post image

۴ روش برای تسریع حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال!

آشنایی با راه‌ها و روش‌هایی که حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال را سرعت می‌دهد.


صنعت فولاد در حال حاضر با چالش‌هایی مانند انتظارات جدید مشتریان، نوسانات قیمت ثابت و اختلال در زنجیره تامین مواجه است، اما در چنین شرایطی بسیاری از شرکت‌های فولادی به تحول دیجیتال روی آورده‌اند.

/wp-content/uploads/2023/08/22-e1691569069939.jpg

این نکته را نباید فراموش کرد که تحول دیجیتال می‌تواند در ساختن آینده‌ای پایدارتر نقش مهمی داشته باشد و دستیابی به آن، فقط با صرف پول ممکن نیست. باتوجه‌به وجود مشکلات فراوان و همچنین تعدد راهکارهای سازمانی، آغاز تحول دیجیتال در صنعت فولاد، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

در مقاله زیر، مهم‌ترین مزایای حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال را بررسی می‌کنیم و روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با آن‌ها می‌توان آسوده‌تر وارد این فرآیند شد.

حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال چگونه می‌تواند مفید باشد؟

انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد با فناوری‌هایی مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) رقم می‌خورد و خدمات مشتری را بهبود می‌بخشد. این اتفاق هزینه‌های شرکت‌ها را نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش و در عین حال فرصت‌هایی را برای ایجاد جریان‌های درآمدی جدید افزایش می‌دهد.

حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال، بخشی از انقلاب صنعتی چهارم محسوب می‌شود. شرکت‌ها از فناوری‌های جدید برای به دست آوردن مزیت رقابتی و گذر از شرایط غیرقابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند. در ادامه چهار روش کاربردی برای تسریع حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال را تحلیل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با سیر تکاملی تکنولوژی در صنعت فولاد !

بهبود تجربه مشتری، پس از تحول دیجیتال در صنعت فولاد

/wp-content/uploads/2023/08/222-e1691569119445.png

مشتریان شرکت‌های فولادی انتظار تجربه‌ای یکپارچه را دارند تا بتوانند در چندین پلتفرم با انتظارات روشن، در مورد هزینه، زمان و کیفیت سفارشات خود اطلاعات کسب کنند. به‌هرحال، بسیاری از آن‌ها مشتریان خود را دارند که به قیمت‌های قابل‌پیش‌بینی، بازه‌های زمانی و تضمین کیفیت محصولات و خدمات وابسته هستند.

امیدوار بودیم، برآورده کردن انتظارات مشتریان برای راضی نگه داشتن آن‌ها، یک اتفاق ساده بود! متأسفانه، باتوجه‌به نوسانات قیمت و اختلالات زنجیره تامین که تقریباً هر صنعتی را درگیر کرده است، به‌اشتراک گذاشتن جزئیات دقیق و ارائه تضمین‌های مطمئن دشوار است.

اگر شرکتی نتواند هزینه مواد خام را پیش‌بینی کند و تصویر دقیقی از سطح موجودی مورد انتظار را نداشته باشد، مدیریت انتظارات مشتری برای آن دشوار خواهد بود. در این مسئله، نباید مشتریان ناامید شوند یا بدتر از آن، به جای دیگری بروند.

یک راه‌حل، برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise Resource Planning) است که می‌تواند برای برآورده کردن انتظارات مشتری، از هوش کسب‌وکار (BI) و تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی‌کننده استفاده کند. هوش کسب‌وکار موجودی، هزینه و روندهای محصول را در اختیار کارکنان قرار می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی‌کننده نیز می‌تواند از الگوریتم‌ها و مدل‌سازی داده‌ها برای پیش‌بینی هزینه‌های مواد، موجودی و جدول زمانی پیش‌بینی‌شده استفاده کند. با این نوع اطلاعات موجود، راضی نگه داشتن مشتریان بسیار آسان‌تر خواهد بود.

کاهش هزینه‌ها، با استفاده از راه‌حل‌های ERP مبتنی‌بر فناوری ابری

/wp-content/uploads/2023/08/222-e1691569183862.jpg

حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال، پتانسیل کاهش هزینه‌ها و افزایش حاشیه سود را فراهم می‌کند. چالش اصلی این است که بسیاری از مشاغل در حال حاضر و با استفاده از فناوری‌های گوناگون، هزینه‌ها را کاهش و کارایی را نیز افزایش می‌دهند.

