صنعت بیمه نیز مانند تمام صنایع دیگر، در حال حرکت در مسیر تحول دیجیتال است. شرکت‌های بیمه در همین راستا و در تلاش برای ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری بیشتر و انجام خدمات مشتری‌پسند، نرم‌افزارهای وب و موبایل را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند. آن‌ها این کار را در راستای تجارت و تعامل بهتر با مشتری انجام می‌دهند اما افزایش حضور دیجیتالی، سطح حملات سایبری را نیز افزایش می‌دهد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، در طی پنج سال آینده شرکت‌های بیمه در معرض خطر از دست دادن ۳۵۰ میلیارد دلار از پتانسیل اقتصاد دیجیتال هستند.