post image

 تبلیغات مبتنی‌بر مکان چیست و چه مزایایی دارد؟

آشنایی با تبلیغات مبتنی‌بر مکان با بررسی تجربه‌های موفق کسب‌وکارها در این زمینه


براساس آماری از وب‌سایت ای مارکتر (eMarketer)، اغلب مردم روزانه تقریباً ۴ ساعت و ۲۹ دقیقه را در تلفن همراه می‌گذرانند و این فرصتی کلیدی برای بازاریابان است تا به مخاطبان مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. یکی از تکنولوژی‌هایی که در این زمینه به‌کمک بازاریابان می‌آید، فناوری تبلیغات مبتنی‌بر مکان است. اما چگونه می‌توان از این تکنولوژی به‌صورت موثری استفاده کرد؟

/wp-content/uploads/2023/10/33-e1697890764768.jpg

در مقاله امروز می‌خواهیم به این سوال جواب دهیم. راهنمایی در زمینه استفاده بهینه از این فناوری و پاسخ‌گویی به سوالات مرتبط با آن مانند چه زمانی، چرا و چگونه تبلیغات مبتنی‌بر مکان به ما کمک می‌کند؟

با ما همراه باشید تا بیشتر با فناوری تبلیغات مبتنی‌بر مکان آشنا شویم و تمام جوانب آن را بررسی کنیم تا در استفاده از آن، بهتر و موثرتر عمل کنیم.

تبلیغات مبتنی‌بر مکان چیست؟

در تبلیغات مبتنی‌بر مکان، محتوای مرتبط با مخاطب هدف با استفاده از داده‌های مکان‌های فعلی یا گذشته تلفن همراه‌شان، به آن‌ها نمایش داده می‌شود. نام‌های دیگر تبلیغات مبتنی‌بر مکان عبارتند از: تبلیغات مکان محور، تبلیغات هدف‌گذاری جغرافیایی، تبلیغات مکان‌یابی، تبلیغات مبتنی‌بر مجاورت و تبلیغات هایپر محلی.

یک راه متداول برای استفاده از داده‌های مکان‌محور از طریق هدف‌گذاری جغرافیایی (geotargeting) است. برای مثال، اگر مردم از یک دفتر املاک بازدید کنند، آن شرکت می‌تواند آگهی‌هایی را برای کسانی که در آن منطقه هستند ارسال کند تا آن‌ها را برای خرید یا فروش خانه تشویق کند.

 

استفاده از تبلیغات مکان محور چقدر مهم است؟

دست کم گرفتن اثربخشی تبلیغات مبتنی‌بر مکان دشوار است. طبق یک گزارش از وب‌سایت Factual، از هر ۱۰ بازاریاب ۹ نفر اعتقاد دارند که با تبلیغات مبتنی‌بر مکان، فروش بالاتری داشته‌اند.

نه‌تنها فناوری بازاریابی مکان محور به بازاریابان کمک می‌کند تا در کسب‌وکار موفق شوند، بلکه روابط آن‌ها با مشتری را نیز بهبود می‌بخشد. بازاریابانی که تبلیغات مبتنی‌بر مکان را در استراتژی بازاریابی خود گنجانده‌اند، نیازهای مشتری را بهتر درک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟

چرا از تبلیغات مبتنی‌بر مکان استفاده کنیم؟

/wp-content/uploads/2023/10/3333-e1697890842726.jpg

وقتی به آمار بازاریابی مبتنی‌بر مکان نگاه می‌کنید، آن‌گاه متوجه دلیل استفاده از فناوری مکان در بازاریابی می‌شوید. وب‌سایت ای مارکتر (eMarketer) محاسبه کرده است که میزان استفاده روزانه از دستگاه تلفن همراه به ۳ ساعت و ۵۴ دقیقه رسیده است، در حالی‌که استفاده از تلویزیون ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه است. این آمار نشان‌دهنده شکاف بیشتر بین زمان تلویزیون و تلفن همراه است.

برای بازاریابان، تمرکز بر روی یک پلتفرم با کاهش دسترسی، فایده‌ای ندارد. اگر می‌خواهید به مخاطبان هدف خود نزدیک شوید، باید به بازاری بپردازید که مشتریان بالقوه شما در آن فعال‌تر هستند. به‌همین دلیل است که استفاده از تبلیغات مبتنی‌بر مکان برای هدف قرار دادن کاربران دستگاه‌های تلفن همراه یک استراتژی بازاریابی هوشمند است.

