post image

صفر تا صد سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز

چگونه می‌توانید با سامانه تبلیغاتی یلوادوایز ایرانسل، کمپین‌های مؤثر برگزار کنید؟


آمارهای گوناگون از دنیای کسب‌وکارها نشان از آن دارند که تبلیغات هدفمند در فضای دیجیتال می‌تواند در بالا رفتن آگاهی از برند، افزایش نرخ تبدیل و جذب مشتریان تأثیر به‌سزایی داشته باشد. به گزارش منابع معتبری چون Google، Hubspot و Statista ۷۹ درصد از مارکترها معتقدند که تبلیغات کلیکی سود بالایی را نصیب کسب‌وکارهای می‌کند، زیرا این نوع تبلیغات آگاهی از برند را ۸۰ درصد افزایش می‌دهد. به گزارش این منابع، افرادی که از طریق تبلیغات کلیکی وارد صفحه خرید محصول می‌شوند، ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که به صورت ارگانیک وارد صفحه شده‌اند، محصول را خریداری می‌کنند.

البته رسیدن به نتیجه مطلوب در این نوع تبلیغات، بدون داشتن دانش تخصصی و تجربه‌ای غنی در این حوزه، امکان‌پذیر نیست. این عامل در کنار اهمیت و تأثیر مثبت تبلیغات هوشمند در سراسر جهان، باعث شد که ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل، همه تلاش خود را به کار بندیم تا پلتفرمی تخصصی و هوشمند برای اجرای انواع تبلیغات کلیکی ایجاد کنیم تا کسب‌وکارها بتوانند به کمک آن در زمینه تبلیغات دیجیتال بهترین عملکرد را داشته باشند.

ما با ارائه سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز (Y’elloAdwise) با تکیه بر تخصص کارشناسان‌مان، به سازمان‌ها کمک می‌کنیم صدای برندشان را به مخاطبان خاص برسانند و نرخ تبدیل‌ خود را تا حد زیادی بالا ببرند.

با مطالعه مقاله حاضر، با ویژگی‌های سرویس یلوادوایز و انواع خدمات تبلیغاتی  و کار با داشبورد آن آشنا می‌شوید.

 

 

یلوادوایز، راهکار تبلیغات هوشمند ایرانسل

یلوادوایز پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد خدمات مختلف تبلیغاتی را به صورت هوشمند اجرا و مدیریت کنید. در ضمن این فرصت را دارید که با استفاده از امکانات نظارتی یلوادوایز، رفتار کاربران خود را تحلیل کنید و با به دست آوردن شناخت کافی از آن‌ها، از رقبای خود پیشی بگیرید. تفاوتی ندارد که کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای فعالیت دارد، این پلتفرم می‌تواند به استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهای دیجیتال و غیردیجیتال فعال در هر حوزه‌ای، راهکارهای تبلیغاتی اختصاصی ارائه دهد.

اما خدمات یلوادوایز شامل چه نوع کمپین‌های تبلیغاتی است؟

 

انواع کمپین‌های تبلیغاتی در یلوادوایز

با استفاده از سامانه یلوادوایز  می‌توانید۶ نوع کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید. این کمپین‌ها عبارت‌اند از:

/wp-content/uploads/2021/11/555-1-e1637738063775.jpg
  • تبلیغات برای کلیک (Cost Per Click- CPC)

در این نوع تبلیغ، شما به ازای دریافت هر کلیک در بستر تبلیغاتی، مبلغ مشخصی پرداخت می‌کنید. تجربه نشان داده که این روش، برای بهبود رتبه الکسا و افزایش میزان ترافیک وب‌سایت‌ها بسیار مفید است.

  • تبلیغات برای دانلود (Cost Per Download-CPD)

در این نوع، مبلغ را بر اساس تعداد دفعات دانلود محصول دیجیتال خود، می‌پردازید. با این تبلیغ می‌توانید آمار دانلود اپلیکیشن، نرم‌افزار و … خود را بالا ببرید.

  • تبلیغات برای نصب (Cost Per Installation- CPI)

برای بالا بردن تعداد نصب محصول دیجیتال خود، می‌توانید از این نوع استفاده کنید و به ازای هر نصب مبلغ مشخصی را پرداخت کنید.

  • تبلیغات برای ثبت نام (Cost Per Acquisition-CPA)

این نوع تبلیغات، مخاطب شما را به ثبت نام در پلتفرم‌تان هدایت می‌کند.

  • تبلیغات برای عضویت (Cost Per Subscription- CPS)

در کمپین  تبلیغاتی CPS  می‌توانید با افزایش تعداد اعضا، اعتبار پلتفرم خود را بالا ببرید.

  • تبلیغات برای سفارش (Cost Per Order-CPO)

در این نوع کمپین، مخاطبان با کلیک بر روی تبلیغ شما، به صفحه ثبت سفارش می‌روند و آن را ثبت می‌کنند.

