post image

۱۰ نکته طلایی برای شروع کسب‌وکار خوب در سال جدید!

نکات طلایی که برای شروع کسب‌وکار و برنامه‌ریزی برای اهداف استراتژی کسب‌وکار باید بدانید.


همیشه برای آغاز سال جدید شما بسیار هیجان زده هستید که سال را به خوبی شروع کنید و به خود قول می‌دهید که امسال همان سالی خواهد بود که کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهید یا در شغل خود پیشرفت چشمگیر حاصل می‌کنید. در این مواقع چند برنامه را یادداشت کرده و قبل از اینکه متوجه شوید که کارها به سرعت به روشی که از قبل انجام می‌دادید باز می‌گردد و همان نتایج را بدست می آورید! آیا این نتایج برای شما هم آشنا به نظر می‌رسند؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید.

یک مطالعه توسط محققان دانشگاه اسکرانتون نشان داد که تنها ۱۹ درصد از افراد تصمیمات خود را حفظ می‌کنند و اکثر این تصمیمات پیش از اواسط سال رهاشده‌اند و به نتیجه نمی‌رسند!

بنابراین، برای ادامه مسیر و رسیدن به اهداف خود چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ راهکارهای سازمانی ایرانسل نکات طلایی که برای شروع کسب‌وکار و برنامه‌ریزی برای اهداف استراتژی کسب‌وکار خود به آن نیاز را دارید را در این مطلب در اختیار شما قرار داده است و به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به اهداف و اصول موفقیت در کسب‌وکار خود شتاب کرده و مطمئن شوید که امسال بهترین سال شماست!

۱- اهداف معقول و مشخصی را تعیین کنید.

/wp-content/uploads/2022/03/111-e1646640259467.jpg

مطمئن‌ترین راه برای کوتاه آمدن از اهدافتان این است که آن‌ها را دست‌نیافتنی کنید. هنگام تعیین اهداف، واقع‌بین باشید، با توجه به توانمندی‌های خود و تیم‌تان هدف‌گذاری کوتاه مدت را ایجاد کنید. در اصطلاح بهتر است یک هدف بزرگ را یک کیلومتر به جلو ببریم تا ده هدف کوچک را یک سانتی‌متر به جلو!

 

 

۲- برای خود برنامه‌ریزی کنید.

یکی از اصول موفقیت در کسب‌وکار این است که هنگامی‌که اهداف خود را تعیین کردید، به عقب برگردید تا دقیقاً بدانید که برای رسیدن به هر کدام از اهدافی که دارید، باید چه‌کاری انجام دهید.

۳- مهارت‌های جدیدی را که نیاز دارید فهرست کنید.

/wp-content/uploads/2022/03/1111-e1646640384861.jpg

احتمالاً برای پیشبرد برنامه‌های شغلی خود در زمینه کسب‌وکار یا همگام شدن با اصول کسب‌وکار، به مهارت‌های جدیدی نیاز خواهید داشت، براساس اولویت، مهارت‌های مورد نیاز خود را لیست کنید و یک استراتژی برای تسلط بر این مهارت‌ها ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ روش ثابت شده برای توسعه مهارت‌های شغلی کارمندان

۴- مطمئن شوید که اهداف شما قابل‌پیگیری هستند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر هدفی را پیگیری کنید که به نتیجه مطلوبی می‌رسید یا خیر؟! پس پیگیر موفقیت خود باشید و در این راه به خودتان پاداش دهید.

 

۵- در مورد اهداف خود صحبت کنید.

اهداف خود را با تیم و سایر دوستان مورد اعتماد خود در کسب‌وکارتان مطرح کنید و از آن‌ها بخواهید نظرشان را در مورد برنامه‌ها و استراتژی کسب‌وکار شما بازگو کنند، اگر هنوز به معجزه کار تیمی اعتقاد ندارید پیشنهاد می‌کنم مطلب «کار تیمی، ۸ کلید طلایی برای پاسخ‌گویی به نیازهای قرن جدید» را همین حالا مطالعه کنید!

۶- در صورت لزوم اصلاحات دوره‌ای انجام دهید.

/wp-content/uploads/2022/03/111111-e1646640555842.jpg

هر چند ماه به اهداف و برنامه‌ریزی خود سری بزنید، اگر متوجه شدید که در مسیر اشتباهی قرارگرفته‌اید، در اصلاح مسیر درنگ نکنید. هیچ اشکالی ندارد که اهداف خود را در حین اجرا  تغییر دهید.

۷- اگر کارها طبق برنامه پیش نمی‌رود از دیگران کمک بخواهید.

هیچ‌وقت از اینکه برای رسیدن به اهدافتان از دیگران کمک بخواهید احساس شرم نکنید و بپذیرید که گاهی برای شروع یک کسب‌وکار خوب به کمک نیاز دارید، اگر کارهای شما برطبق برنامه پیش نرود بدون‌شک انگیزه خود را از دست خواهید داد، پس بهتر است همین حالا به مطلب «۷ علت از بین رفتن انگیزه در محل کار »مراجعه کنید و راهکارهای ویژه آن را دنبال کنید.

 

۸- سعی کنید اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

انجام برخی کارها به همان منوال گذشته نه به نتیجه مطلوب نمی‌رسند و نه نتیجه را تغییر می‌دهد، پس باید یادگیری مهارت‌های تازه و مشورت با بزرگان کسب‌وکار خود رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت تا به هدف اصلی زودتر رسید.

بیشتر بخوانید: ۵ مهارت‌ مهم مدیران ارشد بازاریابی، امسال ماهرانه مدیریت کنید!

۹- برای اهداف خود تقویم زمانی ایجاد کنید.

/wp-content/uploads/2022/03/11111111-e1646640689674.jpg

برای رسیدن به اهداف بزرگ باید زمانی را در تقویم خود مشخص کنید و سعی کنید در زمان مشخص شده به اهداف خود برسید با این ترفند و اولویت‌بندی کارهای خود می‌توانید از انجام کارهای بیهوده جلوگیری کنید.

۱۰- کار و تفریح را متعادل کنید.

در بیشتر موارد، کسب‌وکار ما بر بسیاری از موضوعات دیگر در زندگی اولویت دارد، اما تغییر چشمگیری در فرآیند آن ایجاد نمی‌شود. همواره این موضوع را در نظر بگیرید که داشتن تعادل در زندگی و کار می‌تواند زمینه ساز موفقیت چشمگیر در کسب‌وکار شما باشداول به این موضوع عمیقاً فکر کنید و سپس به انجام کاری که دوست دارید بله بگویید و به توسعه کسب‌وکار مطلوب خود بپردازید.

 

سخن آخر

آغاز سال جدید همواره با شروع تصمیمات مهم همراه است. این تصمیمات می‌تواند شروعی برای تغییر در روند زندگی و یا تغییرات بنیادی برای تحول و توسعه کسب‌وکار شما باشد. هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و یادگیری مهارت برای رسیدن به اهداف شما الفبای شروع کسب‌وکار خوب و اصول موفقیت در کسب‌وکار است، پس همین حالا برای تحویل کارآفرینی در سال جدید و رسیدن به موفقیت چشمگیر تصمیم بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با مسائل روز حوزه کسب‌وکار می‌توانید به بخش پایگاه دانش وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید.

 

 

منبع:

https://www.forbes.com/sites/robertamatuson/2021/12/31/10-tips-to-start-the-new-year-off-right/?sh=47b84bdcc1f6

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8328

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7101

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478