post image

راهنمای جامع آشنایی با سرویس VPN سازمانی و چگونگی کارکرد آن

آشنایی کامل با سرویس VPN سازمانی و مزایای آن برای کسب‌وکارهای مختلف


اگر کسب‌وکاری وابسته به اینترنت دارید و هرگونه اختلالی در اینترنت منجر به وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیری به سازمان شما می‌شود، بهتر است هرچه سریع‌تر با سرویس VPN سازمانی و سازوکار آن آشنا شوید.

سرویس VPN سازمانی درحقیقت یک شبکه خصوصی مجازی است که بستری رمزگذاری‌شده، برای اتصالات اینترنتی سازمان شما ارائه می‌دهد و این امکان را دارد تا بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی کارمندان شما، اتصالی ایمن را برای دستگاه‌های در حال استفاده فراهم کند. این سرویس همچنین تضمین می‌کند که داده‌های شما رمزگذاری‌شده و خصوصی باشند و در برابر اتصالات Wi-Fi جعلی، مجرمان سایبری، رقبا و تبلیغ‌کنندگان محافظت شوند.

از زمان همه‌گیری کرونا، شاهد تکامل اساس شیوه‌های کاری، سیاست‌های سازمان‌ها و اولویت‌های کارکنان هستیم و اگرچه اعمال اقدامات مرتبط با قرنطینه و محدودیت‌های حرکتی دیگر ادامه ندارند، اما می‌توان آثار آن ازجمله دورکاری، استفاده از دستگاه‌های شخصی و محو شدن مرزهای کار و اوقات فراغت را همچنان مشاهده کرد.

/wp-content/uploads/2024/02/7-e1708176308238.jpg

این تغییرات اجتماعی نه تنها بخش بزرگی از فعالیت‌های تجاری را در معرض تهدیدات امنیتی قرار داده است، بلکه مجرمان سایبری را نیز تشویق کرده‌اند تا راه‌های جدیدی برای سوء استفاده از حفره‌های امنیتی ابداع کنند. در نتیجه این تحولات، نیاز شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در استفاده از یک سرویس VPN سازمانی قوی تشدید می‌شود؛ از همین رو در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بدانید که سرویس VPN سازمانی چیست و چرا برای کسب‌وکار شما مفید و سود‌آور است.

 

شبکه خصوصی مجازی یا VPN چیست؟

VPN سرویسی است که از اتصال اینترنت شما محافظت کرده و از حریم خصوصی آنلاین شما مراقبت می‌کند. به عبارتی می‌توان اینگونه آن‌ها را تعریف کرد که VPNها یک تونل رمزگذاری شده برای ترافیک اینترنت ایجاد می‌کنند که قابلیت پنهان کردن هویت آنلاین شما را دارند. رمزگذاری به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود و ردیابی فعالیت‌ها و سرقت داده‌ها را برای اشخاص ثالث دشوار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با VPN سازمانی در کسب‌ و کار خود، یک ارتباط امن و مطمئن را تجربه کنید!

استفاده از سرویس VPN سازمانی چه مزایایی دارد؟

/wp-content/uploads/2024/02/77-e1708176365936.jpg

مزایای اصلی سرویس VPN سازمانی برای کسب‌وکارها این است که با رمزگذاری داده‌های اینترنت ناشناس بودن آن سازمان را تضمین می‌کند. اما سازوکار این سرویس چگونه است؟‌ سرویس VPN سازمانی این کار را با رمزگذاری داده‌های کاربر نهایی یا با ایجاد یک اتصال نقطه پایانی که در آن ترافیک رمزگذاری شده است، انجام می‌دهد.

از دیگر مزایای سرویس VPN سازمانی می‌توان به این اشاره کرد که استفاده از آن، امنیت بالاتری را برای کسب‌وکار شما تضمین می‌کند، به‌ویژه حفظ امنیت در برابر حملات مرد میانی (man-in-the-middle)، که در آن یک بازیگر مخرب، با هدف شنود و جعل هویت، موقعیت واسطه‌ای را بین کاربر نهایی و کسب‌وکار ایجاد می‌کند. از آنجایی که حملات مرد میانی ( نوعی حمله سایبری) می‌تواند یک کسب‌وکار را در معرض خطر نقض داده‌ها و حملات بدافزار قرار دهد، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تجهیز شبکه اینترنت سازمان خود به سرویس VPN اقدام کنید.

