post image

ارتباط آنی کارکنان آزادراه تهران- شمال با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل!

تجربه شرکت آزادراه تهران- شمال در استفاده از سرویس بی‌سیم واکه ایرانسل


پروژه آزادراه تهران- شمال یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی و عمرانی ایران است که با هدف کوتاه کردن مسیر تهران تا شمال طراحی و اجرا شده است. این آزادراه از سه استان تهران، البرز و مازندران می‌گذرد و باعث شده تا پیچ‌وخم‌های جاده چالوس جای خود را به مسیری هموارتر دهند.

/wp-content/uploads/2023/09/44-e1696080071906.png

تاکنون ۲ بخش از ۴ بخش این آزادراه به بهره‌برداری رسیده است و از مزایای احداث آن می‌توان به کوتاه شدن مسیر به میزان ۶۵ کیلومتر، کاهش زمان سفر از ۴.۵ ساعت به ۱.۵ ساعت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت به میزان ۳۵ درصد و اشتغال‌زایی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد پروژه آزادراه تهران- شمال، های‌تک بودن آن یا استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در آن است. از آنجایی که استفاده از فناوری در جهت ارتقا ایمنی، کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای، همچنین افزایش سطح رضایت‌مندی مسافران جزو تکالیف کاری مدیران ارشد مجموعه بوده و هست، این شرکت تصمیم گرفت تا برای بهبود ارتباطات کارکنان و پیشبرد امور خود از سرویس بی‌سیم واکه ایرانسل استفاده کند.

در ادامه همراه ما باشید تا به شرح تجربه شرکت آزادراه تهران- شمال در استفاده از سرویس بی‌سیم واکه بپردازیم.

آشنایی با شرکت آزادراه تهران- شمال

/wp-content/uploads/2023/09/444-e1696080143402.gif

پروژه آزادراه تهران شمال بخشی از آزادراه سراسری شمال به جنوب است که کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی دریای خزر با خلیج‌فارس بوده و در ترانزیت منطقه نقش عمده‌ای را برعهده دارد. مسیر ۱۲۶ کیلومتری این آزادراه، از تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و پس از عبور از تونل بلند تالون به طول ۴۹۰۰ متر، در منطقه دوآب شهرستانک قرار می‌گیرد. پس از آن به موازات جاده قدیم کرج- چالوس امتداد می‌یابد و وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر می‌شود و در پل زنگوله خارج می‌شود. این آزادراه تا شهر چالوس ادامه یافته و درنهایت با یک تقاطع غیرهم‌سطح به کمربندی چالوس- تنکابن متصل می‌گردد.

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های شاخص این پروژه استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در پیشبرد آن بوده و یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در توسعه فناوری‌ها و بهره‌مندی از آن‌ها مباحث زیرساختی است. علاوه‌بر این وجود نوآوری و ابتکار خلاقانه در ارائه خدمات و همچنین مشتری‌مداری از دیگر دلایل موفقیت استفاده از فناوری‌ در این پروژه‌ی عظیم است.

چالش‌های ارتباطی پروژه آزادراه تهران- شمال و راهکار‌های رفع آن

/wp-content/uploads/2023/09/44444-e1696080189969.jpg

گفتنی است که این شرکت در ابتدا برای رفع چالش‌های ارتباطی کارکنان خود، که به‌دلیل هندسه ویژه راه در مسیرهای صعب‌العبور و بدون پوشش آنتن‌دهی قرار دارد، از سیستم رادیویی و بی‌سیم VHF که تحت پوشش یک تامین‌کننده معتبر خارجی بود، استفاده می‌کرد؛ اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات عدیده در تامین و نگهداری تجهیزات و مسائل مرتبط با فرکانس اخذشده مانند تمدید، افزایش باند و پروسه اخذ مجوز تصمیم به تعویض اپراتور سرویس بی‌سیم خود گرفت.

به گفته مدیر فناوری اطلاعات شرکت آزادراه تهران- شمال، آقای محمدباقر رایین آبرومند، شرکت ایرانسل و سایر اپراتورهای کشور در طی این سال‌ها در انواع سرویس‌های زیرساختی با این مجموعه همکاری داشته‌اند. اما درنهایت با توجه به نحوه ارائه خدمات، همدلی، احساس مسئولیت و اخلاق حرفه‌ای در برهه‌های حساس، انتخاب این مجموعه سرویس بی‌ سیم واکه ایرانسل بود.

