post image

۵ دلیل برای اینکه هدف‌گذاری در سال جدید را فراموش نکنید!

معرفی مزایای هدف‌گذاری در سال جدید برای رسیدن به موفقیت و توسعه کسب‌وکار


آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ را سپری می‌کنیم و روزهای باقی‌مانده تا سال جدید فرصت مناسبی برای کسب‌وکارها است تا با نگاهی نو به اهداف و معیارهای خود، شروعی تازه را رقم بزنند.

همان‌طور که می‌دانید، پاندمی کرونا سبب تغییرات بزرگی در دنیای کسب‌وکارها شد و هم‌زمان دریچه‌ی جدیدی از مشاغل دیجیتال را بر روی مردم باز کرد. در عین حال این اتفاق با ایجاد حفره‌هایی در میان مشاغل و کسب‌وکارها، فرصت مناسبی را به مبتکران کارآفرینی داد تا با خلق ایده‌های نوین، این حفره‌ها را پر کنند.

/wp-content/uploads/2023/03/12-e1677996154912.jpg

با در نظر گرفتن این موضوع، روزهای مانده تا سال ۱۴۰۲ زمان بسیار خوبی برای هدف‌گذاری در سال جدید، آماده شدن و برنامه‌ریزی است. شما به‌عنوان یک کسب‌وکار، نه‌تنها باید به تغییرات ایجادشده در سال گذشته نگاهی بیندازید، بلکه مجدد اقدامات انجام‌شده را نیز بررسی کنید و به‌دنبال راهی برای تقویت آن‌ها باشید.

در این مطلب به‌سراغ ۵ گام اساسی برای تقویت و بهبود استراتژی‌های لازم برای رشد کسب‌وکارها رفته‌ایم و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از آن‌ها تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

۱) هدف‌گذاری در سال جدید را با شناسایی نیازهای مشتریان آغاز کنید

با ایجاد یک نظرسنجی، با مشتریان و مخاطبان خود گفت‌وگو کنید و از محتوای موردعلاقه آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی آگاه شوید؛ به بیانی ساده‌تر برای دانستن نیازهای مشتریان خود و کمک به آن‌ها برای داشتن سالی بهتر، هر کاری که لازم است را انجام دهید.

در حال حاضر، باتوجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جوامع، بسیاری از مردم در سراسر جهان، نیاز به دریافت پیام‌ها و محتواهایی امیدبخش دارند. همچنین با صحبت و نظرسنجی از آن‌ها نیز متوجه خواهید شد که درصد بالایی از مردم خواستار اتحاد و اجماع بیشتری در سال جدید هستند.

هدف گفته‌شده در پاراگراف گذشته، تنها یکی از خواسته‌های مخاطب است و خوب است که شما نیز نگاهی عمیق به اهداف مشتری خود بیندازید و راه‌هایی برای کمک به آن‌ها در رسیدن به خواسته‌هایشان در سال جدید بیابید.

۲) به‌دنبال راهی برای هدف‌گذاری موثر در سال جدید باشید

/wp-content/uploads/2023/03/123-e1677996230474.jpg

شاید تصور کنید که کسب‌وکار شما در سالی که گذشت با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده است، اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است در سال پیش‌رو این چالش‌ها بیشتر شوند. خوشبختانه حل چالش‌های سال گذشته به‌معنای توانایی بالای شما در غلبه بر مشکلات است و این نشان می‌دهد که شما می‌توانید هر چالش جدیدی را نیز به‌راحتی شکست دهید. اما چگونه این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم؟!

یکی از روش‌های غلبه بر چالش‌ها این است که به‌طور مداوم، راهکارها و پیشنهادات مرتبط با رشد کسب‌وکار خود را با توجه به نیاز مشتریان، که در گام اول به آن اشاره کردیم، به‌روزرسانی کنید. این کار بهترین روش برای اعمال تغییرات و حرکت به‌سوی پیشرفت است، چراکه شما تغییرات را نه براساس تجربه‌های گذشته، بلکه براساس داده‌ها و اطلاعات جدید اعمال کرده‌اید.

بیشتر بخوانید:

 ۱۰ نکته طلایی برای شروع کسب ‌و کار خوب در سال جدید!

 

۳) اهداف خود در سال جدید را تعیین کنید

در این مرحله وقت اقدام و عمل است! اگرچه اتفاقات هیچ سالی قابل‌پیش‌بینی نیست، اما خوب است که سالانه اهداف جدیدی را تعیین و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. سال ۱۴۰۲ نیز همین‌طور است، شما به‌عنوان یکی از صاحبان کسب‌وکارها وظیفه دارید تا بدون درنظرگرفتن وقایع سال گذشته، هدف‌گذاری در سال جدید را با دیدی نو آغاز کنید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای آشنایی با رفتار و پیشنهادهای افراد موفق در آستانه‌ی سال جدید مقاله «آغاز سال نو، زمانی ایده‌آل برای تحول کسب‌و‌کار شماست» را هم مطالعه کنید.

