post image

۶ ترند مهم تحول دیجیتال در صنعت گردشگری برای سال ۲۰۲۳

آشنایی با مهم‌ترین فناوری‌های روز دنیا در زمینه ایجاد تحول دیجیتال در صنعت گردشگری


صنعت گردشگری در طول همه‌گیری کرونا نشان داد که می‌تواند در شرایط سخت نیز دوام بیاورد. اما به‌هرحال، ویروس کرونا تأثیر عمیقی بر صنعت گردشگری جهانی گذاشت. برای مثال،‌ محدودیت‌های سفر، قرنطینه، جداسازی و محدودیت‌های تعطیلی منجر به کاهش گردشگران خارجی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ شد.

/wp-content/uploads/2023/09/12-e1693923504338.png

همین محدودیت‌ها باعث یک همراهی اجباری با تحول دیجیتال، در صنعت گردشگری شد که در نتیجه آن نحوه سفر و تجربه از مسافرت برای مردم به‌طرز چشمگیری تغییر کرد. مثلا استفاده از فناوری‌های در حال تکاملی مانند واقعیت افزوده برای رزرو هتل‌ها، نتیجه این دگرگونی‌ها است.

در این مقاله، تحول دیجیتال در صنعت گردشگری و چگونگی تغییر تجربه مسافران در سراسر جهان را مورد بحث قرار می‌دهیم و جدیدترین ترندهای صنعت گردشگری را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. تحول دیجیتال در صنعت گردشگری با ورود واقعیت مجازی

/wp-content/uploads/2023/09/123-e1693923718747.png

در صنعت گردشگری دیجیتال، مسافران و گردشگران می‌توانند صرف نظر از مقصد یا هتل، بسیار سریع به مقصد خود بروند و بازگردند. با استفاده از این فناوری، مسافران می‌توانند طعم تعطیلات پیش‌روی خود را بچشند. واقعیت مجازی برای گردشگرانی که می‌خواهند به سرزمین‌های دور بروند، احساس منحصربه‌فرد و جالبی ایجاد می‌کند. اما سوال اصلی اینجا است که چطور ؟

شرکت‌ها می‌دانند که مشتریان قبل از رزرو هتل یا تعطیلات، به اطلاعات زیادی نیاز دارند. با استفاده از واقعیت مجازی در گردشگری، شرکت های مسافرتی می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا محیط کشور مقصد یا هتل را بدون حضور فیزیکی، تجربه کنند. بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از این فناوری، مشتریان بیشتری جذب می‌کنند و سود بیشتری می‌برند.

2. تجربه صنعت گردشگری دیجیتال، با چت بات‌ها

چت بات‌های قدرتمند هوش مصنوعی، یک سرمایه‌گذاری گران قیمت اما استراتژیک در زمینه استفاده از تکنولوژی در صنعت گردشگری محسوب می‌شوند که به تسریع روند تحول دیجیتال کمک می‌کنند. این چت بات‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند و می‌توانند پاسخ سوالات مسافران را در لحظه پاسخ دهند و به آن‌ها در تصمیم‌گیری بهتر کمک کنند.

یکی از بهترین مزایای تحول دیجیتال در صنعت گردشگری، همین فناوری است. زیرا مشتریان به‌راحتی می‌توانند پاسخ سوالات خود را بیابند و مشکلات خود را در لحظه حل کنند. همچنین صنعت گردشگری از چت بات‌ها برای شناخت بیشتر مشتریان بالقوه خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مزیت های استفاده از فناوری های دیجیتال در صنعت گردشگری و هتلداری

 

۳. تلفن‌های همراه و تحول دیجیتال در صنعت گردشگری

بر کسی پوشیده نیست که تحول دیجیتال در صنعت گردشگری در حال رقم خوردن است و اکنون استفاده از ابزارهای دیجیتال برای بهبود فضای گردشگری رایج شده است. به دو آمار زیر توجه کنید:

حدود ۶۸ درصد از کابران اینترنت، به‌جای استفاده از رایانه یا تبلت، اطلاعات را در تلفن‌های همراه جستجو می‌کنند. از سوی دیگر، ۳۸ درصد از افراد برای گذاشتن نظرات و به‌روزرسانی در برنامه‌ها و سایت‌های اختصاصی از موبایل استفاده می‌کنند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تلفن‌های همراه تأثیر زیادی بر رفتار و تصمیم‌های مردم دارد. برای گردشگران و مسافران نیز حتما این قائده صدق می‌کند؛ از رزرو هتل گرفته تا خرید بلیت پرواز و پرداخت هزینه خدمات در محل.