راه‌حل‌های ERP مبتنی‌بر فناوری ابری می‌تواند یک راه‌حل یکپارچه ارائه کند که فرآیند به‌روزرسانی و نظارت، به‌راحتی در فضای ابری انجام شود. در نتیجه، بخش‌های مختلف شرکت، نیازی به کار طاقت‌فرسا میان چندین دستگاه یا چندین بار وارد کردن اطلاعات ندارند و در عوض، داده‌ها در لحظه و از یک منبع دقیق و مرکزی وارد می‌شوند تا در زمان، پول و مشکلات صرفه‌جویی شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از راه‌حل ERP مبتنی‌بر فناوری ابری، دسترسی به موبایل و عملکرد آن است. کارکنان دیگر نیازی به نظارت بر کیفیت، پیشرفت تولید و کارایی ماشین ندارند. آن‌ها می‌توانند همه اطلاعات لازم را در لحظه و از طریق دستگاه تلفن همراه خود تماشا کنند. علاوه‌بر عملکرد تلفن همراه، تجزیه و تحلیل عملیاتی از یک راه‌حل ERP به بخش‌های گوناگون اجازه می‌دهد تا کارایی فرآیند تولید را ردیابی و از خرابی غیرمنتظره و پرهزینه دستگاه جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

تحول دیجیتال چگونه به بقای صنعت فولاد کمک می کند؟

ایجاد جریان های درآمدی جدید، پس از حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال

/wp-content/uploads/2023/08/2222222222-e1691569270957.jpg

صنعت فولاد تاریخچه‌ای طولانی دارد و بسیاری از شرکت‌های این صنعت هنوز به شیوه‌های گذشتگان خود وابسته هستند. این روش‌های آزموده‌شده، به شرکت‌های فولادی اجازه می‌دهد تا به ارائه محصولات باکیفیت ادامه دهند اما همزمان می‌تواند یک ضعف بزرگ نیز باشد.

انجام کارهای مشابه و تکراری که موفقیت‌های گذشته را به ارمغان آورده است می‌تواند آسان باشد، اما ممکن است منجر به از دست دادن فرصت‌هایی برای نوآوری و یافتن راه‌های جدید برای دستیابی به موارد بیشتر شود. واقعیت این است که برخی از شرکت‌های فولادی اگر نتوانند راه‌های جدید کار را کشف کنند، در بهترین حالت از سایرین عقب می‌مانند.

به این فکر کنید که چگونه فناوری می‌تواند بر زنجیره ارزش فلزات و ساخت آن تأثیر بگذارد. مثلا دنیایی را تصور کنید که در آن میله، لوله یا صفحات فولادی بتوانند اطلاعات محل نصب را به مهندسان ارسال کنند. چنین قابلیتی به شرکت‌های فولادی امکان مطالعه عملکرد تولیدات خود را می‌دهد و راه‌های جدیدی برای همکاری با مشتریان ایجاد می‌کند.

تحول دیجیتال در صنعت فولاد و افزایش چابکی در سازمان

/wp-content/uploads/2023/08/2222222222222222222222-e1691569347396.jpg

سال ۲۰۲۰ یک موضوع بسیار مهم به کسب‌وکارها آموخت؛ آن‌ها باید بتوانند خود را با تغییرات تطبیق دهند و درباره نحوه انجام تجارت تجدید‌نظر کنند. با اینکه هیاهوی بیماری همه‌گیر کرونا در سراسر جهان تا حدودی فروکش کرده است، اما همچنان نوسانات، اختلالات زنجیره تامین و عدم اطمینان در بازار ادامه دارد.

حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با افزایش چابکی و سازگاری، نوسانات را کنترل کنند. شرکت‌هایی که به استفاده از راه‌حل‌های ERP مبتنی‌بر فناوری ابری روی می‌آورند، در مقایسه با راه‌حل‌هایی که دارای سیستم‌های داخلی یا خانگی هستند، عملکرد بهتر و سریع‌تری دارند.

اگر مشتریان بخواهند در خط تولید محصولات خود تغییراتی ایجاد کنند، باید به‌سرعت واکنش نشان داد. با یک راه‌حل ERP، می‌توان تغییرات ورودی، به‌روزرسانی مشخصات و ابزار مجدد ماشین آلات را سریع‌تر از بسیاری از سیستم‌های سنتی انجام داد.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین شرکت فولادی بنگلادش چگونه تحول دیجیتال در صنعت فولاد را تجربه کرد؟

 

کلام آخر

حرکت صنعت فولاد در مسیر تحول دیجیتال مزایای فراوانی دارد، اما همچنان تغییر می‌تواند یک چالش باشد. دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد اغلب سخت‌ترین مرحله است، اما می‌توان آن را ساده‌تر کرد.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل به دشواری‌های این مسیر برای شما کسب‌وکارهای فعال در صنعت فولاد اندیشیده‌ایم و مطابق با نیازمندی‌های شما، راه‌حل‌هایی کاربردی را ارائه می‌کنیم. سرویس‌هایی مانند واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، سرویس VPN سازمانی و سرویس موبایل سازمانی برخی از محصولات ما هستند.

اگر به مطالعه بیشتر درباره این سرویس‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و تمام نکات لازم درباره محصولات را به‌راحتی در تلفن همراه خود دریافت کنید. همچنین اگر از مشترکان ایرانسل نیستید، آدرس ایمیل  EB@mtnirancell.irراه ارتباطی ما با شما است.

 

منبع:

https://www.crowe.com/insights/metals-trends/4-ways-digital-transformation-is-revolutionizing-the-steel-industry

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8342

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7113

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5490