 

۴)  در کنار هدف‌گذاری در سال جدید، فرآیندهای سال گذشته را نیز مرور کنید   

در سال جدید به احتمال زیاد، بسیاری از موارد و عوامل متفاوت از سال قبل خواهند بود. بنابراین برای دریافت نتایج بهتر، سال جدید را با جمع‌آوری و مستندسازی فرآیندها و راهکارهای جدیدی شروع کنید.

ارائه مستنداتی محکم درمورد چگونگی انجام کاری در سازمان و تعیین تمامی مراحل از قبل، به ایجاد ثبات در مسیر رسیدن به هدف کمک می‌کند. اطمینان از اینکه اقدامات در نظر گرفته ‌شده با برند، انتظارات مشتری و فرهنگ سازمانی شما مطابقت داشته باشد، نکته‌ای است که سبب ثبات کارکنان و مشتریان شما می‌شود.

۵) سازمان خود را برای اجرا کردن ایده‌های نو آماده کنید

/wp-content/uploads/2023/03/12345-e1677996446236.jpg

تمام مدیران و کارکنان یک شرکت، به‌دلیل پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف و کسب تجربه‌های گوناگون، با اهمیت ایجاد ثبات در میان بخش‌های مختلف یک سازمان آشنایی دارند. اما این ثبات به‌معنای تغییر نکردن روند انجام امور نیست، بلکه تغییر و تحول در کسب‌وکارها، نشانه‌ای از رشد و توسعه در سازمان است.

ساخت پایه‌ای محکم برای سازمان خود، امری لازم است، چراکه به شما کمک می‌کند تا امکان شکست اعمال تغییرات در روند انجام امور را کاهش دهید و از آن به‌عنوان راهی برای صعود و رشد استفاده کنید. در ادامه به چند کاری که می‌تواند به تقویت بنیان و توسعه کسب‌وکارها کمک کند و لازم است تا در هدف‌گذاری سال جدید خود در نظر بگیرید، اشاره می‌کنیم.

  • همان‌طور که در بالا هم توضیح دادیم، فرآیندها و راهکارهای بیشتر یا بهتری ایجاد کنید.
  • سیاست‌های سازمانی خود را به‌روزرسانی کنید تا منعکس‌کننده محیط کاری فعلی‌ باشد.
  • از همه کارمندان خود بخواهید که اسناد ایجادشده را در فضایی امن ذخیره کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ داده‌ای با رشد کسب‌وکار شما از بین نمی‌رود.
  • به‌کمک تمام مدیران یک سازمان، لیستی از تمامی چالش‌هایی که ممکن است در آینده پیش بیاید بسازید. این لیست می‌تواند شامل مسائلی مانند بیماری‌های همه‌گیر مانند کرونا، ناآرامی‌های اجتماعی، تغییرات آب‌وهوایی و… باشد. در واقع لازم است تا برای هر چیزی که ممکن است روند شرکت شما را مختل کند، آماده باشید.
  • زیرساختی روشن و قاطع ایجاد کنید تا کارکنان از آن به‌عنوان نردبانی برای صعود و پیشرفت استفاده کنید.

 

کلام آخر

توسعه، گسترش و رسیدن به موفقیت از خواسته‌های هر کسب‌وکاری است و روزهای باقی‌مانده تا سال جدید، بهترین زمان برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری است. دریافت مشاوره و کمک از شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص دارند، به شما کمک می‌کند تا در رسیدن به اهداف خود هوشمندانه‌تر اقدام کنید.

از طرف دیگر تحول دیجیتال و استفاده از ابزارهای دیجیتالی راهی برای رسیدن به موفقیت است که راهکارهای سازمانی ایرانسل، با ارائه راهکارهایی مانند موبایل سازمانی (MVPN)، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، دستگاه بی ‌سیم واکه و ارائه مشاوره رایگان، جهت انتخاب راهکار مناسب، در کنار تمامی کسب‌وکارهای B2B است.

در راستای تحول دیجیتال، شماره‌گیری کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#3*) به شما این امکان را می‌دهد تا با تمامی راهکارهای گفته‌شده به‌طور کامل آشنا شوید. همچنین از طریق ایمیل EB@mtnIrancell.ir نیز می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

 

منبع:

https://www.bizsuccesscg.com/prepare-business-new-year/

3.7 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8316

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7093

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5467