ممکن است نام بانکداری باز، بیمه باز، یا حتی خدمات درمانی باز را شنیده باشید،  به‌طورکلی به این معنی است که سازمان‌ها در شرایط باز می‌توانند برنامه‌ها و خدمات مالی جدید و مشتری محور تولید کنند.

حقیقت این است که این اتفاقات بخشی از تحول دیجیتالی هستند که به‌تازگی شروع شده است و شاهد حرکت سریع دنیا به سمت تغییر هستیم. تغییری که حاصل استفاده از داده‌ها و اطلاعات است تا برای ایجاد تجربیات جدید دیجیتال و حل مشکلات به روش‌های خلاقانه، به ما کمک کند.

یکی از این روش‌های خلاقانه، استفاده از APIها است. شرکت‌ها از API برای مشارکت در اکوسیستم‌ در حال گسترش استقبال می‌کنند. البته در این مسیر آن‌ها با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. برای مثال یافتن تعادل امنیتی مناسب برای APIها، رقابت با دنیای در حال تغییر و سازگاری با جهان پس از همه‌گیری کرونا، ازجمله چالش‌های پیش‌روی آن‌ها هستند.

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا در ابتدا با معرفی یکی از پلتفرم‌های عرضه API و نگاهی به مشکلات این حوزه، با برخی نکات استراتژی‌های دیجیتال آشنا شویم تا با نوع واکنش و درک سازمان‌های امروزی از تحول دیجیتال بیشتر آشنا شویم.