post image

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟


ارائه تجربه کاربری خوب یکی از مزایای مهم و اساسی سازمان‌هایی است که به کسب‌وکارها خدمات تکنولوژیک عرضه می‌کنند. معمولا استفاده از این خدمات نیازمند اجرای فرآیندهای پیچیده‌ای است. به همین علت کار کردن با آن‌ها معمولا چالش‌های بسیاری را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. از این رو ساده کردن فرآیندها  می‌تواند نقش مهمی در استفاده بهینه از این خدمات داشته باشد.

داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

ما برای ارائه خدمات زیرساخت ابری خود، که سرویسی تخصصی است، تلاش کرده‌ایم تدبیری بیندیشیم که کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن و به ساده‌ترین شکل از این خدمات استفاده کنند. برای رسیدن به این هدف داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل را طراحی و اجرا کرده و در اختیار کاربران قرار داده‌ایم.

برای استفاده از این داشبورد نیازی به ثبت تیکت و انتظار برای پاسخ‌گویی کارشناسان نیست، بلکه در این داشبورد همه کارها فقط با چند کلیک انجام می‌شود. کاربران برای ورود به داشبورد ابتدا باید ثبت‌نام و اگر قصد ارتقای حساب کاربری خود را دارند، مدارک مورد نیاز را ظرف مدت ۷روز تکمیل کنند.  

امکانات داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

با ثبت‌نام و شارژ کردن کیف پول مجازی خود، می‌توانید وارد داشبورد شوید و از امکانات آن استفاده کنید. امکانات این داشبورد شامل ساخت و پیکره‌بندی ماشین مجازی (سرور)، فایروال، دیسک خارجی، نسخه پشتیبان، فضای ذخیره‌سازی آبجکت، برنامه‌های تک‌کلیکی و DNS است. در این مقاله به یکی از مهم‌ترین بخش‌های این داشبورد می‌پردازیم. برای آَشنایی با دیگر موارد ذکر شده مقاله آشنایی با زیرساخت ابری ایرانسل را مطالعه کنید.

 

ساختن ماشین مجازی (Virtual Machine)

یکی از بخش‌های مهم این داشبورد ساختن ماشین مجازی (سرور) است. برای این کار، کافی است در صفحه اول داشبورد، به بخش «بسازید» بروید. در این بخش می‌توانید به تعدادی که نیاز دارید سرور ایجاد کنید. برای ساختن چند سرور با Config (پیکربندی-Configuration) یکسان، نیازی نیست آن‌ها را جداگانه بسازید، بلکه منابع یک سرور را انتخاب کنید و در باکس مربوط، تعداد سرورهای مشابه خود را مشخص کنید.

برای ساختن ماشین باید ۴ مرحله را بگذرانید:

  • مرحله اول: تنظیمات

در این مرحله نام،  تعداد سرورها و میزان پردازشگر (CPU)، حافظه (RAM) و دیسک (Disk) را مشخص کنید.

  • مرحله دوم: سیستم عامل

در مرحله دوم، سیستم‌عامل مورد نظر خود را انتخاب ‌کنید. در این بخش سعی کرده‌ایم همه سیستم‌های متداول را در اختیار شما قرار دهیم تا متناسب با نیازمندی‌های خود سرور دلخواه‌تان را بسازید.

به علاوه، در صورتی که از قبل سروری ساخته و از آن بک‌آپ گرفته‌اید، در این مرحله می‌توانید بک‌آپ سرور قبلی خود را روی سرور جدید نصب کنید. اما توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید سایز دیسک بک‌آپ با سایز دیسک سرور جدید یکسان باشد.

  • مرحله سوم: فایروال (Firewall)

در بخش فایروال، می توانید ترافیک ورودی و خروجی سرویس خود را کنترل و مدیریت کنید. این بخش به شما  امکان می‌دهد که پروفایل‌های مختلف فایروالی ایجاد کنید و در هر زمان که نیاز داشتید قوانین مربوط به هر پروفایل را تغییر دهید.
پس از ایجاد پروفایل و قوانین مربوط به آن، می‌توانید آن را به ماشین‌های مجازی خود تخصیص دهید تا ترافیک ورودی و خروجی سرورهای شما بر اساس قوانین و سیاست های امنیتی مورد نظر شما جریان یابد.

  • مرحله چهارم: دسترسی

در مرحله دسترسی، شما مشخص می‌کنید که ماشین مجازی مورد نظرتان خصوصی باشد و یا در شبکه اینترنت قرار گیرد. در این مرحله اگر دکمه IP Public را فعال کنید، سرور شما از طریق اینترنت دسترس‌پذیر خواهد بود و اگر آن را غیرفعال کنید، سرور شما خصوصی خواهد بود.

علاوه‌بر این، می‌توانید کلیدهای امنیتی سرور خود را نیز در این مرحله انتخاب کنید. پس از انتخاب این کلید، می‌توانید آن را با کسانی که می‌خواهید به سرور شما دسترسی داشته باشند به اشتراک بگذارید.  البته باید به این نکته هم توجه کنید که به صورت پیش‌فرض، تنها با کلید انتخاب شده در این مرحله می‌توانید از راه دور به کنسول سرور مورد نظر دسترسی داشته باشید.

پس از طی کردن این مراحل کافی است روی دکمه «ساختن ماشین مجازی» کلیک و ساخت سرور خود را کامل کنید.

شما می‌توانید فقط با چند کلیک  و در کمتر از ۲ دقیقه این مراحل را طی کنید و در کمترین زمان چندین سرور ابری بسازید.

 

سخن آخر

یکی از عناصر مهمی که به ارائه‌دهندگان خدمات ابری کمک می‌کند تا در کار خود موفق باشند، رقم زدن تجربه‌ای خوب برای مشتری است. برای خلق این تجربه لازم است ساخت، راه‌اندازی و مدیریت این خدمات به آسانی اتفاق بیفتد و کاربر در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسد. ما در طراحی داشبورد خدمات زیرساخت ابری ایرانسل تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا خدمات خود را به ساده‌ترین شکل ممکن عرضه کنیم و اجازه دهیم کاربر در کمتر از ۲ دقیقه و تنها با چند کلیک بتواند کار پیچیده ساخت و مدیریت دیتاسنتر  ابری خود را بدون نیاز به واسطه انجام دهد.

شما می‌توانید جهت مشاهده داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل و یا کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ما مراجعه نمائید.

3.8 14 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

با امکانات و قابلیت‌های سرویس زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شوید!

معرفی کامل سرویس زیرساخت ابری ایرانسل و استفاده از قابلیت‌های آن در کسب‌وکارها

بازدید: 4313

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

رایانش ابری یا cloud computing، راهکاری ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان شما

بازدید: 4173

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟

بازدید: 3568