post image

با استفاده از ابزارهای هوشمند عملکرد کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید!

آشنایی کامل با چگونگی اثربخشی ابزارهای هوشمند بر ابعاد مختلف کسب‌وکار و افزایش بهره‌وری آن


در روزگار دیجیتالی امروز، می‌توان گفت که بیش از پنجاه درصد مردم به سیستم اتوماسیون و ابزارهای هوشمند (smart gadgets) خانگی و اداری دسترسی دارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. ازاین‌رو کسب‌وکارها نیز باید از این فرصت حیاتی استفاده کنند و هرچه سریع‌تر به‌سمت تحول دیجیتال و استفاده از ابزارهای دیجیتال بروند، چراکه دستگاه‌های هوشمند هر روز به رشد خود ادامه می‌دهند و گسترده‌تر می‌شوند و عدم استفاده از آن‌ها می‌تواند به دلیلی برای شکست تبدیل شود.

از آنجایی که در حال حاضر هزاران دستگاه و ابزار هوشمند در دسترس هستند، اولین قدم این است که بدانید کدام یک از ابزارها برای کسب‌وکار شما مناسب است و چگونه می‌توانند به بهبود عملکرد کسب‌وکار شما کمک کنند.

در همین راستا در این مقاله به توضیح ابزارهای هوشمند و بررسی معایب و مزایای آن‌ها پرداخته‌ایم.

آشنایی با ابزار‌های هوشمند

/wp-content/uploads/2023/02/333-e1676287967218.jpg

ابزارهای هوشمند که به‌طور معمول با اینترنت اشیا (IoT) مرتبط هستند، قادر به برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری اطلاعات با کاربران خود و سایر دستگاه‌های موجود هستند. این ابزارهای هوشمند می‌توانند متناسب با نیازهای کاربر و درجهت رفع آن‌ها، برخی از قابلیت‌ها را فعال کنند تا کاربر از آن‌ها استفاده کند. تعریف ابزارهای هوشمند تاحدودی پیچیده و سخت است، چراکه هر یک از ابزارها هدف متفاوتی دارند اما  درنهایت هدف تمامی ابزارهای هوشمند یکسان است و آن چیزی نیست جز رفع مشکلات کاربر!

چگونگی اثربخشی ابزارهای هوشمند در کسب‌وکارها

ابزارهای هوشمند توانایی ساده‌سازی و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف کسب‌وکارها را دارند. آن‌ها به خودکارسازی فرآیندهایی که پیش از این توسط نیروهای انسانی انجام می‌شدند، کمک می‌کنند. به‌عنوان نمونه می‌توان به خاموش کردن تمامی وسایل روشنایی بدون دخالت انسان و تنها با یک کلیک، اشاره کرد.

همچنین از دیگر کاربردهای ابزارهای هوشمند در کسب‌وکارها می‌توان اطلاع‌رسانی و ارسال خودکار پیام‌ها به افراد گروه، درخصوص به‌روزرسانی‌های فوری پروژه و دوربین‌های هوشمند با قابلیت اتصال به تلفن همراه را نام برد.

بیشتر بخوانید:

تعریف تحول دیجیتال و بررسی جایگاه آن در پیشرفت کسب ‌و کارها

معرفی ابزارهای هوشمند کارآمد برای کسب‌وکارها

/wp-content/uploads/2023/02/33333-e1676288030912.jpg

انتخاب ابزارهای هوشمند مناسب و کارآمد در کسب‌وکارها، به چند واقعیت کلیدی بستگی دارد. ابتدا باید مواردی که منجر به کاهش بهره‌وری کسب‌وکار شما شده است را شناسایی کنید، سپس به‌دنبال راه‌حلی برای رفع مشکل پایین بودن عملکرد باشید و در نهایت باتوجه به همه موارد، ابزاری را انتخاب کنید که به رفع هرچه سریع‌تر چالش‌های شما  و افزایش بهره‌وری کسب‌وکار کمک کند.

  • تلفن‌های هوشمند: حل مشکلات ارتباطی، سازمان‌دهی، گزارش‌نویسی و زمان‌بندی
  • دوربین‌ها و قفل‌های هوشمند: حل مشکلات امنیتی

 

  • ردیاب‌های حمل‌ونقل: مدیریت هوشمند ناوگان و فراهم کردن امکان ردیابی و برنامه‌ریزی بهینه زمان تحویل بار و سایر مسائل لجستیکی و حمل‌ونقل
  • سیستم‌های انبارداری: بهبود سازمان از طریق اتوماسیون و سیستم نظارتی هوشمند

 

آشنایی با چگونگی استفاده حداکثری از ابزارهای هوشمند

تنها راه استفاده حداکثری از ابزارهای هوشمند، درک نحوه عملکرد آن‌ها است. موثرترین روش یادگیری نیز، مطالعه نحوه عملکرد دستگاه از طریق مرور کتابچه راهنمای کاربر است که به‌وسیله آن می‌توانید با تمام مشخصات دستگاه آشنا شوید.