 

بازاریابی مبتنی‌بر مکان چه مزایایی دارد؟

آیا تبلیغات مکان محور برای کسب‌وکار شما منطقی است؟ در اینجا برخی از مزایای کلیدی این فناوری آورده شده است.

/wp-content/uploads/2023/10/333333-e1697890938517.jpg
  • هدف‌گیری مکانی

یکی از مزایای کلیدی استفاده از تبلیغات مکان محور، هدف‌گیری مکانی مخاطبان است. برای مثال با این فناوری می‌توان مشتریان اطراف را به داخل فروشگاه خود هدایت کنید.

  • دریافت و ارائه داده

با دریافت داده‌هایی درباره میزان بازدید، جنس مخاطب و منطقه تجاری، بازاریابان می‌توانند از نتایج کمپین تبلیغاتی خود برای دریافت بینش عمیق در مورد رفتار خرید مشتریان خود استفاده کنند. این داده‌های ترکیبی می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا شخصیت‌های مشتری را برای بهبود فرآیندهای تبلیغاتی آینده بیشتر بشناسند.

  • هدف‌گذاری پیشرفته

دقت، منجر به بازاریابی بهتر می‌شود. در تبلیغات مکان محور، شما یک بازاریابی دقیق را تنظیم و بخش‌بندی می‌کنید تا مشتریان بالقوه را بر اساس مکان، زمان روز، الگوهای خرید، آب و هوا و موارد دیگر هدف قرار دهید. هدف‌گذاری پیشرفته به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را با عمق بیشتری شخصی‌سازی کنید و احتمال افزایش نرخ تبدیل و بهبود بازگشت سرمایه را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد سامانه تبلیغات هوشمند یلوادوایز

 

تبلیغات مکان محور در چه کسب‌وکارهایی موفق بوده است؟

در این بخش،‌ تجربه برخی از کسب‌وکارهایی که از تبلیغات مبتنی‌بر مکان استفاده کرده‌اند را بررسی می‌کنیم. این شرکت‌ها با تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی تلفن همراه مخاطبان، ارتباط عمیق‌تری با مشتریان خاص خود ایجاد کردند.

  • برند Coach

هدف کوچ این بود که ۲۰۰۰۰ بازدید برای فروشگاه خود ایجاد کند. این شرکت ۷۶ درصد از این بازدیدها را از طریق تبلیغات مکان محور انجام داد که ۵ درصد از بازدیدها از سوی افرادی بود که تبلیغات را در اطراف فروشگاه مشاهده کرده بودند.

  • شرکت تویوتا

تویوتا با هدف‌گیری مخاطب اطراف فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های خود، در عرض یک ماه توانست ۱۲۰۰ بازدید داشته باشد. این بازاریابی که در منطقه برخی از فروشگاه‌ها انجام شده بود، به‌مرور زمان باعث افزایش خرید از سایر نمایندگی‌ها نیز شد.

بیشتر بخوانید:

 Y’elloAdwise راهکاری هوشمندانه برای تبلیغات

 

کلام آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل،‌ درکنار سایر محصولات دیجیتال خود مانند پیامک انبوه، یلوهاب و یلوادوایز، سرویس تبلیغات مکان محور را نیز به تمام کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک ارائه می‌کند. همان‌طور که در مقاله امروز مطالعه کردید، این سرویس یک استراتژی بازاریابی موثر است که تبلیغات موبایلی را با اطلاعات مکانی ترکیب می­کند تا براساس موقعیت فیزیکی مصرف­کنندگان، محتوای مورنظر به آن‌ها نمایش داده شود.

برای آشنایی بیشتر با این سرویس‌ یا سایر محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل پیشنهاد می‌کنیم از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.ir با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید. کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) نیز برای مشترکان ایرانسل فراهم شده است تا به‌راحتی اطلاعات موردنیاز خود را بر روی تلفن‌های همراهشان دریافت کنند.

 

منبع:

https://www.groundtruth.com/insight/location-based-marketing-101/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۰۹

فرهنگ تحول دیجیتال

چگونه می‌توان به عنوان یک کسب و کار دیجیتال برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

بازدید: 5096

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۳

۴ راه موثر برای تبلیغات آنلاین

در این مقاله 4 تکنیک موثر بازاریابی آنلاین را بررسی می‌کنیم.

بازدید: 1934

blog image

۱۳۹۹/۰۹/۱۱

دلایل استفاده از خدمات ابری در دیجیتال مارکتینگ

آیا با مزایای استفاده از خدمات ابری در بازاریابی دیجیتال آشنا هستید؟

بازدید: 1596