post image

با VPN سازمانی در کسب‌وکار خود، یک ارتباط امن و مطمئن را تجربه کنید!

آشنایی با ویژگی‌ها و مزایای سرویس VPN سازمانی ایرانسل در کسب‌وکار بزرگ و کوچک


اصطلاح VPN معمولاً در زمینه مخفی کردن مکان/ آدرس IP و برای وب‌گردی به‌صورت خصوصی شنیده می‌شود، اما برای کسب‌و‌کارها کاربرد دیگری دارد؛ امنیت. کارمندان شرکت‌های کوچک، امروزه اغلب از راه دور کار می‌کنند و می‌توانند در شهرها یا حتی کشورهای مختلف پراکنده باشند. نکته‌ای که درباره دورکاری کارمندان وجود دارد این است که اغلب اوقات، تامین امنیت شبکه‌ای که برای دسترسی به اینترنت از آن استفاده می‌کنند، غیرممکن است. اما به‌هرحال لازم است که کارمندان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اسناد خود را مبادله کنند. پس راه‌حل چیست؟

به‌منظور جلوگیری از رهگیری اطلاعات مهم تجاری توسط هکرها، شرکت‌ها می‌توانند از VPN سازمانی به‌عنوان یک کانال ارتباطی امن استفاده کنند. در مقاله امروز تلاش می‌کنیم تا این موضوع را بررسی کنیم و با جزئیات VPNهای سازمانی بیشتر آشنا شویم.

VPN سازمانی در کسب‌وکار چه معنایی دارد؟

/wp-content/uploads/2023/07/121-e1689573430201.jpg

VPN، مخفف عبارت «شبکه خصوصی مجازی» است که هر کدام از کلمات آن، یک معنا و مفهوم مشخصی دارند.

شبکه: یک VPN، ارتباط قابل اعتماد بین نقاط مختلف را تضمین می‌کند. به‌طوریکه دنیای بیرون، فقط از طریق دروازه‌ها (Gateways) قابل دسترسی است.

خصوصی: به لطف رمزگذاری، داده‌ها به‌صورت امن منتقل می‌شوند. به‌همین دلیل، رهگیری انتقال و دسترسی به داده‌ها غیرممکن است.

مجازی: برای انتقال داده‌ها، VPN یک اتصال را روی کانال‌ها و پروتکل‌های ارتباطی موجود برقرار می‌کند و نیازی به کانال فیزیکی جدیدی ندارد.

/wp-content/uploads/2023/07/12111-e1689573470211.png

در گذشته، راه‌اندازی VPN سازمانی به یک مجتمع سخت‌افزاری/نرم‌افزاری نیاز داشت که شعب یا کارمندان را در سفرهای کاری با دسترسی ایمن به شبکه محلی شرکت، همراهی می‌کرد. با ظهور سرویس‌های ابری، VPN‌ سازمانی در کسب‌وکار نیز مبتنی‌بر فناوری‌های ابری شدند. امروزه VPN سازمانی معمولاً به‌‌معنای یک تونل مجازی برای انتقال امن درخواست‌ها و داده‌های رمزگذاری شده بین نقطه پایانی مشترک و سرور ارائه‌دهنده VPN است که این درخواست‌ها و داده‌ها را به گیرنده تحویل می‌دهد. VPN سازمانی در کسب‌وکار برای خنثی کردن تهدیدات در دورترین فاصله‌ها کارآمد است.

بیشتر بخوانید:

نکات کلیدی در رابطه با امنیت داده در کسب و کارهای دیجیتال!

 

کاربرد VPN سازمانی در کسب‌وکار چیست؟

در دنیای امروز، VPN سازمانی دو عملکرد را به مشترکین ارائه می‌دهد:

امنیت: VPN در هنگام انتقال داده‌ها از دستگاه به شبکه، از سرقت اطلاعات محافظت می‌کند.

ناشناس بودن: معمولا یک VPN سازمانی تعیین موقعیت جغرافیایی کاربر را غیرممکن می‌کند، مگر اینکه خودشان مایل به افشای آن باشند.

چرا کسب‌وکارهای کوچک به VPN سازمانی نیاز دارند؟

/wp-content/uploads/2023/07/1212121-e1689573604311.jpg

این روزها، شرکت‌های کوچک حتی به خود زحمت نمی‌دهند زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را بسازند: این اتفاق پرهزینه، دشوار و مهم‌تر از همه، کاملاً بی‌معنی است. زیرا راهکارهای بسیاری مبتنی‌بر فناوری ابری وجود دارد و این راه‌حل‌ها سطحی از راحتی، اثربخشی و ایمنی را ارائه می‌دهند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان به آن دست یافت. زمانی‌که یک کارمند از طریق یک واسطه کنترل نشده مانند اینترنت خانه، کافه یا هتل به اطلاعات کسب‌وکار خود دسترسی پیدا می‌کند، مهاجمان و هکرها بهترین بهره را می‌برند.