علاوه‌بر این، بیشتر وب‌سایت‌ها خدمات و راهنمایی‌هایی را برای کمک به کاربران در استفاده و کارکرد صحیح دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند خود ارائه می‌دهند. نکته قابل توجه این است که اگر از تعداد زیادی ابزار هوشمند استفاده می‌کنید، بهتر است تا برای درک نقش اینترنت پرسرعت در کسب‌وکارها و بهبود عملکرد ابزارها، از یک منبع قدرتمند و پرسرعت استفاده کنید.

اگرچه تجهیز کسب‌‌وکار به ابزارهای هوشمند، هزینه اولیه سنگینی را به همراه دارد، اما باید بگوییم که ارزشش را دارد! به‌عنوان مثال خرید خودروها یا دوربین‌های هوشمند اگرچه پرهزینه هستند اما در طول زمان سبب حفظ و توسعه سرمایه اولیه شما می‌شوند. از طرفی با اینکه داشتن تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ برای هر یک از کارکنان، یک هزینه اضافی است، اما باید توجه داشته باشید که این ابزارها برای سالیان زیادی برای شما کار خواهند کرد و نیازی به خرید مجدد آن‌ها نیست.

بیشتر بخوانید:

به دنبال افزایش بهره‌ وری باشید، نه کاهش هزینه در سازمان!

 

مزایا و معایب استفاده از ابزارهای هوشمند در کسب‌وکارها

تا این قسمت مقاله تنها به مزایا و نکات مثبت ابزارهای هوشمند اشاره کردیم و همان‌طور که گفتیم هدف اصلی تمامی ابزارهای هوشمند حل مشکلات و افزایش بهره‌وری کسب‌وکارها است، اما لازم به ذکر است که هیچ ابزاری بدون اشکال و معایب نیست. ازاین‌رو در ادامه مقاله به‌سراغ معرفی مزایا و معایب ابزارهای هوشمند می‌رویم.

  • مزایا: اتوماسیون، افزایش بهره‌وری، راحتی، دسترسی به زیرساخت‌های ابری، امنیت
  • معایب: هزینه بالا، نیاز به انتقال اطلاعات به‌صورت دوره‌ای، هزینه‌های ارتقا

سنجش نیاز یا عدم نیاز کسب‌وکار به استفاده از ابزارهای هوشمند

/wp-content/uploads/2023/02/33333333-e1676288120800.jpg

سنجش مزایا و معایب ابزارهای هوشمند یکی از گام‌های مهم قبل از استفاده از آن‌ها است. برای مثال استفاده از ابزارهای هوشمند امنیتی کمک بسیار بزرگی به سازمان‌ها می‌کند و مزایای بیشتری به همراه دارد.

وجود قفل‌ها و دوربین‌های هوشمند برای اکثر مشاغلی که دارای انبارها و فروشگاه‌های نیازمند محافظت هستند، منطقی و حتی ضروری است. اما برای شرکت‌ها و کسب‌‌وکارهایی که برپایه دورکاری هستند و از راه دور کنترل می‌شوند، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها، ابزارهایی ضروری برای افزایش بهره‌وری هستند.

بیشتر بخوانید:

آيا امنیت در شهرهای هوشمند بالاتر است؟

 

کلام آخر

کوچک‌ترین ابزارهای هوشمند نیز برای کسب‌وکار شما مفید هستند و سبب بهبود کارایی می‌شوند. از آنجایی که فناوری و تکنولوژی دائما در حال پیشرفت است، ضروری است که در جریان جدیدترین ابزارهای هوشمند و به‌روزرسانی‌های آن‌ها باشید.

به‌طور کلی اگر یکی از صاحبان کسب‌وکارها هستید، بهتر است تا هرچه زودتر با بررسی نیازهای کسب‌وکارتان، فرآیند اتوماسیون یا خودکارسازی را به‌کمک ابزارهای هوشمند انجام دهید؛ چراکه با این کار در وقت و زمان که به‌منزله پول و سرمایه است، صرفه‌جویی می‌کنید.

در راستای دیجیتالی شدن و استفاده از ابزارهای هوشمند، راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه راهکارهایی مانند زیرساخت‌های ابری، موبایل سازمانی (MVPN)، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، VPN سازمانی و… با تصمین بهبود کارایی و افزایش بهره‌وری کسب‌وکارتان در کنار شما است.

اگر تمایل دارید تا با هریک از راهکارهای نام‌برده‌شده آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل خود، کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#3*) را شماره‌گیری کنید و با انتخاب راهکار موردنظر، اطلاعات تکمیلی آن را از طریق پیامک دریافت و مطالعه کنید. همچنین کاربران غیرایرانسلی نیز می‌توانند از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir  با کارشناسان ایرانسل در ارتباط باشند.

 

منبع:

https://enterpriseleague.com/blog/how-smart-devices-can-make-your-business-more-efficient/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8304

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7071

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5443