بیشتر بخوانید:

دلایل استقبال جهانی از فناوری PoC، نسل جدید بی‌ سیم در کسب‌وکارها!

چگونه تکنولوژی PoC چالش‌ های ارتباطی را برای صنایع مختلف دنیا از بین می‌ برد؟

معرفی سرویس بی‌سیم واکه

/wp-content/uploads/2023/09/4444444-e1696080261911.gif

سیستم بی‌سیم ایرانسل بستری ارتباطی برای مکالمات میان فرستنده و گیرنده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت غیرهم‌زمان و بدون شماره‌گیری و تنها با فشردن و نگه داشتن یک دکمه به برقراری مکالمه صوتی یا چندرسانه‌ای بپردازند. برقراری تماس با واکه بدون تاخیر و بر بستر شبکه امن ایرانسل است و سرعت مبادله پیام‌ها در آن در مقایسه با دیگر اپراتورها بالاتر است.

استفاده از سرویس بی‌سیم واکه در بین بسیاری از کسب‌وکارها در حوزه‌های تدارکات، صنایع حمل‌ونقل، فرودگاه‌ها، بنادر و پارکینگ‌های عمومی، ساخت و احداث آزادراه‌ها و… نیز متداول است و از مزایا و قابلیت‌های واکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ارسال و دریافت پیام متنی
  • قابلیت استفاده در هر نقطه تحت پوشش سراسری اپراتور ایرانسل
  • عدم نیاز به اخذ مجوز فرکانسی
  • امکان ذخیره تمامی تماس‌ها، مکالمات صوتی، تصویری و نوشتاری
  • امکان ساخت گروه‌های مختلف سازمانی
  • عدم نیاز به راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی

بیشتر بخوانید:

با واکه سیستم بی ‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

۷ دلیل برای استفاده از واکه، نسل جدید بی ‌سیم در کسب‌ و کارها

مزایای سرویس بی‌سیم واکه در مدیریت فرآیندهای پروژه آزادراه تهران- شمال

/wp-content/uploads/2023/09/4444444444-e1696080305496.gif

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در پروژه آزادراه تهران- شمال محصولات و بی‌سیم‌هایی از اپراتورهای مختلف تست شد و درنهایت کارشناسان این پروژه تصمیم به استفاده از واکه گرفتند. به گفته مدیر فناوری اطلاعات این مجموعه، فراگیر بودن زیرساخت بهره‌برداری در سطح کشور، مقایسه هزینه‌های راه‌اندازی، تامین تجهیزات، تعمیر و نگهداری با سیستم‌های رادیویی و همچنین قابلیت‌های نوین سیستم همه و همه از دلایلی بودند که منجر به انتخاب و استفاده از سرویس بی‌سیم واکه در پروژه آزادراه تهران- شمال شدند.

ایشان همچنین خاطر نشان کردند که به‌دلیل اینکه این پروژه یک ابنیه تمام فنی است، سیستم‌های ارتباطی خطی پاسخ مناسبی برای تامین پوشش‌های ارتباطی نبودند و به همین جهت برای دستیابی به راهکاری مقرون‌به‌صرفه، بدون محدودیت‌های فرکانسی و ملاحظات سازمان تنظیم مقررات، سرویس بی‌سیم واکه انتخابی مناسب بود.

 

 

کلام آخر

در  پایان با نگاه به میزان رضایت شرکت آزادراه تهران- شمال و نقش سرویس بی‌سیم واکه در بهبود عملکرد کارکنان این پروژه، می‌توان این سرویس از راهکارهای سازمانی ایرانسل را یکی از ارکان مهم پیشبرد امور در صنایع مختلف دانست.

اگر شما هم در صنایعی مانند حمل‌ونقل، راه‌آهن و… مشغول به فعالیت هستید و به دنبال راهکاری برای برقراری ارتباط آنی و بدون محدودیت مکانی هستید، سرویس بی‌سیم واکه ایرانسل انتخابی مناسب است. این سرویس در انواع مختلفی ارائه می‌شود که با مراجعه به صفحه واکه؛ سیستم بی‌سیم ایرانسل امکان مشاهده آن‌ها را خواهید داشت.

همچنین این امکان را دارید تا برای آشنایی با واکه و سایر راهکارهای سازمانی کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره‌گیری کرده و اطلاعات هر سرویس را از طریق پیامک دریافت کنید.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7251

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6341

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 6322