این نقطه دقیقاً همان مرحله‌ای است که VPN سازمانی در کسب‌وکار برای محافظت از شما وارد عمل می‌شود. اگر مجبور هستید روی یک شبکه ناشناخته کار کنید (به‌عنوان مثال یک اتصال Wi-Fi عمومی در یک کافه)، همیشه باید از VPN استفاده کنید. چون شما هرگز نمی‌توانید متوجه شوید که چه کسی مودم و روتر را کنترل می‌کند. یک مهاجم می‌تواند با جعل درخواست‌ها و پاسخ به آن‌ها یا فقط تلاش برای رهگیری لاگین‌ها و گذرواژه‌های ارسالی، به داده‌های شما و شرکت‌تان دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

تمام آن چه که باید درباره تامین امنیت اطلاعات در صنعت بیمه بدانیم!

 

چگونه یک VPN سازمانی مناسب داشته باشیم؟

اول از همه، شما باید تصمیم بگیرید که برای چه چیزی به VPN نیاز دارید. برای کسب‌وکارها، امنیت به احتمال زیاد اولویت اصلی است. دو راه برای رسیدن به آن وجود دارد:

برای خود VPN بسازید: این یک راه‌حل قدیمی است که می‌تواند برای کسب‌وکارهایی مناسب باشد که اطلاعات خود را بر روی یک سرور ابری نگه‌داری می‌کنند و کارکنان آن، نیازمند دسترسی دائمی به این سرورها هستند. دسترسی از راه دور به چنین سروری از طریق VPN سازمانی، به محدود کردن آن نسبت به دنیای بیرون، کمک می‌کند و در عین حال، امنیت و ناشناس بودن (نسبی) اینترنت را تضمین می‌کند. نقطه ضعف این راهکار این است که یک راه‌حل گران است و به یک متخصص اختصاصی برای استقرار و نگهداری، نیاز دارد.

/wp-content/uploads/2023/07/121211111-e1689573668265.jpg

خرید VPN سازمانی: مزیت این رویکرد طیف وسیعی از گزینه ها است که به شما امکان می‌دهد راه حل مناسب را برای نیازها و بودجه مدنظر خود انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات خود را در مورد ارائه‌دهنده این خدمات انجام داده‌اید. بررسی‌ها را بخوانید و به آزمایشات در نشریات حرفه‌ای توجه کنید، چراکه شما امنیت اطلاعات خود را به آن‌ها می‌سپارید. توصیه می‌کنیم سرویسی را انتخاب کنید که به‌طور خاص بر مشتریان تجاری متمرکز باشد.

برای مثال ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل با تحقیقات و پژوهش‌های گستره، سرویس VPN سازمانی ایرانسل را طراحی کرده‌ایم که در ادامه، به‌تفضیل آن را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

شبکه امن همراه ایرانسل، انتخاب هوشمندانه فولاد مبارکه اصفهان برای دورکاری!

 

سرویس VPN سازمانی ایرانسل

با استفاده از سرویسVPN  سازمانی ایرانسل، مشترکان سازمانی می­توانند از طریق سیم کارت سازمانی ایرانسل در بستر یک کانال ارتباطی امن و بدون وابستگی به اینترنت، در نقاط مختلف کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

محصولات زیر، تحت عنوان سرویس VPN سازمانی و با قابلیت‌های متفاوت برای کسب‌وکارهای گوناگون به مشترکان سازمانی ارائه می‌شود:

  • سرویس شبکه امن همراه (APN)
  • سرویس شبکه امن همراه VPN Lite
  • سرویس شبکه امن همراه VPN+

عدم‌وابستگی به اینترنت، مزیت مهم سرویس VPN سازمانی ایرانسل است که باعث افزایش پایداری آن می‌شود. یکی دیگر از مزایای این سرویس، دسترسی به داده­ها و تبادل اطلاعات سازمانی بدون محدودیت مکانی و زمانی است. در نتیجه، این سرویس امکان دورکاری کارمندان را فراهم می‌کند و در افزایش بهره‌وری و کارایی کارمندان، تاثیر به‌سزایی دارد.

بیشتر بخوانید:

ارتباطی امن میان شعب بانک گردشگری با استفاده از شبکه امن همراه VPN+  ایرانسل

 

کلام آخر

VPN سازمانی یک ابزار ضروری برای هر کسب‌وکار مدرن است. چراکه کارمندان در اغلب شرکت‌ها با لپ‌تاپ شخصی کار می‌کنند و یک کسب‌وکار کوچک به‌سختی می‌تواند یک راه‌حل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری کامل را استفاده کند.

برای آشنایی بیشتر با محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل در صنعت مالی،  از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و تمام جزئیات موردنیاز خود را بر روی تلفن همراهتان دریافت کنید. البته اگر از مشترکان ایرانسل نیستید، می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.irبا کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.kaspersky.com/blog/vpn-for-small-business/47184/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29582

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26136

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8230