۴. تکنولوژی در صنعت گردشگری و هتل‌ها

/wp-content/uploads/2023/09/12345-e1693923598445.jpg

امروزه گردشگران بیشتر از هر زمان دیگری، از صنعت گردشگری توقع دارند و انتظارات آن‌ها بالا است. هتل‌ها باید نیازهای آنان را برآورده کنند و در انجام این کار، ابزارهای دیجیتال را در دسترس داشته باشند. بسیاری از هتل‌ها روی راه‌حل‌های دیجیتال جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند تا اقامت مهمانان خود را به‌یادماندنی کنند.

یک هتل هوشمند، حس منحصربه‌فرد و تازه‌ای به مسافران می‌دهد. مهمانان می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، دمای اتاق خود را تنظیم و درهای اتاق‌ها را باز و بسته کنند. نکته اصلی ماجرا نیز اینجا است که همه این‌ها به‌سادگی و با کشیدن انگشت روی گوشی هوشمند، رقم می‌خورد. این ویژگی‌ها به هتل‌ها اجازه می‌دهد تا کارایی خود را بهبود ببخشند.

در ادامه باید بگوییم که بهره‌مندی از کلان داده‌ها در صنعت گردشگری نیز گسترش یافته است و تحول دیجیتال برخی هتل‌ها را قادر می‌سازد تا از این فناوری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

تحول دیجیتال صنعت گردشگری، با این ۶ راهکار صنعت توریسم را متحول کنید!

5. تحول دیجیتال در صنعت گردشگری با بسته‌های پیشنهادی

پیشنهادات متفاوت و جذابی که در صنعت بلیط آنلاین ارائه می‌شود، از نظر برخی کارشناسان یک حرکت انقلابی است. فرض کنید در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادی در مرکز شهر هستید.  در چنین شرایطی، با ارائه پیشنهادات متفاوت و جذاب در بلیت‌فروشی این همایش، می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. مسافران نیز برای سفرهای خود به دنبال این نوع بسته‌های پیشنهادی هستند تا همه‌چیز را از قبل برنامه‌ریزی کنند و سریع‌تر تصمیم بگیرند.

۶. واقعیت افزوده (AR) در صنعت گردشگری دیجیتال

/wp-content/uploads/2023/09/123456-e1693923640812.jpg

برخلاف واقعیت مجازی (VR)، مفهوم اصلی پشت واقعیت افزوده (AR) استفاده از تحول دیجیتال در صنعت گردشگری برای نوعی تغییر اطلاعات در دنیای واقعی است. برنامه‌های دارای واقعیت افزوده، دسترسی به همه اطلاعات را قابل حمل و ساده می‌کنند. برای مثال، یک مسافر می‌تواند برای بررسی مکان‌های اطراف، مشاهده آدرس دقیق موقعیت‌های گوناگون، نقاط اتصال Wi-Fi، رستوران یا حتی پیش‌بینی آب و هوا از واقعیت افزوده در سفر خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

بهبود ارائه خدمات در هتل ها با استفاده از بیسیم دیجیتال

 

کلام آخر

تحول دیجیتال در صنعت گردشگری فرصت‌های جدیدی را برای رشد و توسعه ایجاد می‌کند. شرکت‌ها، فناوری‌های جدید را اتخاذ می‌کنند، مهمان‌نوازی خود را تکامل می‌دهند و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل، سرویس‌ها و محصولات دیجیتال گوناگونی برای تغییر کسب‌وکارها و همراهی آن‌ها با دنیای امروزی ارائه می‌کنیم و از طریق آن‌ها، تاکنون صنایع گوناگونی مانند صنعت معدن، حمل‌ونقل، مالی و بانکداری را حمایت کرده‌ایم. اما صنعت گردشگری که از اولویت‌های اصلی کشور نیز محسوب می‌شود، برای ما اهمیت بالایی دارد. محصولاتی مانند سرویس بی‌سیم واکه، سرویس موبایل سازمانی، سرویس VPN سازمانی و… ازجمله محصولاتی هستند که شرکت‌های حوزه گردشگری یا هتل‌ها می‌توانند در راستای بهبود خدمات‌رسانی به مسافران، از آن‌ها استفاده کنند.

برای آشنایی بیشتر با این راهکارها، کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) را با تلفن همراه خود شماره‌گیری و اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید. اگر از مشترکان ایرانسل نیستید نیز می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.ir با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://shoocal.com/blog/hot-digital-trends-in-tourism-industry

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه