post image

ضرورت استفاده از کد کوتاه دستوری (USSD) برای ارتقا کسب‌وکارها

بررسی مزایای استفاده از سرویس کدهای دستوری USSD)) در کسب‌وکارهای مختلف


آیا تمایل دارید تجربه کاربری خوبی برای مخاطبان‌تان ایجاد کنید و از این طریق مشتریان بیشتری جذب کنید؟

ایجاد تجربه کاربری خوب یک اصل مهم در موفقیت برند و عامل حیاتی در ایجاد اعتماد به آن است و از آنجایی‌که سرویس کد کوتاه دستوری USSD)) یک سرویس مکمل و جانبی با کاربری آسان است، می‌تواند به عاملی برای موفقیت کسب‌وکارها تبدیل شود. اینگونه می‌توان گفت که این سرویس درواقع نوعی مبادله پیام بین یک موبایل و برنامه کامپیوتری است که بر بستر جی‌اس‌ام(GSM) یا سامانه جهانی ارتباطات عمل می‌کند.

در این روش اطلاعات ارسالی به سرور بدون ذخیره شدن پاسخ داده می‌شوند و کاربر می‌تواند مرحله‌به‌مرحله خدمت مورد نظر خود را انتخاب کند. این نحوه پاسخ‌گویی امکان ایجاد یک تعامل منسجم را فراهم می‌کند که همین امر باعث تسهیل فعالیت‌ مشتری شده، آگاهی مشتری از برند را افزایش داده و در نهایت باعث ارتقا وفاداری مشتری به برند می‌شود.

در ادامه قصد داریم مزایا و کاربرد سرویس کدهای دستوری را به‌صورت مفصل مورد بررسی قرار دهیم.

آیا استفاده از سرویس کدهای دستوری (USSD) منسوخ شده است؟

/wp-content/uploads/2024/03/11-e1709544483251.jpg

ممکن است برخی تصور کنند که با توجه به گسترش استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند، استفاده از سرویس کدهای دستوری (USSD)  منسوخ شده است، اما برخلاف این تصور فناوری کدهای دستوری یکی از معدود تکنولوژی‌هایی است که هنوز در دسترس بوده و درواقع یک روش بازاریابی قدرتمند برای گروه‌های با درآمد پایین‌تر است.

بسیاری از شرکت‌هایی که در حال حرکت در مسیر تحول دیجیتال هستند ممکن است به اشتباه بخش زیادی از مشتریان خود را که صاحب گوشی هوشمند نیستند از دست بدهند. چراکه با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه اغلب کسب‌وکارها مجذوب فناوری‌های هوشمند مانند هوش مصنوعی می‌شوند، در صورتی‌که سرویس کدهای دستوری با وجود دو دهه قدمت هنوز هم یکی از فراگیرترین فناوری‌های تلفن‌های هوشمند است.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات مبتنی ‌بر مکان چیست و چه مزایایی دارد؟

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که سرویس کدهای دستوری (USSD) می‌تواند یک محرک درآمدی بسیار ارزشمند برای صاحبان کسب‌وکارها و مدیران باشد، چراکه آن‌ها را قادر می‌سازد تا با استفاده از ارائه سرویس‌های شخصی‌سازی‌شده حمایت خود را از مشتریان‌شان نشان دهند. همچنین گفتنی است استفاده از سرویس کدهای دستوری (USSD) نرخ جذب مشتری را ارتقا داده و تجربه کاربری خوبی برای دریافت کننده خدمات ایجاد می‌کند.

رایج‌ترین کاربرد کدهای دستوری (USSD) چیست؟

/wp-content/uploads/2024/03/11111-e1709544582572.jpg

سرویس کدهای دستوری (USSD) امکان برقراری سریع ارتباطی دوطرفه بین کاربر و مشتری را از طریق سیستم‌ عامل تعاملی فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، استفاده از کدهای دستوری نیازی به دانلود نرم‌افزار ندارد و به راحتی در شبکه تلفن همراه اجرا می‌شوند.

در گذشته رایج‌ترین کاربرد کدهای دستوری USSD)) چک کردن زمان‌بندی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون بوده است، اما امروزه این کدهای دستوری گستره کاربرد وسیع‌تری پیدا کرده‌اند. با فناوری کدهای دستوری می‌توان کارهایی چون انتقال وجه، اعلام موجودی، پرداخت قبوض و خرید شارژ انجام داد و با توجه به محیط کاربری ساده‌ای که این کدها دارند، افراد می‌توانند به‌راحتی و بدون سردرگمی کارهای خود را انجام دهند.

از مهم‌ترین حوزه‌هایی که این کدها در آن کاربرد دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظرسنجی‌ها: برای جمع‌‌آوری نظرات مشتریان
  • رای‌گیری: رای‌گیری به‌صورت زنده در مسابقات و رویدادها
  • پروموشن محصولات: پیشنهاد محصولات خاص و ارائه کدهای تخفیف
  • مسابقات: ارسال اطلاعات مسابقات
  • خدمات مالی: سیستم بیمه و موبایل بانک‌ها
  • سرویس‌های کاربردی: استعلام و پرداخت قبض‌ها

مزایای استفاده از سرویس کدهای دستوری (USSD)چیست؟

/wp-content/uploads/2024/03/1111111-e1709544691684.jpg

سرویس کدهای دستوری امروزه در مراکز دولتی و خصوصی، حوزه‌های مختلف کسب‌وکار  و مجموعه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی‌که کدهای دستوری دارای رابط کاربری آسانی هستند، می‌توانند شرایط مناسبی برای تعامل با مشتریان فراهم کنند که در نهایت منجر به افزایش آگاهی از برند شده و مسیر دیده شدن برند را هموار می‌کند.

کدهای دستوری مزایای زیادی در تجارت و بازرگانی دارند که عبارت‌اند از:

  • عدم نیاز به اینترنت
  • داشتن رابط کاربری آسان
  • قابلیت استفاده روی تمام تلفن‌های همراه
  • داشتن یک ساختار تعاملی و امکان دریافت پاسخ به‌صورت لحظه‌ای
  • صرفه اقتصادی بالا و امکان اجرا و پیاده‌سازی آسان

بیشتر بخوانید:

چرا فناوری USSDدر کسب‌ و کارهای بزرگ همه ‌گیر شده است؟

 

آیا با سرویس کدهای کوتاه دستوری ایرانسل آشنایی دارید؟

سرویس کدهای کوتاه دستوری یک سیستم جهانی از کدهایی است که مابین * و # قرار می‌گیرند و امکان ارسال آسان پیام را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه‌بر دسترسی آسان و سریع، کد کوتاه دستوری ایرانسل را می‌توان یک ابزار ارتباطی امن برای کسب‌وکارهایی با حساسیت بالا دانست.

استفاده از سامانه کدهای دستوری ایرانسل به‌دلیل داشتن انعطاف بالا در تعریف انواع سرویس‌های تعاملی و عدم نیاز به برنامه‌نویسی به مشترکان این امکان را می‌دهد تا سرویس مورد نظر خود را ایجاد کرده یا در صورت لزوم و به‌راحتی آن را تغییر دهند؛ از طرف دیگر به دلیل سازگاری این سرویس با تمامی سیستم عامل‌ها کاربران برای استفاده از این سرویس منعطف نیازی به انجام تنظیمات یا نصب برنامه بر روی گوشی تلفن همراه خود ندارند و به راحتی می‌توانند به خدمات شرکت ارائه‌دهنده دسترسی پیدا کنند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان پاسخ‌دهی سریع به درخواست مشترکان از طریق پیامک
  • عدم نیاز به نصب نرم‌افزار روی تلفن همراه کاربران
  • امکان شخصی‌سازی سرویس برای شرکت‌ها یا سازمان‌ها
  • سازگاری با تمام سیستم عامل‌ها

 

کلام آخر

در انتها می‌توان گفت سرویس کدهای دستوری فرصت مناسبی برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا با ارائه سرویس‌هایی با کاربری آسان گستره وسیعی از مخاطبان را پوشش دهند. راهکارهای سازمانی ایرانسل در خدمات سازمانی موبایل خود علاوه‌بر سرویس کدهای دستوری، با ارائه سرویس‌های دیگر مانند سرویس پیامک انبوه شرایطی را برای مدیران و صاحبان کسب‌وکارها فراهم کرده تا با استفاده از روش‌هایی با موانع و محدودیت‌های کمتر آگاهی از برند خود را افزایش دهند.

اگر تمایل به راه‌اندازی سیستم کد کوتاه دستوری برای کسب‌وکار خود دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق خطوط ایرانسلی خود، کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره گیری کنید یا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir  با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.channelmobile.co.za/blog/ussd-why-businesses-should-use-it/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8317

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7095

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5471