 

امکانات و مزایای سرویس یلوادوایز برای کسب‌وکارها

برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موفق، لازم است که از امکاناتی مثل ابزارهای ترکینگ و بخش‌بندی مخاطبان بهره‌مند باشید. سامانه یلوادوایز هم، برای این‌که بتوانید از تبلیغات خود بهترین نتیجه را دریافت کنید، امکانات و مزایای خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • امکان دسترسی به جامعه هدف وسیع

/wp-content/uploads/2021/11/55555-e1637738153746.jpg

با یلوادوایز، شما می‌توانید کمپین‌های خود را، بر بستر اپلیکیشن ایرانسل من، چارخونه، لنز و یا پیامک اجرا کنید. این پلتفرم‌ها به علت جامعه کاربران وسیعی که دارند، به شما این فرصت را می‌دهند که به جامعه هدفی ۴۰ میلیونی دسترسی داشته باشید.

در میان برندهایی که با این سامانه کار کرده‌اند، تجربه برند هوآوی این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. این برند با هدف افزایش مخاطبان همکاری با یلوادوایز را آغاز کرد و توانست در جریان کمپین، ترافیک بالا و باکیفیتی جذب کند و به میزان زیادی به هدف خود برسد.

  • تعریف و تفکیک جامعه هدف

این سامانه، به شما امکان می‌دهد که جامعه مخاطبان خود را بر اساس مکان، رفتار، سن و … بخش‌بندی و پیام تبلیغاتی خود را به صورت کاملاً هدفمند ارسال کنید. یکی از برندهایی که از این امکان یلوادوایز استفاده بهینه کرد، اپلیکیشن سیگنال بود. دست‌اندرکاران این اپلیکیشن، با راه‌اندازی کمپین پیامکی در یلوادوایز، توانستند به جامعه هدف خاص خود دسترسی پیدا کنند و به نرخ تبدیل ۱۰ درصدی دست یابند.

برند دیگری که با استفاده از این قابلیت، توانست به نتایج موفقیت‌آمیزی دست یابد، اپلیکیشن کمدا بود. یلوادوایز به کمدا کمک کرد که در کمپین «به کمد بقیه سرک بکش» به جامعه هدف خاص  خود دسترسی پیدا کند. حاصل این همکاری دستاوردهای مثبتی بود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

الف) ۱۶درصد از کاربران که روی پیامک کلیک کرده بودند، اپلیکیشن کمدا را نصب کردند.

ب) از مجموع ۲۰۰ هزار کلیک این کمپین در مدت ۱۵ روز، ۳۰ هزار نصب به دست آمد.

ج) بیش از ۷۰ درصد نصب‌ها منجر به ثبت نام و ساختن پروفایل شد.

 

  • امکان رصد کاربران

در یلوادوایز می‌توانید رفتار مخاطبان را حین و پس از رؤیت تبلیغ، تحلیل کنید و میزان تعامل آن‌ها را بسنجید.

  • امکان افزودن جوایز

شما می‌توانید برای افزایش اثربخشی کمپین تبلیغاتی خود، جوایز متنوعی چون بسته‌های اینترنت و انواع کدهای تخفیف را به تبلیغ خود بیفزایید.

  • کاهش هزینه‌ها

از آن‌جا که تبلیغات در یلوادوایز کاملاً نتیجه‌گرا است، شما فقط در ازای گرفتن نتیجه (دریافت کلیک، دانلود، ثبت‌نام و …) هزینه پرداخت می‌کنید. این نوع پرداخت، هزینه‌های کمپین شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. همین عامل باعث شد دست‌اندرکاران وب‌سایت و اپلیکیشن باسلام که در پی کاهش هزینه‌های تبلیغاتی خود بودند، یلوادوایز را برای اجرای کمپین انتخاب کنند. به گفته مدیر اجرایی تبلیغات باسلام:

«هر زمان که از تبلیغات گسترده و هدفمند صحبت به میان می‌آمد، به چشم کانالی پرهزینه به آن نگاه می‌کردیم. تا این‌که متوجه شدیم یلوادوایز در این فرآیند با هزینه کم و ریچ (Reach) بالا تبلیغات پیامکی را به شکل هدفمند انجام می‌دهد و هزینه آن را بر اساس عملکرد مخاطب (شامل ثبت‌نام، دانلود و نصب نرم‌افزار) دریافت می‌کند». به گفته او توقع باسلام از این کانال تبلیغاتی، کاهش هزینه CPA بوده و یلوادوایز برای رسیدن به این هدف، عملکرد خوبی داشته و میزان رضایت این برند از کیفیت خروجی کمپین‌ها در یلوادوایز حدود ۹۹ درصد بوده است. همین دلیل باعث شده که باسلام به شکل مستمر از پلتفرم یلوادوایز استفاده کند.