یک VPN سازمانی همچنین از دسترسی به تاریخچه جست‌وجو و کوکی‌های کارمندان شما در بستر اینترنت جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا ردی از وب سایت‌هایی که بازدید کرده‌اند باقی بماند. رمزگذاری کوکی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا از دسترسی اشخاص ثالث به اطلاعات محرمانه تجاری مانند داده‌های کارکنان، اطلاعات مالی و سایر محتوای حساس و حیاتی سازمان شما جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از مزایای سرویس‌های VPN سازمانی این است که می‌توانند از پلتفرم‌های تلفن همراه پشتیبانی کنند، که معمولاً یک نسخه برنامه تلفن همراه از همان راهکار نسخه دسکتاپ را ارائه می‌دهند. نسخه‌های تلفن همراه درحالی‌که از شبکه اینترنت محافظت می‌کنند، نیازی به منابع عظیم و پیچیده‌ای ندارند و بدون وارد کردن آسیب به عمر باتری‌ها، به‌صورت رمزگذاری‌شده از اطلاعات محافظت می‌کنند.

/wp-content/uploads/2024/02/7777-e1708176443842.jpg

برخلاف VPNهای شخصی، سرویس VPNهای سازمانی تمایل دارند ابزارهای متمرکز مبتنی بر داشبورد ارائه دهند که مدیران را قادر می‌سازد تا تمامی مراحل و اتفاقات را کنترل کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.  این ویژگی در حقیقت یک لایه امنیتی اضافی ایجاد می‌کند و مدت زمان مورد نیاز برای شناسایی هرگونه ناهنجاری داده‌ها و فعالیت‌های مشکوک را کاهش می‌دهد. همچنین علاوه بر مدیریت و کنترل راحت‌تر سرویس VPN سازمانی در مقایسه با استفاده از چند VPN شخصی، انتخاب VPN سازمانی موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها نیز می‌شود.

پس از بررسی مزایای این سرویس، بهتر است نگاهی هم به معایب سرویس VPN سازمانی داشته باشیم. از معایب آن می‌توان پتانسیل اضافه کردن تاخیر به سیستم و همچنین خطر بالقوه دسترسی مهاجم به حساب‌های VPN کارمندان دورکار را در نظر گرفت. اما با این حال، مزایای اجرای یک VPN سازمانی بسیار بیشتر از هرگونه ویژگی منفی است.

بیشتر بخوانید:

تبادل امن اطلاعات در دورکاری با سرویس VPN سازمانی ایرانسل!

 

انواع سرویس‌های VPN سازمانی کدام است؟

دو زیرمجموعه مختلف از سرویس VPN سازمانی وجود دارد: ۱. دسترسی از راه دور، ۲. سایت به سایت.

VPNهای دسترسی از راه دور یا Remote Access VPN، شبکه‌ای است که فارغ از موقعیت مکانی کارمندان یک شرکت، یک اتصال موقت بین هر کارمند و شبکه داخلی آن شرکت ایجاد می‌کنند. در واقع هنگامی که کاربر نیاز به دسترسی به شبکه دارد، آن‌ها VPN سرویس گیرنده را فعال می‌کنند و یک تونل رمزگذاری شده ایجاد می‌کنند که کاربر می‌تواند بدون افشای جزئیات ترافیک به شبکه متصل شود. گفتنی است که VPNهای دسترسی از راه دور یک مزیت امنیتی قابل توجه برای کارمندان دورکار به شمار می‌آیند، که در عین دسترسی کارکنان به شبکه اختصاصی سازمان، ارتباطی ایمن را نیز فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۹ راهکار کلیدی برای بهبود ارتباطات در شرایط دورکاری

