‌ها است.

برای رسیدن به موفقیت در دنیای تجارت، استراتژی‌های بازاریابی متفاوتی وجود دارد. در میان روش‌های بازاریابی، «بازاریابی کانال همه‌کاره» (Omni channel marketing) به‌معنای بازاریابی جامع و «بازاریابی چندکاناله» (multichannel marketing) به معنای مدیریت مجزای کانال‌های بازاریابی است که می‌توان گفت هر دو روش بازاریابی به‌دنبال تعامل با مشتریان از طریق چندین کانال ارتباطی هستند.

با استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، به همراه روش بازاریابی چندکاناله، کسب‌وکار می‌تواند دید بیشتری به دست آورد و تجربه مشتری به بهترین شکل ممکن ارتقا پیدا کند.

 

  • به کمک پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر ممکن می‌شود.

با پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، می‌توانید به‌طور موثری با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید و در مدت کوتاهی برای فعالیت‌هایی که در زمینه بازاریابی انجام می‌دهید، به نتایج تبدیل و فروش بالاتری دست پیدا کنید.

توانایی اندازه‌گیری با پلتفرم بازاریابی دیجیتال، یکی از مهم‌ترین عوامل برای تعیین استراتژی شما است. با استفاده از کانال‌های بازاریابی، به راحتی می‌توان تحلیل‌هایی مانند اینکه چه تعداد نفر و چه کسانی به یک کمپین دست پیدا می‌کنند و کدام مشتریان علاقه‌مند هستند، به دست آورد.

دستیابی به تمامی جنبه‌های علایق مشتریان، با داده‌های حاصل از مطالعات انجام شده با پلتفرم‌های مارکتینگ، به ایجاد یک تجربه مشتری با نرخ تبدیل بالا کمک می‌کند. پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال به‌دلیل خودکار کردن فرآیندها و مراحل بازاریابی، به دستیابی نرخ تبدیل بالاتر، کارایی بیشتر و سودآوری با هزینه کمتر، کمک می‌کند و به همین دلیل کسب‌وکارهای زیادی آن را ترجیح می‌دهند.

پلتفرم بازاریابی دیجیتال یلوادوایز چیست و چگونه به رشد کسب‌وکار ما کمک می‌کند؟

/wp-content/uploads/2024/06/7777777-e1717828291910.jpg

یلوادوایز، به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل، به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در زمینه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی متنوع یاری می‌رساند. این پلتفرم با ارائه پنلی کاربرپسند، به صاحبان کسب‌وکار این امکان را می‌دهد تا ضمن مشاهده تمام مراحل کمپین، نسبت به انتخاب مخاطب هدف اقدام نموده و به نتایج مطلوب دست یابند.

ازجمله مزایای این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه روش‌های متنوع تبلیغاتی
  • دسترسی به جامعه هدف گسترده و متنوع
  • ارائه قابلیت تحلیل با داشبورد جامع
  • امکان افزودن جوایز به تبلیغ
  • رصد لحظه‌ای کاربران
  • بهینه‌سازی فرآیند فنی تبلیغات

گفتنی است که یلوادوایز خدمات و راه‌حل‌های تبلیغاتی متنوعی نیز ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با انتخاب راهکار متناسب با کسب‌وکار خود، بهترین اثربخشی را دریافت کنید. این راهکارهای عبارت‌اند از:

  • تبلیغات CPC یا تبلیغ به‌ازای هر کلیک
  • تبلیغات CPD یا تبلیغ به‌ازای هر دانلود
  • تبلیغات CPI یا تبلیغ به‌ازای هر نصب
  • تبلیغات CPA یا تبلیغ به‌ازای هر ثبت‌نام
  • تبلیغات CPS یا تبلیغ به‌ازای هر عضویت
  • تبلیغات CPO یا تبلیغ به‌ازای هر سفارش

در ادامه می‌توانید تجربه برخی شرکت‌ها و کسب‌وکارها در استفاده از سرویس یلوادوایز را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

تجربه آژانس تبلیغاتی کوشا و شرکت خودرو ۴۵ از سرویس یلوادوایز ایرانسل

افزایش جذب مشتری در کارگزاری فارابی با سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز !

یلوادوایز، تجربه ‌ای به ‌یاد ماندنی برای کسب ‌و کارهای سیگنال، سهم ‌آشنا و نارین گیمز

کلام آخر

اگر به‌دنبال راه‌حلی جامع و مقرون‌به‌صرفه برای ارتقای بازاریابی و افزایش فروش کسب‌وکار خود هستید، یلوادوایز می‌تواند گزینه ای ایده‌آل برای شما باشد که با دسترسی به جامعه هدف ۴۰ میلیونی، زمینه ارتقای کمپین‌های تبلیغاتی و افزایش بازدهی آن‌ها را فراهم می‌کند.

شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) اطلاعات کامل این سرویس دیجیتال راهکارهای سازمانی ایرانسل را از طریق پیامک دریافت کنید. همچنین اگر از مشترکین ایرانسل نیستید، این امکان را دارید تا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.com با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع:

https://smartmessage.com/blog/digital-marketing/7-benefits-of-using-a-marketing-platform/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8690

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7510

blog image

۱۴۰۳/۰۳/۳۰

بررسی پارامترهای کلیدی موثر در موفقیت کسب‌وکارها

بررسی نکات موثر در کسب مزیت رقابتی و موفقیت کسب‌وکارها

بازدید: 6968