 

  • امکان بهره‌مند شدن از مشاوره و خدمات پشتیبانی

شما می‌توانید با کارشناسان یلوادوایز، به صورت حضوری، تلفنی یا ایمیلی تعامل داشته باشید و درباره برنامه‌های تبلیغاتی، تعریف کمپین‌های مناسب با هدف و انتخاب کانال‌های تبلیغی از آن‌ها مشاوره دریافت کنید. همچنین می‌توانید در داشبورد یلوادوایز، از طریق سیستم تیکتینگ با کارشناسان پشتیبانی ما در ارتباط باشید و سؤالات، مشکلات و درخواست‌های خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

 

داشبورد سامانه یلوادوایز

در داشبورد سامانه یلوادوایز، این امکان وجود دارد که به آسانی و در مدت کوتاهی کمپین‌های مورد نظر خود را بسازید و از طریق گزارش‌های مختلفی که در سامانه به شما ارائه می‌شود، بر آن نظارت دقیق داشته باشید.

در ادامه با شیوه کار با داشبورد آشنا می‌شویم.

 

شیوه کار با داشبورد سامانه یلوادوایز

۱- ساختن حساب کاربری

برای ساختن حساب کاربری در سامانه یلوادوایز فقط کافی است که آدرس ایمیل خود را وارد کنید و کد تأیید دریافت کنید.

۲- ساختن کمپین

پس از تکمیل اطلاعات خود در سامانه، برای ساختن کمپین لازم است از بین دو نوع تبلیغات ساده و دعوت از دوستان یکی را انتخاب و در صورت تمایل به اضافه کردن جایزه، نوع آن را مشخص کنید.

لازم است نام کمپین، تاریخ آغاز  و نوع کمپین تبلیغاتی(با عنوان نوع اکشن) و تعداد واکنش مورد نظر (کلیک، دانلود، نصب و …) را مشخص کنید.

با وارد کردن آدرس صفحه لندینگ، لینک‌های دانلود، نوع سیستم رصد کاربران (نوع ترکر) و نام سایت یا محصول دیجیتالی که قصد تبلیغ آن را دارید، فرآیند ساخت کمپین کامل و پس از پرداخت مبلغ نهایی می‌شود.

لازم به ذکر است که سامانه یلوادوایز به صورت مستقل رفتار کاربران را رصد و گزارش‌های آماری آن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما برای این‌که دقت این کار بیشتر شود، می‌توانید در کنار ابزارهای ترکینگ یلوادوایز، از ترکرهای دیگری چون آماروید (Amaroid) و ادتریس (Adtrace) هم استفاده کنید.

۳- مشاهده وضعیت کمپین

در صفحه اصلی داشبورد، اطلاعات کلی کمپین قابل مشاهده است. اما برای آگاهی از جزئیات کمپین در قالب نمودارهای مختلف، می‌توانید در بخش جزئیات کمپین، آمار دقیق فعالیت کاربران را بر اساس معیارهای زیر مشاهده کنید:

بازه‌های زمانی، دستگاه‌ها (موبایل، دسکتاپ)، سیستم‌عامل‌ها (اندروید، IOS و …) و مرورگرهایی که کاربر با آن‌ها وارد لینک تبلیغ شما شده است.

۴- ثبت تیکیت

اگر درخواست، پرسش یا مشکلی دارید می‌توانید در بخش «پشتیبانی» تیکت ثبت کنید.  کارشناسان پشتیبانی در اسرع وقت به تیکیت شما پاسخ خواهد داد.

از آن‌جا که در جهان امروز، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی به‌روز و جدید یکی از ضرورت‌های دنیای کسب‌وکار به حساب می‌آید، سامانه یلوادوایز می‌تواند ابزاری مناسب برای رسیدن به اهداف سازمان شما باشد. پس اگر شما هم استفاده از چنین ابزاری را برای پیشرفت کسب‌وکار خود ضروری می‌دانید، در وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل، به بخش یلوادوایز مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل بزنید.

4 9 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۰۶

Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

چگونه Y’elloAdwise به توسعه جایگاه کسب و کارها کمک می‌کند؟

بازدید: 15489

blog image

۱۴۰۰/۰۳/۰۸

تجربه شرکت‌های«هوآوی»، «باسلام»، «کمدا» و «اتاقک» در استفاده از پلتفرم Y’elloAdwise

پلتفرم Y’elloAdwise چگونه در زمینه تبلیغات هوشمند به برندهای فعال کمک کرده است؟

بازدید: 5186

blog image

۱۳۹۶/۰۶/۱۱

تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟

چگونه تبلیغات مبتنی بر مکان به توسعه کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند؟

بازدید: 2747