/wp-content/uploads/2024/02/77777-e1708176537463.jpg

VPN سایت به سایت یک اتصال دائمی است که به‌عنوان پیوندی رمزگذاری شده بین دفاتر جداگانه طراحی شده است. سرویس گیرنده VPN چندین درخواست کاربر را به‌طور همزمان مدیریت می‌کند و میزبانی یا هاست آن نه در دستگاه‌های جداگانه، بلکه برای هر سازمان به‌صورت شبکه‌ای محلی تعریف شده است. این بدان معنی است که کارمندان در هر سازمان می‌توانند بدون استفاده از VPN سرویس گیرنده به‌طور جداگانه به شبکه‌ای مشترک دسترسی داشته باشند و اگر به خارج از دفتر حرکت کنند، دسترسی را از دست می‌دهند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل که انواع خدمات ارتباطات پرسرعت سازمانی را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌گذارد، درراستای برقراری ارتباطی ایمن و پرسرعت میان کارکنان یک شرکت محصولاتی نظیر سرویس شبکه امن همراه (APN)، سرویس شبکه امن همراه VPN Lite و سرویس شبکه امن همراه VPN+ را در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار داده است. ازجمله کسب‌وکارهایی که برای عملکرد بهتر به ارتباطات پرسرعت سازمانی و سرویس VPN سازمانی نیاز دارند می‌توان به هتل‌ها و فرودگاه‌ها، شرکت‌های برنامه‌نویسی، فروشگاه‌های آنلاین و مجازی، بیمارستان‌ها و… اشاره کرد. برخورداری از بالاترین پهنای باند ممکن، نصب و راه‌اندازی آسان و سریع و سهولت و سرعت بالا در توسعه شبکه ارتباطی مشتری نیز مزایایی هستند که با تجهیز کسب‌وکار خود به سرویس VPN سازمانی از آن بهره‌مند خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

سرویس VPN سازمانی ایرانسل در خدمت اورژانس تهران!

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

سرویس VPN شخصی و سرویس VPN سازمانی چه تفاوت‌هایی دارند؟

/wp-content/uploads/2024/02/7777777-e1708176606927.jpg

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، استفاده از VPN سازمانی به کارمندان اجازه می‌دهد تا در بالاترین سطح امنیت، به ابزارهای کاری، اپلیکیشن‌ها و منابع موردنیاز در هر دستگاهی دسترسی داشته باشند.

با یک VPN شخصی نیز ایمنی، امنیت و ناشناس بودن برای کاربران اولویت دارد، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان با هدف جلوگیری از اشخاص ثالث و نظارت‌های سرزده دست به استفاده از سرویس VPN می‌زنند. اگرچه یک VPN شخصی بسیاری از ابزارهای ارائه‌شده توسط سرویس VPN سازمانی را ارائه نمی‌‌کند، اما پناهگاهی مناسب برای در امان ماندن از مجرمان سایبری است.

علاوه بر مزایای امنیتی، مصرف‌کنندگان می‌توانند از یک VPN شخصی برای شکستن محدودیت‌های جغرافیایی، دسترسی به سرگرمی‌ها و اطلاعاتی که در غیر این صورت در کشور محل اقامتشان در دسترس نیست، استفاده کنند.

 

کلام آخر

اگر دغدغه‌های کسب‌وکار شما نیز با آنچه که در این مقاله به آن اشاره شد یکسان است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سرویس VPN سازمانی ایرانسل و خدمات زیرمجموعه آن شامل سرویس شبکه امن همراه (APN)، سرویس شبکه امن همراه VPN Lite و سرویس شبکه امن همراه VPN+، بسته به نیازهای ارتباطی سازمان خود بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه هریک از راهکارهای گفته‌شده ویژگی‌های آن را مطالعه کرده و پس از آن نسبت به دریافت آن محصول اقدام کنید. برای مطالعه مشخصات محصولات نیز کافی است تا با خطوط ایرانسلی خود کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره‌گیری کرده و یا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29558

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26048

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8203